کد خبر: 1021594
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
یک مقام الحشد الشعبی شایعه‌سازی‌ها و هجمه‌های نظام‌مند اخیر علیه الحشد الشعبی را در راستای دستور العملی برای برهم زدن ثبات و امنیت عراق و نابود کردن دستاوردهای امنیتی آن در مبارزه با داعش دانست.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «صادق الحسینی» سخنگوی رسانه‌ای الحشد الشعبی در محور استان دیالی در شرق عراق گفت که به دنبال تشدید خطر شایعه سازی‌های ستون پنجم و انتشار مغرضانه ده‌ها شایعه برای هجمه علیه رهبران و فرماندهان الحشد الشعبی، یک تیم متخصص مبارزه با شایعات در این استان تشکیل شده است.

در پی وقوع حمله راکتی مشکوک روز دوشنبه در بغداد، پایگاه‌های خبری، شبکه‌های اجتماعی و حساب‌های توییتری وابسته به آمریکا و عربستان سعودی، طی یک عملیات هماهنگ، تلاش کردند این حمله مشکوک را به گروه‌های مقاومت مردمی منتسب کنند.

الحسینی در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد:« ۹۰ درصد از شایعات ستون پنجم که  طی چند هفته اخیر در شبکه‌های احتماعی منتشر می‌شود، الحشد الشعبی را هدف گرفته است و باندهای خفته داعش درصدد تخریب چهره الحشد از طریق ایجاد صفحه‌های جعلی و انتشار گزارش‌ها و اخبار دروغین برای منحرف کردن افکار عمومی هستند».

الحسینی گفت: «بازگشت فعالیت ستون پنجم نشانه وجود نقشه‌ها و دستور العمل‌هایی برای به هم ریختن امنیت و ثبات و ضربه زدن به الحشد الشعبی است که دستاوردهای مهمی را در عرصه امنیت عمومی این استان به دست آورده است و فقط ظرف سال جاری میلادی بیش از سی تروریست  ازجمله چندین سرکرده آنها را در سیزده نقطه استان دیالی به هلاکت رسانده است.»

عصر روز دوشنبه - ۲۸ سپتامبر یک حمله راکتی از سوی طرف‌های ناشناس به منطقه «الرضوانیه» در بغداد صورت گرفت در این حمله، یک خانه در محله البوشعبان (البوعامر) در منطقه الرضوانیه بغداد هدف اصابت دو فروند راکت کاتیوشا قرار گرفت که به تخریب کامل آن و کشته شدن هفت نفر از اعضای یک خانواده انجامید.

شبکه‌های تلویزیونی ضد محور مقاومت نیز  با برجسته‌سازی این خبر  و نمایش مکرر تصاویر کودکان جانباخته و حیاط خون‌آلود خانه مورد اصابت قرار گرفته، تلاش کردند این حمله را جنایت ارتکاب‌یافته توسط گروه‌های الحشد الشعبی و مقاومت عراقی معرفی کنند.

گروه‌های مقاومت ضمن محکوم کردن این جنایت و اعلام برائت جستن از این اتهام، از دولت خواستند تا تحقیقات قاطعانه‌ و جدی برای شناسایی عاملان این حمله تروریستی انجام دهد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار