کد خبر: 1021319
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تشریح کرد
مصری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره طرح کالابرگ الکترونیک گفت: با نوسانات قیمت که در کشور شاهد هستیم، مجلس به فکر جبران فاصله طبقاتی بین مردم در این بسته معیشتی است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: عبدالرضا مصری درباره انگیزه و علت ارائه این طرح در مجلس افزود: بعد از جلسات بسیاری که در مجلس انجام شد به این طرح رسیدیم و این طرح علاوه بر همه کمک هایی است که در قالب های مختلف اعم از کمک معیشتی و یارانه ماهیانه به اقشار مردم پرداخت می شود. وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر نحوه شناسایی ۶۰ میلیون نفر مشمولان این طرح ادامه داد: بر اساس بانک اطلاعاتی که تنها مرجع شناسایی اقشار مختلف در سازمان هدفمندی و وزارت رفاه است تقریباً دو و نیم دهک جامعه درآمدی بالاتر از هزینه های زندگی دارند و این طرح برای هفت و نیم دهک جامعه برنامه ریزی شده است.

مصری با بیان اینکه هفت و نیم دهک جامعه دو قشر را تشکیل می دهند گفت: در بخش اول افرادی که کمتر از حداقل دستمزد درآمد دارند که دو دهک از این قشر مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و رزمندگان معسر هستند و بقیه اقشاری هستند که بین این دهک های درآمدی در بانک اطلاعاتی ثبت شده اند.

وی ادامه داد: افرادی که درآمد حداقلی دارند و معیشت آنها با سختی روبرو شده است سرانه ای تعلق خواهد گرفت که احتمالا در هر مرحله حدود ۶۰ هزار تومان می شود و همچنین برای افرادی که کمتر از حداقل دستمزد درآمد دارند که خانواده های کمیته امداد، بهزیستی و رزمندگان معسر را تشکیل می دهند حدود ۱۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر و در هر مرحله می باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه این مبالغ در کارت اعتباری آنها شارژ و تنها برای خرید کالاهای اساسی که اسامی این کالاها بعد از تصویب این طرح از سوی وزارت رفاه اعلام خواهد شد افزود: این کالاها با تخفیف مناسب عرضه می شود و همچنین کالاهایی که از طریق ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده است از دیگر اقلام عرضه شده دراین طرح می باشد.

مصری درباره منابع تأمین این طرح گفت: این طرح در اصلاح قانون بودجه ۹۹ و دو منبع برای آن در نظر گرفته شده است اول از تعدادی ردیف های تبصره ۱۴ قانون بودجه است که هدفمندی یارانه ها را شامل می شود و دوم ۱۵ هزار میلیارد تومان از بند «و» تبصره دو قانون بودجه است که با فروش بعضی از دارایی های دولت، منابعی را تأمین می کنیم و همچنین ۱۰ هزار میلیارد تومان در این طرح برای همسان سازی حقوق بازنشستگان دیده شده است.

وی افزود: همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، کشوری و لشکری هم در ماه جاری انجام می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس درباره رأی آوردن این طرح در مجلس گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه با این طرح موافقت کردند و خارج از نوبت در سه شنبه این هفته مطرح خواهد شد و همان طور که نمایندگان آگاه به مشکلات معیشتی مردم هستند و دولت هم تا حدودی به این کار رضایت دارد، بنابراین مجلس خواستار تصویب این طرح است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار