کد خبر: 1020850
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
مدیر کل بیمه بیکاری وزارت کار گفت: اشخاصی که تا به حال هیچ گونه دریافتی بیمه بیکاری نداشتند، نامه‌ای به وزارت کار فکس کنند، تا همه موارد با جزئیات بررسی شود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: مسعود بابایی مدیر کل بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: به دلیل گستردگی و شیوع ویروس کرونا در کشور پیش بینی ما این بود که شغل حدود ۷۵۰ هزار نفر متضرر شود.

او با بیان اینکه ۷۳۰ هزار نفر به دلیل تأثیرپذیری از کرونا که عمدتا دارای مشاغل خدماتی بودند، از ابتدای اسفند ماه ۹۸ تا پایان اردیبهشت ماه ۹۹ خسارت دیدند، گفت: تمام افرادی که از ۱۰ اسفند ۹۸ تا ۳۱ اردیبهشت ۹۹ کار خود را از دست دادند، در قالب تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا قرار می‌گیرند که حقوق خود را بر اساس مصوبه این ستاد دریافت می‌کنند.

مدیرکل بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بیمه بیکاری ایام یک اسفند ماه تا ۹ اسفند ماه ۹۸ بر اساس قوانین موجود در سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.

بابایی با بیان اینکه بسته به تاریخ شروع بیکاری فرد و اشتغال مجدد وی، پرداخت بیمه بیکاری متغیر است، ادامه داد: برای افرادی که یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به عنوان بیمه بیکاری پرداخت شده، با احتساب ماه‌های فروردین و اردیبهشت است، چراکه گا‌ها برخی تصور می‌کنند این رقم بیمه بیکاری یک ماه است.

او با بیان اینکه این رقم ۵۵ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار است، گفت: همچنین به ازای هر فرد تحت تکفل ۵ درصد اضافه می‌شود.

مدیرکل بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه محل پرداخت بیمه بیکاری در ایام کرونا با بیمه بیکاری قبل از کرونا کاملا متفاوت است، گفت: بیمه بیکاری افرادی که قبل از کرونا شغل خود را از دست دادند از محل حساب (صندوق) بیمه بیکاری و توسط سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود، اما بیمه بیکاری ایام کرونا از محل صندوق توسعه ملی و توسط خزانه داری کل پرداخت می‌شود.

بابایی درباره مبلغ کم بیمه بیکاری و معیشت زندگی گفت: با وجود تورمی که در کشور وجود دارد قطعا با زیر ۲ میلیون تومان نمی‌شود معیشت یک خانواده را تأمین کرد.

او با بیان اینکه ما نیز درباره میزان مبلغ پرداختی بیمه بیکاری ایام کرونا نقد‌هایی را مطرح کردیم که همگی درراستای همین موضوغ بود، ادامه داد: باید رقم حداقل دستمزدی که شورای عالی کار برای سال ۹۸ و ۹۹ تصویب کرده بود پرداخت می‌شد.

بابایی ادامه داد: ۲۰ هزار نفر از افرادی که برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده بودند، انصراف دادند.

مدیرکل بیمه بیکاری وزارت کار افزود: در ماده ۷ قانون بیمه بیکاری آمده که مبلغ پرداختی بابت بیمه بیکاری ۵۵ درصد معدل ۹۰ روز آخر بیمه پردازی فرد است که به علاوه هر فرد تحت تکفل تا ۴ نفر، ۱۰ درصد حداقل دستمزد همان سال اضافه شود.

او با بیان اینکه رقم نهایی مرتبط با میزان بیمه پردازی فرد است، لذا قانونگذار دو قید را مطرح کرده است، گفت: یکی شامل این است که از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار نباید کمتر باشد و دوم اینکه از ۸۰ درصد آخرین دریافتی فرد نباید بیشتر باشد.

بابایی تصریح کرد: تمام افرادی که از اول اسفند ۹۸ بیکار شدند و بیکاری‌شان تا ابتدای خرداد ۹۹ استمرار داشته است باید در سامانه جامع روابط کار به آدرس prkar.mcls.gov.ir ثبت نام کنند.

او با بیان اینکه از ابتدای خرداد ماه پرداخت‌ها هم قانونی می‌شود و هم منطبق با جدول، بیمه بیکاری آن‌ها پرداخت می‌شود، گفت: یک میلیون نفر برای بیمه بیکاری مراجعه کردند که در پایش اول بالغ بر ۸۶۰ هزار نفر بودند که سازمان تأمین اجتماعی آمار ۷۳۰ هزار نفر از آن‌ها را به ما اعلام کرد، همچنین سامانه‌ای طراحی شد که هر شخص می‌توانست به صورت آنلاین با وارد کردن کد ملی و شماره بیمه اطلاعات خود را برای دریافت بارگذاری کند.

بابایی افزود: افرادی که در ایام کرونا نه به دلیل شرایط موجود بلکه به دلیل حوادث یا موارد دیگر بیکار شدند بنا بر مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی که از کار افتادگی‌های فرد را معین می‌کند، بیمه بیکاری آن‌ها پرداخت می‌شود.

مدیر کل بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مجموع افرادی که بیمه بیکاری برای آن‌ها واریز شده است به صورت فراوانی تجمعی است، گفت: یک میلیون و ۳۳ هزار مورد بیمه بیکاری تاکنون از طریق خزانه داری کل پرداخت شده است.

او گفت: ۹۰ هزار نفر از افراد یا جامانده بودند یا خارج از سامانه به صورت حضوری برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده بودند، یا شماره حساب بانکی خود را اشتباه وارد کرده بودند و یا شماره بانکی متعلق به فرد دارنده شماره تلفن همراه نبود که با مشکل مواجه شده بودند.

بابایی با بیان اینکه خزانه داری اسامی این افراد را عودت داد و ما دوباره برای این افراد پیامک ارسال و اطلاعات کامل آن‌ها را دریافت کردیم، گفت: ۲۱ مرداد لیست اصلاح شده نهایی برای خزانه داری کل ارسال شد که ما از خزانه داری کل خواهش می‌کنیم با توجه به مشکلات موجود در جامعه بیمه بیکاری این افراد را واریز کند.

او با بیان اینکه لیست ۲۴ هزار نفری هم موجود است که آن هم با مشکلاتی مواجه بود و با رفع مشکلات آن‌ها لیست ارسال شده به خزانه داری کل عودت داده شد، گفت: برای ۳ هزار و ۵۰۰ نفر هم مجدد پیامک‌های جدیدی ارسال شد که شامل افرادی هستند که در درج اطلاعات اشتباه‌هایی انجام داده اند.

مدیر بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اشخاصی که تا به حال هیچ گونه دریافتی نداشتند حتما طی یک نامه کد ملی و شماره تلفن همراه خود را برای ما به شماره ۶۴۴۹۲۲۴۸ فکس کنند، ما همه موارد را با جزئیات بررسی می‌کنیم و نتیجه را به آن‌ها اعلام می‌کنیم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کریم تیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
0
0
آقای مدیربیمه بیکاری ۷ ماه بدون یک ریال دریافتی خروجی برای منه کارگر:قرض، بی پولی،طلاق ، ازهم پاشیده شدن کانون خانواده ،بدبختی خروجی برای شما :حقوق ماهیانه سر وقت ،اسکوردو بادیگارد ،تفریح خاگواده در کنار هم ، خوردن بهترین غذاها ،...بس کنید این کارا رو کارگر بدبختی مثل من هر جایی گفتید تو هر سامانه ای ثبت نام کردم الان فکس دیگه چیه بازم دارید زمان میخرید بسه دروغ مردم بازیچه نیستند آقای بابایی لطفا شما که میگید ۲۱ مرداد لیست رو دادید الان ۵ مهر شده این یعنی چی یا کوتاهی از شما بوده یا وزارت چرا زمان دقیق پرداخت رو نمیگید از ترس رسانه ها
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار