کد خبر: 1021403
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰
پرونده مردی که هشت‌ماه پس از اصابت ضربه چاقو به شکمش به کام مرگ رفته در دادگاه کیفری یک استان تهران بررسی می‌شود.
سرویس حوادث جوان آنلاین: ۲۰‌مهر‌سال ۹۵، مأموران پلیس تهران از مرگ مشکوک مردی ۳۲‌ساله به نام حسن در یکی از بیمارستان‌های شهر باخبر و راهی محل شدند.

مادر حسن که در بیمارستان حضور داشت در توضیح به مأموران گفت: «هشت‌ماه قبل پسرم با دوستانش درگیر شد و در آن درگیری پسر جوانی به نام کامران با چاقو به شکم او ضربه زد. حسن همان روز به بیمارستان منتقل شد و بعد از بهبود نسبی از بیمارستان مرخص شد، اما در طی این هشت‌ماه همیشه بیمار بود تا اینکه دوباره حالش بد شد. به همین خاطر مجبور شدیم او را به بیمارستان منتقل کنیم، اما این بار به خاطر شدت عفونت ناشی از زخم شکم فوت کرد. از کامران شکایت دارم و او قاتل پسرم است.»

با طرح این شکایت کامران بازداشت شد. او در بازجویی‌ها جرمش را انکار کرد و در توضیح به مأموران گفت: «حسن چند روز قبل از حادثه با برادر کوچکم درگیر شده‌بود. آن‌ها از قبل نیز با هم اختلاف قدیمی داشتند به همین خاطر آن روز دوباره با هم درگیر شدند و من برای هواخواهی از برادرم وارد درگیری شدم. سپس با چاقویی که داشتم ضربه‌ای به شکم حسن زدم، اما همان موقع پشیمان شدم و بلافاصله او را به بیمارستان رساندم.»

متهم ادامه داد: «بعد از اینکه پزشکان زخم حسن را پانسمان کردند به او گفتند باید هفته‌ای یکبار برای تعویض پانسمان به بیمارستان برود. حتی پزشکان گفتند اگر زخم او بهتر نشود امکان دارد نیاز به عمل جراحی داشته باشد، ولی حسن در این مدت یکبار هم به بیمارستان مراجعه نکرد و همین باعث عفونت زخم او شد.»

متهم در آخر گفت: «باور کنید قصد قتل نداشتم وگرنه او را به بیمارستان نمی‌رساندم. حسن با رضایت خودش از بیمارستان ترخیص شد ولی به توصیه‌های پزشک توجهی نکرد و همین باعث مرگش شد.»

با انکار‌های متهم پرونده به پزشکی قانونی فرستاده شد تا اینکه کمیسیون سه نفره پزشکی قانونی اعلام کردند ضربات کامران باعث قتل نشده ست. با اعلام این گزارش، پرونده با اعتراض اولیای‌دم بار دیگر به پزشکی قانونی فرستاده شد تا اینکه این بار کمیسیون پنج و هفت‌نفره نظریه کمیسیون قبلی را تأیید کردند و گفتند ضربات متهم کشنده نبوده است.

پرونده برای سومین بار بعد از اعتراض اولیای‌دم به کمیسیون ۹‌نفره پزشکی قانونی فرستاده شد، در نهایت کارشناسان پزشکی قانونی اعلام کردند، ۸۰‌درصد علت فوت، ضربه از سوی متهم بوده در ادامه عدم پیگیری مقتول برای درمان موجب فوت شده است.

با اعلام این نظریه، کامران به اتهام قتل عمد روانه زندان شد و پرونده بعد از صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده‌شد تا اینکه بعد از تعیین شعبه در نوبت رسیدگی دفتر شعبه دهم دادگاه قرار گرفت.

به این ترتیب متهم با درخواست قصاص از سوی مادر مقتول و درخواست قصاص از سوی رئیس قوه قضائیه از طرف فرزند خردسال مقتول، به زودی محاکمه خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار