کد خبر: 1020956
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۵
هیچ‌کس جلودار تیم فلیک نیست
سویا هم موفق نشد قطار قهرمانی بایرن را از ریل خارج کند. سوپرجام اروپا در حالی با حضور ۲۰ هزار تماشاگر بی‌تفاوت نسبت به کرونا برگزار شد که باواریایی‌ها در ادامه درخشش‌های‌شان با هانسی فلیک ۲ بر‌یک سویا را قربانی جاه‌طلبی‌های خود کردند. گلزنی خاویر مارتینز در آخرین بازی‌اش برای بایرن و حفظ رکورد شکست‌ناپذیری تیم آلمانی از جمله اتفاقات مهم بازی بود.
اشرف رامين
سرویس ورزشی جوان آنلاین: در سوپرجام اروپا، سویا خیلی زود با ضربه پنالتی که داور اعلام کرد به گل رسید و گورتزکا در همان نیمه اول گل تساوی را برای بایرن به ثمر رساند. تساوی در وقت‌های قانونی راهی جز بازی در دو وقت اضافه باقی نگذاشت. تعویض طلایی فلیک کسی نبود جز مارتینز، بازیکن اسپانیایی در دقیقه ۹۹ جای هرناندز را گرفت تا در دقیقه ۱۰۴ توپ را به تور دروازه سویا بچسباند و در آخرین بازی‌اش با پیراهن بایرن یک جام را به این تیم هدیه دهد. در این برد ارزشمند مانوئل نویر، دروازه‌بان باواریایی‌ها نقش مهمی ایفا کرد و با سیو‌های خود تیم را نجات داد. قرمز‌ها پیش از این تنها یک‌بار در سال ۲۰۱۳ فاتح سوپرجام شده بودند و حالا برای دومین بار این جام را به ویترین افتخارات باشگاه اضافه کردند. رکوردشکنی‌های قهرمان اروپا کماکان ادامه دارد؛ بایرن به رکورد ۲۳ پیروزی متوالی دست یافت و از رکورد رئال‌مادرید با ۲۲ برد عبور کرد. البته بحث به همین‌جا ختم نمی‌شود، تیم هانسی فلیک، ۳۲ بازی است که شکست نخورده و هنوز هیچ تیمی نتوانسته بایرن را در سال ۲۰۲۰ مغلوب کند. توماس مولر نیز که بیست و ششمین جام خود با باواریایی‌ها را بالای سر برد، پرافتخارترین فوتبالیست باشگاه‌های آلمان لقب گرفت.

بایرن‌مونیخ امسال پا را از کسب سه‌گانه (بوندس‌لیگا، جام حذفی و لیگ قهرمانان) فراتر گذاشته و فعلاً با گرفتن چهار جام به دنبال تصاحب افتخارات بیشتر است. فلیک، سرمربی این تیم از اینکه پس از مدت‌ها در مقابل تماشاگران به جام رسیده است، ابراز خوشحالی کرد: «خوب بود که دوباره فضای استادیوم با حضور تماشاگران را تجربه کردیم؛ بنابراین همه چیز دوباره بیشتر به فوتبال شباهت داشت. از این بابت خوشحالم و از همه مهم‌تر اینکه امیدوارم همه سالم به خانه‌های‌شان بازگردند. در ۱۵ دقیقه اول طول کشید تا با شرایط بازی سازگار شویم. خوشبختانه بازیکنان ذهنیتی جز پیروزی نداشتند و در پایان بازیکنانمان برای رسیدن به پیروزی رنج زیادی را متحمل شدند.»

سرمربی بایرن گل قهرمانی مارتینز را به شیوه خودش تشریح کرد: «خاویر گلزنی کرد و باعث شد ما برنده شویم. بعضی اوقات فوتبال این داستان‌ها را می‌نویسد. این یک داستان بسیار زیبا بود. قبل از بازی گزارش‌هایی مبنی بر حضور او در بیلبائو منتشر شد، اما این بازیکن در این بازی گلزنی کرد.»

مارتینز همان بازیکنی است که در بازی سوپرجام اروپا در سال ۲۰۱۳ به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمد و گل قهرمانی تیمش مقابل چلسی را به ثمر رساند. تکرار این اتفاق پس از هفت سال شبی به یادماندنی را برای خاویر رقم زد. مارتینز اسپانیایی که به احتمال زیاد راهی اتلتیکوبیلبائو می‌شود از اینکه گل قهرمانی را به ثمر رسانده، ابراز خوشحالی کرد: «نمی‌دانم که طی روز‌های آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد، اما اگر بخواهم بایرن را ترک کنم باید بگویم که همه چیز رؤیایی بوده است. تا اینجا هستم از این پیراهن دفاع خواهم کرد. مثل سال ۲۰۱۳ بود که من یک گل به ثمر رساندم، بنابراین احساس خوبی داشتم. همیشه سعی می‌کنم همه چیز خود را ارائه دهم، حتی اگر فقط ۱۰ یا ۱۵ دقیقه بازی کنم.»

سویا یک فرصت خوب برای رسیدن به یک جام اروپایی را در مقابل بهترین تیم حال حاضر فوتبال جهان از دست داد. این تیم تمام تلاشش را کرد تا قهرمانی سال ۲۰۰۶ خود در سوپرجام قاره سبز را تکرار کند، اما زور شاگردان لوپتگی به بایرن نرسید. سرمربی سویا که امسال با این تیم قهرمان لیگ اروپا شده، عملکرد درخشان نویر را عامل برتری رقیب خواند: «تن‌ها ۱۲ روز بود که به تمرینات بازگشته بودیم، با این حال رقابت پایاپایی با بهترین تیم اروپا داشتیم و بازی را به وقت‌های اضافه کشاندیم. ما از موقعیت‌های خود استفاده لازم را نبردیم. بایرن دورازه‌بان فوق‌العاده‌ای به نام مانوئل نویر دارد که در این بازی واکنش‌های خوبی از خود به نمایش گذاشت. با این حال به بازیکنانم بابت تلاش، ذهنیت و رفتاری که در زمین داشتند، افتخار می‌کنم. آن‌ها تا آخرین لحظه خود را باور داشتند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار