کد خبر: 1021044
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
طبق آخرین آمار تاکنون ۳۲ میلیون و ۷۶۹ هزار نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند؛ کشور آمریکا با ۷ میلیون و ۲۴۴ هزار مبتلا و ۲۰۸ هزار و ۴۴۰ کشته در رده نخست جهان قرار دارد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۳۲ میلیون و ۷۶۹ هزار و ۱۱۲ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید ۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۹۹۳ هزار و ۵۴۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۲۴ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۴۳۷ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۵۸ هزار و ۶۶۸ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۷ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۱۸۴ نفر رسیده است؛ تاکنون ۲۰۸ هزار و ۴۴۰ آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۸۵ هزار و ۳۶۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۵ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۹۳۲ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۹۳ هزار و ۴۱۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۳۲ هزار و ۶۷۰ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۵۷۹ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۱۴۰ هزار و ۷۰۹ برزیلی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور‌های روسیه، کلمبیا، پرو، اسپانیا و مکزیک نیز به ترتیب با یک‌میلیون و ۱۳۶ هزار و ۴۸، ۷۹۸ هزار و ۳۱۷، ۷۹۴ هزار و ۵۸۴، ۷۳۵ هزار و ۱۹۸ و ۷۲۰ هزار و ۸۵۸ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشور‌های آرژانتین با ۶۹۱ هزار و ۲۳۵ نفر و آفریقای جنوبی با ۶۶۸ هزار و ۵۲۹ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشور‌های هند، آمریکا و برزیل به ترتیب با ۴ میلیون و ۸۴۹ هزار و ۵۸۴، ۴ میلیون و ۴۸۰ هزار و ۷۱۹ و ۴ میلیون و ۴۰ هزار و ۹۴۹ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان، فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۲ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:
 
جدیدترین آمار جهانی کرونا شنبه ۵ مهر ۹۹
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار