کد خبر: 1021424
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۲
با افتتاح ۱۵۰ مدرسه جدید در مناطق کم‌برخوردار کشور، تعداد مدارس ساخته شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام در نقاط کم‌برخوردار به ۱۴۰۰ مدرسه رسید.
‌سجاد مرسلي
سرویس ایران جوان آنلاین: طی مراسمی با حضور آیت‌الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، رخشانی مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و حضور ویدئوکنفرانس نمایندگان ولی‌فقیه و استانداران استان‌های زنجان، خوزستان و خراسان‌شمالی، ۱۵۰ مدرسه جدید در ۲۲ استان کشور افتتاح شد.

در این مراسم که در محل نمایشگاه دائمی ستاد اجرایی فرمان امام در تهران برگزار می‌شد، همچنین ۱۵ مدرسه کانکسی مجهز به عشایر کرمانشاه، ۱۰ دستگاه ون برای بازماندگان از تحصیل در سیستان‌وبلوچستان و ۵۰هزار بسته نوشت‌افزار برای توزیع در مناطق محروم استان تهران تحویل وزارت آموزش و پرورش شد.

آیت‌الله محمد محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام‌معظم‌رهبری در این مراسم گفت: مردم ایران در ماجرای کرونا و راه‌اندازی موج همدلی و ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی و بسته‌های معیشتی برای آسیب‌دیدگان کرونا شاهکار کردند و چشم دنیا را به خود خیره کردند.

وی با اشاره به اقدامات و دستاورد‌های گسترده ستاد اجرایی به ویژه در ایام کرونا خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام، امروز آبروی نظام است و حضور این ستاد و بنیاد برکتش در مناطق محروم حقاً و انصافاً موجب ایجاد برکت در این مناطق بوده است.

آیت‌الله گلپایگانی عنوان کرد: ساخت مدرسه و کمک به پرورش نسل آینده، نیاز امروز کشور و اولویت اول شماست، استعداد‌های درخشان فراوانی در سراسر کشور به ویژه در مناطق محروم داریم و هرقدر در این خصوص خدمت کنید و سرمایه و زمان و توجه بگذارید ارزشمند است و جای کار دارد.

در ادامه مراسم محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با تبریک ایام گرامیداشت دفاع مقدس گفت: در جنگ هشت ساله هیچوقت ما به لحاظ لجستیکی و تجهیزات و ادوات با دشمن برابر نبودیم و قدرت جنگ کلاسیک با او را نداشتیم.

وی افزود: در آن زمان با دستور و تدبیر امام، رزمندگان ما با استفاده از شیوه جهادی و فرهنگ بسیج توانستند دشمن تا دندان مسلح را از پا در بیاورند و با روش‌های غیر کلاسیک پیروز شدیم.

مخبر با اشاره به اقدامات ستاد افزود: ما در ستاد اجرایی برای ایجاد اشتغال و احیای کارخانه‌ها و کارگاه‌های تعطیل شده، توان انبوه خود مردم را به میدان آورده‌ایم و موفق شدیم سال گذشته ۱۶۰ هزار شغل در کشور ایجاد کنیم که تا پایان امسال این رقم به بیش از ۳۰۰ هزار شغل در کشور خواهد رسید.

وی با اشاره به افتتاح ۱۵۰ مدرسه جدید افزود: رهبرمعظم انقلاب چند سال پیش، از ستاد اجرایی خواستند تا ۱۰۰۰ مدرسه در مناطق محروم بسازیم و ما تا امروز موفق شدیم ۱۴۰۰ مدرسه بسازیم و به لطف خدا تا پایان سال آینده تعداد این مدارس را به ۲ هزار مدرسه خواهیم رساند.

مخبر افزود: اقدامات ستاد دراین حوزه به ساخت مدرسه محدود نمی‌شود و اهدای مدارس کانکسی، اهدای ون و مینی‌ون جهت برگزاری کلاس برای بازماندگان از تحصیل، اهدای تبلت دانش‌آموزی و بسته‌های نوشت افزاری در مناطق محروم هم جزو برنامه‌های ثابت ستاد اجرایی فرمان امام است و سالی یک میلیون بسته لوازم‌تحریر در این مناطق توزیع می‌کنیم.

رخشانی‌مهر، معاون وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: هر جا ما برای پروژه‌های مربوط به ساخت مدارس و حتی طرح‌های نیمه‌تمام و برزمین مانده سراغ ستاد اجرایی و بنیاد برکت رفتیم، این دوستان به یاری ما شتافتند و با دست باز در این حوزه ورود کردند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: در همه این ۱۵۰ مدرسه بنیادبرکت که افتتاح می‌شود، نکات تربیتی و پرورشی و شاخص‌های سند تحول بنیادین آموزش رعایت شده است و این مدارس به آزمایشگاه و نمازخانه و امکانات کامل مجهز هستند.

در ادامه این مراسم، در ارتباطی ویدئوکنفرانس چهار مدرسه در رباط‌کریم استان تهران، خراسان شمالی، زنجان و خوزستان نیز با دستور رئیس دفتر مقام معظم رهبری افتتاح شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار