کد خبر: 1020837
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵

رپورتاژهای آگهی/ احتمالا تا به حال اسم گواهینامه ایزو را از افراد مختلف شیده اید! اما آیا می دانید این مدرک چیست و چه کاربردی دارد؟ برای آشنایی بیشتر با این موضوع این مطلب را دنبال نمایید.

در ادامه مرکز مشاور مدیریت و صدور گواهینامه ایزوسیستم دلایل اهمیت و کاربرد گواهینامه ایزو را بیان می کند:

پیش از هر چیز باید یک تعریفی از این مدرک به شما ارائه دهیم. این مدرک یک گواهی و یا اعتبار است که برای دریافت آن افراد باید یک سری اصول، استاندارد ها و یا معیار هایی را رعایت کنند.

به همین دلیل تنها به افرادی داده می شود که پیش نیاز ها و شرایط و ضوابط خاصی را در زمینه های مختلفی مانند تولید، امنیت کارکنان، مدیریت، رهبری و غیره رعایت کنند.

این بدان معنی است که افرادی که شرکت یا تجارتی دارند و می خواهند گواهینامه ایزو معتبر را دریافت کنند، باید حتما تعدادی از اصول اساسی و ثابت را رعایت کرده و بعد برای دریافت این مدرک اقدام کنند. لازم به ذکر است که این اصول در سراسر دنیا ثابت است. به عنوان مثال اگر شما در ایران به تولید مواد غذایی مانند کنسرو ماهی می پردازید، باید یک سری اصولی را رعایت کنید که همین اصول در کشوری مانند ژاپن هم یکسان است. حال می خواهیم بررسی کنیم این مدرک در کدام زمینه ها کاربرد دارد؟

به طور کلی اخذ گواهینامه ایزو محدودیت خاصی برای هیچ یک از مشاغل و یا کسب و کار ها ندارد؛ و یک مدرکی است که از مشاغل بسیار خرد مانند یک رستوران کوچک در مرکز شهر تا کسب و کار های کلان مانند تولیدات مواد غذایی در کارخانه ها و صنایعی مانند پتروشیمی و غیره کاربرد دارد. بنابراین اگر کسب و کار کوچکی دارید و پیش خود فکر می کنید این مدرک برای شما فایده ای ندارد، بدانید که سخت در اشتباه هستید. چرا که فرقی نمی کند میزان درآمد یا تعداد کارمندان شما تا چه اندازه کوچک است؛ اخذ چنین مدرک معتبری تاثیرات شگفت انگیز و بی نظیری بر رونق کسب و کار شما خواهد داشت. گواهینامه ایزو انواع و اقسام مختلفی دارد که هر کدام از آن برای یکی از زمنیه ها کاربرد دارد. در این قسمت می خواهیم برخی از این گواهی ها را برای شما بررسی کنیم. لطفا با ما همراه باشید و ادامه ی مطلب را مطالعه نمایید.

کاربرد گواهینامه ایزو برای کسب و کارها

گواهینامه ایزو

گواهینامه ی ایزو در بخش های مختلف

همانطور که گفتیم گواهینامه ایزو برای انواع کسب و کار در زمینه های مختلف کارایی دارد. به عنوان مثال اگر افراد تمایل به بهبود محصولات از لحاظ کیفیت را داشته باشند، می بایست گواهینامه ISO 9001 را دریافت کنند. به عبارت دیگر فرقی نمی کند شما در کدام حیطه فعالیت می کند؛ اگر می خواهید محصولات خود را به لحاظ کیفی به حداکثر خود برسانید، باید با اخذ ایزو به این هدف دست پیدا کنید. جالب است بدانید اگر شما موفق به دریافت گواهینامه ایزو 9001 شوید، در واقع از لحاظ کیفیت محصولات مشابه محصولات و برند های معروف خارجی شده اید. این موضوع تاثیر  بسزایی در افزایش فروش، جذب مشتریان و سودآوری بیشتر دارد.

لازم به ذکر است که شرکت هایی که گواهینامه ایزو 9001 را دریافت می کنند، به مشتریان نشان می دهند که محصولات آن ها از لحاظ کیفیت و مرغوبیت تفاوت زیادی با محصولات مشابه دارد. همچنین با مقایسه ی این محصول با محصولات خارجی می توان به نتایج مشابهی از لحاظ کارایی دست پیدا کرد. برای اثبات این موضوع می توانید به تعدادی از برند های ایرانی که با محصولات خارجی رقابت می کنند، نگاهی بیندازید. و این نکته را در نظر داشته باشید که یکی از دلایل گرایش مردم به شما کالا های خارجی کیفیت بالای آن ها است و اگر محصولات ایرانی با همان کیفیت به فروش برسند، مشتریان زیادی را به سمت خود جذب خواهند کرد.

یکی دیگر از کاربردهایی که گواهینامه ایزو برای شرکت ها دارد، تامین حداکثر میزان امنیت و ایمنی در محیط کاری است. روسایی که امنیت و ایمنی کارمندان شرکت برایشان اهمیت دارد، می توانند با دریافت ایزو 18001 OHSAS، به این هدف دست پیدا کنند. احتمالا پیش خود فکر می کنید که چنین گواهینامه ای تاثیری در افزایش فروش ندارد و سود چندانی برای شرکت به همراه نخواهد داشت. باید بگوییم سخت در اشتباه هستید! چرا که با دریافت این گواهینامه اولا شما تمام استاندارد های لازم در زمینه ی بهداشتی، امنیتی و ایمنی کارمندان شرکت را تامین کرده اید و از این بابت خیال خود و اعضای شرکت را آسوده نموده اید.

همچنین پس از دریافت گواهینامه ایزو 18001، در واقع کارمندان شما متوجه می شوند که سلامت و ایمنی آن ها که از ضروری ترین نکات در محیط کاری است، برای شما مهم است و به آن ها اهمیت می دهید. همچنین مانند برخی از کارفرمایان بی تفاوت از این موضوع عبور نمی کنید. شکل گیری چنین تفکری موجب افزایش انگیزه و اهمیت دادن متقابل آن ها به محیط کاری می شود. بنابراین در دراز مدت شما به یکی از موفق ترین شرکت ها خواهید پیوست و سودآوری بیشتری خواهید داشت. اگر شما هم کسب و کاری دارید، برای رسیدن به موفقیت بهتر است همین حالا شروع کنید.

کاربرد گواهینامه ایزو برای کسب و کارها

مشاوره رایگان اخذ ایزو با ایزوسیستم

وب سایت ایزوسیستم محلی امن و معتبر برای ثبت درخواست گواهینامه ایزو معتبر می باشد. بدین منظور به آدرس اینترنتی www.isosystem.org مراجعه کنید یا با تلفن های 33444814-023 و 33444813-023 تماس بگیرید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار