کد خبر: 1021581
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: براساس مصوبه کارگروه ماده ۱۸ سرویس مدارس استان، مدیران مدارس موظف به بازگرداندن مبلغ اضافی دریافتی از سرویس مدارس به اولیای دانش‌آموزان هستند.

اصغر شفائیه،  با بیان اینکه بر اساس مصوبه این کارگروه مقرر شد مدیران مدارس هزینه سرویس را تا ۱۵ اسفند سال ۹۸ محاسبه و با اولیا تسویه حساب کنند، افزود: در صورت موافقت کتبی اولیا، مدیران می توانند مبلغ اضافی سرویس را به هزینه سرویس سال تحصیلی ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ انتقال دهند به شرطی که دانش آموزان در همان مدرسه ادامه تحصیل دهند.

وی با اشاره به اینکه این بخشنامه به کلیه نواحی پنجگانه آموزش و پرورش تبریز ارسال شده است، اظهار داشت: در این کارگروه مقرر شد از پرداخت هر نوع هزینه به شرکت ها و رانندگان به دلیل عدم ارایه خدمات طبق بند ۱۰ و تبصره ۲ بند ۱۲ آیین نامه حمل و نقل دانش آموزان و برای اینکه هزینه سرویس از اولیا اخذ می شود و اعتبار دولتی نیست، خودداری شود.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: مطابق قراردادهای منعقده با شرکت های حمل و نقل، پرداخت هزینه در قبال انجام خدمات سرویس به دانش آموزان بوده و با توجه به شرایط موجود و تعطیلی مدارس به دلیل کنترل شیوع ویروس کرونا، از ۱۵ اسفند سال گذشته قراردادها لغو شده است.

شفائیه، ادامه داد: بر این اساس مدیران مدارس تا تاریخ مذکور باید با شرکت ها تسویه حساب کنند و مدارس هیچ گونه مسوولیتی در قبال رانندگان سرویس مدارس و سرویس های آزاد و غیرمجاز ندارند.

وی با بیان اینکه حدود ۳ هزار و ۹۰۰ سرویس مدارس قانونی و مجاز در نواحی پنجگانه تبریز وجود دارد، یادآوری کرد: اولیای دانش آموزان اگر هزینه سرویس مدارس را به صورت نقدی پرداخت کرده اند، می توانند با مراجعه به مدیران مدارس مبلغ اضافی سرویس معادل ۲.۵ ماه را درخواست کنند و مدیران مدارس نیز باید این مبلغ را به شماره حساب اولیا واریز کنند.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: اولیایی که هزینه سرویس مدارس را به صورت چک پرداخت کرده اند نیز می توانند با مراجعه به مدیران مدارس نسبت به اصلاح چک پرداختی خود اقدام کنند.

شفائیه، افزود: با توجه به وضعیت کرونایی جامعه در سال جاری، در صورت حضور دانش آموزان در مدارس، سرویس مدارس در اختیار اولیا قرار گرفته و بهتر است دانش آموزانی که محل زندگی آن ها نزدیک به مدارس است پیاده به مدرسه بروند و سایر دانش آموزان با خودرو شخصی اولیا به مدرسه رفت و آمد کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر