کد خبر: 1021407
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲
در پی شائبه‌افکنی دونالد ترامپ به تقلب در انتخابات و عدم واگذاری مسالمت آمیز قدرت، دموکرات‌ها به دنبال راه‌های جایگزین هستند تا به صورت قانونی رئیس‌جمهور را از کاخ سفید بیرون کنند. رئیس مجلس نمایندگان امریکا در حال آماده‌سازی قانونگذاران این کشور برای سناریوی تساوی ترامپ و جو بایدن در بخش آرای الکترال در انتخابات ریاست جمهوری و مجبور‌شدن این مجلس به تصمیم‌گیری درباره نتیجه انتخابات است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: ۳۵ روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری امریکا، ترس از بروز ناامنی در این کشور افزایش یافته و دموکرات‌ها تلاش می‌کنند اقدامات مقتضی را برای مقابله با شرایط بحرانی انجام دهند. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا یک شنبه شب در نامه‌ای به دموکرات‌های مجلس نمایندگان گفت در صورتی که نتیجه انتخابات به گونه‌ای باشد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور و جو بایدن، رقیب دموکرات او آرای الکترال برابری داشته باشند، قانونگذاران باید در این مورد تصمیم‌گیری کنند. طبق گزارش نشریه پولتیکو، پلوسی در این نامه نوشت که هر یک از هیئت‌های نمایندگان ۵۰ ایالت امریکا در مجلس نمایندگان تنها یک رأی در این فرآیند داشته باشند و به دموکرات‌ها تأکید کرده که با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات ماه نوامبر استراتژی خود را تغییر دهند. رئیس مجلس نمایندگان امریکا در نامه خود آورده است: «قانون اساسی تصریح می‌دارد که یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری باید اکثریت آرای هیئت‌های نمایندگی ایالات را برای کسب پیروزی به دست بیاورد. ما باید به این اکثریت هیئت‌های نمایندگی دست یابیم یا نگذاریم جمهوریخواهان این کار را کنند.» تساوی در بخش آرای الکترال می‌تواند در نتیجه چند سناریو اتفاق بیفتد؛ از جمله اینکه هیچ کاندیدایی نتواند به ۲۷۰ رأی الکترال به دلیل جمع کل آرا دست یابد یا در نتیجه رویگردانی نمایندگان کالج الکترال یا به این دلیل که نمایندگان الکترال به نامزدی که در ایالت‌شان پیروز شده است، رأی ندهند. گزارش شده که از سال ۱۹۶۸ تاکنون هیچ نماینده‌ای به نامزدی که در ایالتش در جایگاه دوم قرار گرفته رأی نداده است، اما در سال ۲۰۱۶ چند تن از این نمایندگان کالج الکترال اصلاً از رأی دادن خودداری کردند و تعدادشان نیز به طرزی غیرعادی بالا بود. در حال حاضر جمهوریخواهان کنترل ۲۶ هیئت نمایندگی ایالتی را به‌طور کامل در اختیار دارند، در حالی که این میزان برای دموکرات‌ها ۲۳ مورد است. هیئت نمایندگی پنسیلوانیا به طور برابر تقسیم شده است. هر دوی این ارقام می‌تواند در ماه نوامبر تغییر شدید پیدا کند، چرا که کل ۴۳۵کرسی نمایندگان دارای حق رأی در مجلس نمایندگان در معرض انتخاب قرار می‌گیرند.

ادعای پیروزی مجدد ترامپ!

تلاش دموکرات‌ها درحالی است که دونالد ترامپ با امنیتی کردن فضای جامعه امریکا تلاش می‌کند از هم اکنون خود را رئیس‌جمهور آتی امریکا نشان دهد. در همین راستا، ترامپ روز دو شنبه در سخنانی گفت: «فکر می‌کنم ما یک پیروزی فوق‎العاده خواهیم داشت و نیازی به هیچ‌گونه انتقال قدرتی نخواهد بود.» به گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس‌جمهور امریکا در ادامه سخنرانی‌های انتخاباتی خود گفت: «این داستان مالیات کاملاً جعلی است. مالیات زیادی می‌پردازم و همچنان قصد دارم به محض اتمام حسابرسی امور مالیاتی، اسناد مالیاتی خود را منتشر سازم.» ترامپ ادامه داد: «من با دو نفر که به مراتب باهوش‌تر از جو بایدن خواب‌آلود هستند، مناظره داشتم. فکر می‌کنم ما یک پیروزی فوق‎العاده خواهیم داشت و نیازی به هیچ‌گونه انتقال قدرتی نخواهد بود.» ادعای ترامپ در شرایطی است که در برخی نظرسنجی‌های انجام شده جو بایدن با اختلاف ۱۰ درصدی پیشتاز است و همین مسئله سبب شده ترامپ به ادعای تقلب احتمالی در انتخابات نوامبر روی بیاورد. ترامپ روی مناظره‌های انتخاباتی با جو بایدن امید زیادی بسته و درصدد است بتواند حداقل اختلاف خود را با رقیب دموکراتش کاهش داده و افکار عمومی را به سمت خود جلب کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار