کد خبر: 1021616
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
دبیر انجمن سرطان اصفهان،
دبیر انجمن سرطان اصفهان گفت: توانمندی آستان قدس رضوی در حوزه سلامت بسیار بالا و شایسته تقدیر است و این امتیاز برای توسعه توریست سلامت در سایر استان‌ها قابل‌گسترش است.

دکتر پوریا عادلی، دبیر انجمن سرطان اصفهان  اظهار کرد: نخستین بار بیمارستان‌ها در اروپا توسط بنیادهای مذهبی مسیحی پیگیری و ایجاد شد که به‌عنوان محل استراحت زوار مسیحی در نظر گرفته ‌شده و زوار آنجا تیمارداری و مورد رسیدگی قرار می‌گرفتند و این وضعیت موجب شد تا در کنار آن مکانی برای درمان بیماران و رسیدگی به آن‌ها ایجاد شود که خود منجر به شکل‌گیری اولین بیمارستان‌ها شد.
وی بیان کرد: بیمارستان‌های بزرگ دنیا که هم‌اکنون هم فعال هستند وابسته به مراکز مذهبی مانند کلیساها هستند و ما این تفکر را داریم که آستان قدس رضوی به‌عنوان بزرگ‌ترین بنیاد مذهبی تشیع می‌تواند نقش بارزی در توسعه حوزه سلامت داشته باشد، هرچند هم تاکنون این نقش به‌ویژه در مشهد کم‌رنگ نبوده است.
دکتر عادلی افزود: دو موضوع مهم در بسته پیشنهادی ما وجود دارد و آن این است که آستان قدس رضوی در حوزه سلامت در شهرهای دیگر هم ورود کند و از سوی دیگر بتوانیم توریست سلامت را همچون مشهد در شهرهای دیگر نیز گسترش دهیم.
دبیر انجمن سرطان اصفهان و استراتژیست سلامت با تأکید بر توانایی کشور به لحاظ بهداشت و درمان اظهار کرد: امکانات و توان ایران در حوزه سلامت فراتر از کشورهای منطقه است و علاوه بر آن می‌دانیم که انگیزه‌های درمان برای توریست سلامت دو عامل کیفیت درمان و هزینه درمان است. ایران هزینه درمان پایینی دارد و همین عامل باعث می‌شود که در حوزه توریست سلامت ارز آوری و موفقیت بسیار داشته باشیم.
وی خاطر نشان کرد: درمان و ایجاد خاطره خوب درمان برای توریست سلامت با معیارها و ارزش‌های جامعه ما منطبق است و می‌توانیم به ‌دور از هرگونه فضای سیاسی به بهترین شکل ممکن فرهنگ خودمان را به سایر کشورها معرفی کنیم.
دکتر عادلی با پرداختن به مزایا و آسیب‌های حوزه توریست سلامت گفت: آسیب‌های حوزه توریست سلامت از آسیب‌های حضور سایر توریست‌ها به‌جز حوزه توریست مذهبی کمتر است که خود نکته قابل‌توجهی است.
وی با اشاره به اینکه بهترین نوع درمان، آموزش و پیشگیری است، افزود: هرچند هزینه‌های درمان در ایران نسبت به همه کشورهای منطقه بسیار پایین است، اما همین هزینه‌ها برای یک فرد سرطانی و خانواده‌های آن‌ها سرسام‌آور است و در مسیر پیشگیری و آموزش با توجه به ظرفیت‌های موجود، آستان قدس رضوی می‌تواند بسیار کارآمد عمل کند تا هزینه‌های اضافی به دلیل نبود آگاهی از سرطان و راه‌های درمان آن در مراحل اولیه بر افراد جامعه ما تحمیل نگردد.
دبیر انجمن سرطان اصفهان افزود: هر سال در سالروز میلاد امام رضا(ع) با حضور هزاران بیمار سرطانی جشن «سپاس» در استان اصفهان با همکاری کانون های خدمت رضوی برگزار می کردیم که امسال با توجه به شرایط این فرصت را نداشتیم و به جای برگزاری این مراسم بسته های متبرک رضوی را به بیماران سرطانی اهدا کردیم.
عادلی با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر امام رضا(ع) تأکید کرد: در حرم مطهر شاهد اجرای پروتکل‌های بهداشتی به بهترین شکل ممکن هستیم که در نوع خود مثال‌زدنی است و نمونه آن را تنها می‌توان در مراکز درمانی به دلیل حساسیت بالای ابتلا مشاهده کرد که خود جای تقدیر و تشکر ویژه از مسئولان و مدیران آستان قدس رضوی را دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار