کد خبر: 1020793
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور رزمایش مومنانه را تجلی رفتار الگویی بسیج عنوان کرد و گفت: این رزمایش از نیمه شعبان ماه امسال در ۵۴ هزار پایگاه مقاومت مساجد کشور آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

محمد زهرایی  در جمع خبرنگاران در تبریز با اعلام اینکه مرحله سوم کمک مومنانه از ۱۷ ربیع الاول تا پایان سال اجرا می شود، افزود: اولویت های این مرحله کمک رسانی به اشتغال، درمان، آزادسازی زندانیان و ازدواج آسان بنا شده است.
وی خاطرنشان کرد: در مرحله نخست این رزمایش که تا پایان ماه رمضان بود ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی بین افراد نیازمند و افراد آسیب دیده از کرونا توزیع شد.
وی ادامه داد: مرحله دوم نیز در ۳ موعد زمانی دهه امامت و ولایت، دهه اول محرم و دهه آخر صفر در حال انجام است و سبد حمایتی شامل بسته معیشتی، کارت هدیه، جهیزیه، تسهیلات اشتغال، لوازم التحریر و کیف و کفش در بین جامعه هدف توزیع می شود.
سردار زهرایی اعلام کرد: در طول ۲ ماه، یک میلیون و ۹۹۰ هزار بسته معیشتی توزیع شده و قرار است تا پایان دهه پایانی صفر ۲۰ هزار جهیزیه توزیع شود.
وی با بیان اینکه مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی در بسیج عینیت می یابد خاطرنشان کرد: این شبکه مویرگی مردم با الزام رفتار نمی کند بلکه با الهام رفتار می کند.
وی افزود: بسیج براساس اقتضا و شرایط، آتش به اختیار عمل می کند و الگوهایی که ارایه می دهد، قابل تکثیر است.
سردار زهرایی تاکید کرد: تعامل، همکاری و هم افزایی بین نهادها در این برهه جنگ اقتصادی الزامی است و با در کنار هم بودن جهش می تواند تصاعد هندسی باشد.
وی افزود: بسیج سعی دارد با تعامل خود با سایر سازمان ها و نهادها، رویه ای هدفمند و انسجام بخش، اثر بخشی خود را داشته باشد.
رئیس بسیج سازندگی، رسالت اصلی این سازمان را هم افزایی بین بخش های مختلف عنوان کرد و گفت: ساخت مسکن محرومان، محرومیت زدایی، ایجاد جاده بین مزارع، زیرسازی های اشتغال و آب روستایی از اولویت های کاری این نهاد است.
وی عنوان کرد: اتکاء سازمان بسیج سازندگی بر نیروهای بسیجی، باعث شده است تا ۱۰۰ درصد کارها را با حداقل ۷۰ درصد منابع دولتی تحویل دهد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی افزود: سعی داریم با پشتیبانی نرم افزاری شرکتهای دانش بنیان را نیز ساماندهی کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر