کد خبر: 1021338
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
معاون سیاسی ، اجتماعی و امنیتی استاندار اردبیل:
معاون سیاسی ، اجتماعی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: استفاده از ماسک در این استان در بین صنوف و شهروندان کمتر از میانگین کشوری بوده و حساسیت به موضوع پروتکل‌های بهداشتی نسبت به گذشته کمتر شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، بهروز ندایی در جلسه مدیریت کرونا با محوریت آموزش و پرورش اظهارداشت: هفت ماه از ظهور این ویروس گذشته و تاکنون واکسن و داروی تایید شده در هیچ کجای جهان یافت نشده و برای مقابله با آن می‌بایست تنها پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی بدقت رعایت شود.

وی با اشاره به وضعیت مدارس استان در رابطه به کرونا بیان کرد: از زمان بازگشایی مدارس تاکنون ۱۴ مورد بستری دانش‌آموزان استان اتفاق افتاده که ۹ نفر بطور قطعی به کرونا مبتلا شدند و پنج مورد آزمایش منفی گزارش شده است.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات دانش‌آموزان ناقلان بدون علایم هستند، گفت: در مدارس رعایت پروتکل‌های  بهداشتی باید بیش از سایر نقاط باشد، با اینکه  آموزش و پرورش اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است ولی  باید با حضور در مدارس عملکردها ارزیابی و رصد شود.

ندایی افزود: گروه‌های بازدید از مدارس باید با حضور نماینده دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شود و با هماهنگی آموزش و پرورش در مدارس حضور یابند.

وی با اشاره به اینکه ستاد ملی کرونا جهت محدودیت یک هفته‌ای به استان ها اختیار تام داده است، تشریح کرد: ستاد مدیریت کرونا در استان‌ها طبق نظریه دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند در تعطیلی و محدودیت یک هفته‌ای مدارس، حوزه و دانشگاه‌ها تصمیم‌گیری کند.

او تشریح کرد: نسبت به سایر استان‌ها وضعیت نستبا پایدار داریم و در شهرستان‌های اردبیل و مشگین‌شهر وضعیت قرمز و در گرمی و خلخال نارنجی اعلام شده است.

ندایی با بیان اینکه ممکن است با شیوع آنفلوآنزای فصلی دچار بحران شویم، افزود: در پیک چهارم و ۶ ماه دوم نیاز به همکاری بیشتر داریم و رعایت پروتکل بهداشتی باید بیش از گذشته افزایش یابد.

وی  ادامه داد: یک پنجم جمعیت واجد تزریق واکسن آنفلوآنزا هستند و این موضوع باید شفاف‌سازی شده و در سطح ملی هر تصمیمی گرفته شود قابل اجرا است.

او همچنین از رعایت نشدن دقیق پروتکل‌های بهداشتی در نانوایی‌ها و مطب‌های پزشکان که اصول بهداشتی کمتر رعایت می‌شود ، انتقاد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر