کد خبر: 1021133
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: بخش صنعت و تولید استان آذربایجان‌شرقی برای همکاری از نیروهای زبده دانشگاهی استقبال می‌کند.

یونس ژائله،  در جلسه طرح کارآفرینی پویش دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی در محل این دانشگاه افزود: استفاده از نیروهای زبده دانشگاهی در بخش صنعت و تولید استان، نیاز این حوزه به افراد متخص و دانش آموخته را تامین می کند.

وی با تاکید بر ارتباط نزدیک دانشگاه با صنعت و دوری جامعه دانشگاهی از مدرک گرایی، اظهار داشت: در زمان کنونی به علت تحریم دشمنان، اقتصاد کشور دچار تحولاتی شده که باید با اتخاذ تدابیر لازم از جنگ اقتصادی سربلند بیرون بیاییم و این کار منوط به همدلی و همکاری همه دستگاه ها و بخش خصوصی است.

رییس اتاق بازرگانی تبریز، با اشاره به ضرورت همکاری دانشگاه با صنعت برای تامین نیروی انسانی کارآمد و متخصص، گفت: در رابطه با جذب نیروی انسانی در بخش خصوصی و حوزه صنعت، برنامه ریزی شده است که می توان در آن از ظرفیت دانشگاه ها استفاده کرد.

ژائله، ادامه داد: در این راستا تاکنون جلساتی در دانشگاه های سراسری تبریز و فنی و حرفه ای استان برگزار و مقرر شده است تا نیروهای زبده از سوی این مراکز علمی و فنی به بخش صنعت معرفی شود و بخش خصوصی نیز از توانمندی آن ها در عرصه صنعت و تولید استفاده کند.

وی با اشاره به استقبال این اتاق از پیوستن دانشگاه آزاد اسلامی به این گروه، یادآوری کرد: بخش خصوصی می تواند از توان دانشجویان زبده این دانشگاه نیز استفاده کند.

رییس اتاق بازرگانی تبریز با انتقاد از مدرک گرایی در دانشگاه ها گفت: متاسفانه مدرک گرایی بر دانشگاه ها سایه افکنده و این کار مانع از تربیت دانشجوی زبده می شود.

ژائله، با اشاره به نیاز بخش صنعت به نیروی ماهر و متخصص در حوزه تجارت بین الملل و رشته های مهندسی، ادامه داد: لزوم ارائه دوره های بازاریابی بین الملل در مراکز علمی ضروری بوده و در این زمینه می توان از توان اساتید خارجی و یا اساتید مطرح داخلی بهره برد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر