کد خبر: 1021499
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
هم‌زمان با آغاز فصل پاییز؛
سومین المان هوشمند شهروندی با عنوان «لبخند ماندگار» هم‌زمان با آغاز فصل پاییز در مشهد نصب و به بهره‌برداری رسید.

ایستگاه قطار شهری شریعتی از اوایل مهرماه میزبان المان‌ هوشمند شهروندی دیگری است که به صورت تعاملی طراحی شده و می‌تواند با شهروندان ارتباط برقرار کند.
بنابراین گزارش، المان «لبخند ماندگار» در ازای قرار گرفتن شهروند در مقابل دستگاه و لبخند زدن فرد، یک بلیت مترو به او جایزه می‌دهد تا ضمن تشویق شهروندان به استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی، در افزایش نشاط اجتماعی نیز موثر واقع شود.
در طراحی و ساخت این المان هوشمند، از فناوری‌های تشخیص چهره و واقعیت افزوده استفاده شده و عملکرد آن به گونه‌ای است تا فرد بتواند بهتر با آن ارتباط برقرار کند. این دستگاه پس از تشخیص لبخند ، تصویر فرد را در میان تعدادی از بازیکنان باشگاه فوتبال شهرخودرو مشهد روی صفحه نمایشگر نشان می‌دهد و در پایان هم یک عکس یادگاری با تیم محبوب مشهدی‌ها نصیب شهروند خواهد شد که می‌تواند به ویژه برای قشر نوجوان و جوان جذاب باشد.
به کارگیری المان‌های تعاملی، امروزه یکی از شیوه‌های جذاب و موثر مدیریت شهری در نقاط مختلف دنیا است که در جلب مشارکت شهروندان و ارتباط دوسویه با آنان، نقش ویژه‌ای دارد. بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در این زمینه به خلق دستاوردهای جالب توجهی می‌انجامد که المان‌های هوشمند از نمونه آنها است.
پیش از این نیز المان‌های هوشمندی با عنوان «پایگاه تندرستی» و «پایگاه دانش» در دو ایستگاه قطار شهری فلسطین و طالقانی نصب شده بود که هم‌اکنون نیز فعال بوده و مورد توجه و استقبال شهروندان قرار گرفته است.
شایان ذکر است سومین المان هوشمند تعاملی نیز همچون نمونه‌های پیشین بدون نیاز به اپراتور و به صورت کاملا خودکار و هوشمند عمل می‌کند. المان «لبخند ماندگار» با توجه به موضوع آن و میزان بالای تردد در ایستگاه شریعتی، می‌تواند صحنه‌های جالبی را در میان افراد خلق کرده و نشاط را هرچند برای لحظه‌هایی میهمان شهروندان مشهد کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار