کد خبر: 1021105
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۶
دوئل با حریف زخم‌خورده
پرسپولیس عصر امروز (ساعت ۱۷:۱۰) در دومین روز از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با السد قطر دیدار می‌کند. تیم دوم گروه D که می‌تواند پل راهیابی به یک‌چهارم نهایی باشد یا پایانی تلخ برای نماینده سرخپوش ایران. تیمی زخم‌خورده از مصاف با پرسپولیس که حالا در خانه با تمام توان مقابل یاران یحیی برای کسب جواز صعودی به صف شده که دستیابی به آن کار ساده‌ای نیست، نه برای پرسپولیس و نه برای السد.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: شکست برابر سپاهان یک‌بار دیگر به ژاوی ثابت کرد که دست‌کم گرفتن تیم‌های ایرانی چه پیامدی در پی دارد. هرچند که سرمربی جوان السد مقابل زردپوشان اصفهانی به بونجاح مهاجم، هیدوس، تاباته، مایکون و برخی دیگر استراحت داد تا تیمش را با شمایلی متفاوت برای گرفتن انتقام دو سال قبل روانه بازی با پرسپولیس کند، به همین دلیل مهم است که دست‌کم گرفتن السد به واسطه قبول شکست در آخرین دیدار مرحله قبل مقابل زردپوشان اصفهانی هم اشتباه بزرگی است، اما نماینده قطری‌ها را نباید آنقدر‌ها هم بزرگ کرد که عبور از سد آن نشدنی تصور شود. پرسپولیس پیشتر با دست بسته این تیم را به زانو درآورده بود. علاوه بر آن السد در مرحله گروهی تنها دو برد کسب کرده و در سه بازی تن به تساوی داده و بازی آخر را نیز با شکست پشت سر گذاشته و خیلی دور از ذهن و انتظار نیست که یحیی و شاگردانش با عبور از سد نماینده قطری در مرحله یک‌هشتم نهایی به یک‌چهارم راه یابند.

بازی رفت و برگشت مقابل التعاون اگرچه موقعیت‌های هدررفته بسیار داشت و با کمترین گل ممکن به پایان رسید، اما شاگردان یحیی چه در برابر حریف عربستانی و چه مقابل الشارجه امارات که گلباران شد، نشان دادند به‌رغم اضافه شدن نفرات تازه‌وارد هم به هماهنگی لازم رسیده‌اند و هم به بلوغ تاکتیکی. علاوه بر این عطش برد را می‌شد در تک‌تک شاگردان یحیی به خصوص نفراتی، چون عیسی آل‌کثیر که حالا پایش به گلزنی هم باز شده و همچنین عبدی، بشار رسن، وحید امیری و حتی شجاع خلیل‌زاده که با نارضایتی راهی قطر شده بود دید، بازیکنی که با ارائه بازی‌های قدرتی باز هم خود را در زمره گلزنان پرسپولیس جای داد. قرار دادن تمام این فاکتور‌ها در کنار هم از پرسپولیس حریفی سرسخت برای السد می‌سازد. ژاوی هم البته خوب می‌داند که کسب سه امتیاز بازی با پرسپولیس چندان آسان نیست، اما سرمربی السد که دو فصل پیش و زمانی که بازوبند کاپیتانی این تیم را بر بازو داشت در آزادی مقابل جوانان پرسپولیس تن به شکست داد، به هیچ عنوان دوست ندارد در قامت سرمربی هم چنین اتفاق تلخی را تجربه کند که همین مسئله می‌تواند کار سرخپوشان را سخت کند: «خوب می‌دانیم که یک بازی فینال‌گونه داریم، به همین دلیل هم به برخی از نفرات خود در بازی با سپاهان استراحت دادیم تا از حضور پرقدرت‌شان مقابل پرسپولیس مطمئن شویم، چراکه پرسپولیس پرشورترین تیمی است که دیده‌ام و برابر این حریف قدرتمند باید سعی کنیم مالکیت توپ و کنترل بازی را به دست بگیریم و در اوج آمادگی باشیم تا بتوانیم جواز حضور در بین هشت تیم برتر جام را کسب کنیم و این اصلاً کار ساده‌ای نیست، وقتی تیم مقابل شما پرسپولیس است.»

یحیی هم اگرچه منکر قدرت السد نمی‌شود، اما تأکید می‌کند که شاگردانش اگر باور داشته باشند می‌توانند این حریف قطری را هم از سد راه بردارند: «باید با یکی از بهترین و قوی‌ترین تیم‌های این دوره بازی کنیم. السد با مربی خوب و باهوشی که دارد، یکی از مدعیان کسب جام است. البته ما هم در چند دیدار اخیر نشان داده‌ایم به معنای واقعی یک تیم هستیم و یک ستاره داریم که آن هم پرسپولیس است. با این حال خوب می‌دانیم که حریف ستارگان و بازیکنان خوب زیادی دارد که کارمان را سخت می‌کند و به هیچ عنوان السد را با شکستی که مقابل سپاهان داشته، نمی‌سنجیم، اما السد باید از ما بترسد. بازیکنان پرسپولیس از جان مایه می‌گذارند. سه، چهار نفر با زور پزشکان و دارو بازی می‌کنند. در نشست قبلی هم گفتم یکی، دو بازیکن ما با مصدومیت و حتی یکی از بچه‌ها با شکستگی پا بازی می‌کند که برخی‌ها باور نکردند، اما این واقعیت است و جای خوشحالی دارد و نشان می‌دهد ما تیم واقعی هستیم که حاضریم برای همدیگر و هواداران جان خود را هم فدا کنیم، هر حریفی باید از چنین تیمی بترسد.»

البته پرسپولیس هم باید همانطور که فرزاد آشوبی، بازیکن سابق سرخپوشان اشاره می‌کند از تفکرات ژاوی بترسد، خصوصاً که مربی بازیکنی، چون بونجاح را نیز در ترکیب خود دارد. مهاجم الجزایری که راه گلزنی به پرسپولیس را خوب می‌داند و در سه بازی اخیر خود مقابل سرخپوشان دو گل به ثمر رسانده و بهترین گلزن تیمش نیز هست. نکته جالب مصاف پرسپولیس و السد به عنوان حساس‌ترین بازی مرحله یک‌هشتم نهایی، اما تقابل یکی از بهترین خط دفاع‌های این جام است، با پنج گل خورده و یکی از بهترین خط حمله‌های جام با ۱۴ گل زده که می‌تواند توان نقاط قوت دو تیم را در این دوئل حساس به رخ بکشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار