کد خبر: 1021214
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸
رییس جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی؛
رییس جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی در مراسم راه اندازی معاملات گواهی سپرده کشمش در بورس کالا بر لزوم توانمندسازی کشاورزان برای عرضه مستقیم و بدون واسطه کشمش خلیل آباد وارد بورس کالای کشاورزی شدحصول کشمش به خریداران و صادرکنندگان به کمک سازوکار بورس کالا از طریق توسعه آموزش و فرهنگ سازی تاکید کرد.

اورانی در این مراسم اظهار داشت: ما باید کاری کنیم که کشاورز محصول خودش را به صورت مستقیم در بورس عرضه کند و در مقابل صادرکننده نیز محصول موردنیاز خود را از بورس خرید کند تا از این طریق دلالان چه در بخش خرید از کشاورز و چه در بخش صادرات حذف شوند. راه آن نیز آموزش و فرهنگ سازی برای کشاورزان و باغداران است تا آنها بگونه ای توانمند بشوند که از ظرفیت بورس کالا برای فروش محصول خود به قیمت واقعی و با سود مطلوب استفاده کنند.
وی ابراز امیدواری کرد: ان شااله شهرستان خلیل آباد در حوزه کشمش، پسته و انار مبدع اولین ها باشد؛ همانطور که در خصوص راه اندازی معاملات گواهی سپرده کشمش در بورس کالا نیز اولین بوده است.
جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی در مراسم راه اندازی معاملات گواهی سپرده کشمش در بورس کالای ایران گفت: برای رونق معاملات کشمش چند نکته مهم وجود دارد که اولین گام، راه اندازی یک میز آموزش در جهاد کشاورزی شهرستان خلیل آباد است تا کشاورزان به راحتی بتوانند روند معامله کشمش در بورس را یاد بگیرند.
وی افزود: اهمیت ورود کشمش به بورس کالای ایران این است که کشاورزان دیگر محصول ارزشمند خود را مفت به دلالان نفروشند که بدون شک استارت این اتفاق از امروز آغاز شده است. 
به گفته نیک بین، امروز در شرایطی که یک کیلو کشمش ۲۰ هزار تومان هزینه دارد، به دلیل نیاز مالی کشاورز و فعالیت واسطه ها این محصول ۲۲ هزار تومان به دلال فروخته می شود و باید این اتفاق متوقف شود. 
این نماینده مجلس خطاب به کشاورزان گفت: با ورود کشمش به بورس کالا، بدون مشکلات گذشته در فروش محصول، در خانه بمانید و بدون نیاز به هیچ سختی به صورت آنلاین گواهی سپرده کشمش خود را به قیمت واقعی بفروشید. با رونق این معاملات شیوه عرضه محصول به مرور اصلاح می شود و شاهد بسته بندی های شکیل کشمش به منظور صادرات به بازارهای بین المللی خواهیم بود.  
نیک بین اعلام کرد که با کمک سازوکار بورس کالا، کشمش کشور ارزشمند می شود و محصول باکیفیت تر باید نرخی به مراتب بالاتر از محصول نامرغوب پیدا کند. نماینده مردم کاشمر در پایان گفت: با اتحاد کشاورزان، اتفاق های زیبایی رقم خواهد خورد به طوریکه همگی می توانیم با بهره گیری از ظرفیت بورس کالا، کشمش را به جایگاه واقعی خود برسانیم؛ در طرف دیگر اتحاد صادرکنندگان نیز مهم است تا ارزآوری مطلوبی برای کشور رقم بخورد.
ابراهیم قاسم پور فرماندار شهرستان خلیل آباداظهار داشت: کشمش یکی از کالاهای کشاورزی ارزآور کشور است و شهرستان خلیل آباد به عنوان قطب تولید انگور در شرق کشور و ۱۲ هزار بهره بردار، ۱۰۰ هزار تن انگور و ۲۰ هزار تن کشمش تولید می کند.
قاسم پور اظهار داشت: با ورود کشمش سبز قلمی خلیل آباد به بورس کالای ایران، رفته رفته کشاورزان بر مبنای میزان تقاضای درج شده در بورس، تولید خود را تنظیم می کنند و از آن مهم تر، استاندارد تولید محصول نیز افزایش می یابد چراکه در بورس کالا محصول براساس استانداردی مطلوب عرضه و معامله می شود. 
وی با بیان اینکه به کمک بورس کالا شاهد افزایش سطح درآمد بهره برداران کشمش شهرستان خلیل آباد خواهیم بود، گفت: شفاف سازی در مبادلات، کنار رفتن واسطه ها و کمک به رشد تولید استاندارد کشمش از جمله مزایای ورود کشمش به بورس کالا است و مسوولان و کشاورزان خلیل آباد این نوید را می دهند که پس از شروع معاملات موفق کشمش، سه محصول مهم پسته، انار و انگور خلیل آباد نیز در بورس کالا عرضه شوند تا از کانال بورس شاهد رونق اقتصادی شهرستان باشیم. 
فرماندار شهرستان خلیل آباد در پایان اظهار داشت: هدف گذاری ما در حوزه رونق معاملات کشاورزی در بورس کالا به بازگشت مهاجران شهرستان و مجال پیدا کردن نخبگان بخش کشاورزی برای حضور در بازاری رقابت پذیر است که امیدواریم به زودی با تلاش همه مدیران مرتبط، شاهد رونق معاملات کشاورزی در بورس کالا باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار