کد خبر: 1020791
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: تولیدکنندگان محصولات فولادی ملزم به فروش ۶۰ درصد شمش تولیدی و یا محصولات نهایی نورد شده خود در بورس کالا هستند.

حبیب امین زاده در جلسه بررسی مشکلات تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان شمش فولادی استان گفت: واحدهای تولیدی می بایست؛ اطلاعات خود اعم از ورود و خروج کالا و صورت حسابهای صادرشده را در سامانه تجارت و همچنین جامع انبار ثبت کنند و در غیر این صورت مصداق عرضه خارج از شبکه و یا احتکار بوده و برخورد لازم با متخلفان انجام خواهد شد .

وی اعلام کرد : ۱۳ شرکت صنعتی استان با ظرفیت سالانه ۱.۷ میلیون تن شمش برای ادامه روند تولیدات خود و محصولات نورد شده نیاز به آهن اسفنجی دارند که از این تعداد نیاز ۸ شرکت از محل مجتمع فولاد میانه و مابقی از دیگر نقاط کشور تامین می شود .

امین زاده با اشاره به اینکه پیش از این درصد قابل توجهی از شمش فولادی از آهن قراضه تولید می شد، افزود: به دلیل افزایش هزینه تولید و واردات، اغلب واحدهای فولادی به استفاده از آهن اسفنجی رو آوردند .

وی خاطرنشان کرد: وزارت صمت از ابتدای سال برای کنترل قیمت محصولات نهایی فولادی و توزیع مناسب آهن اسفنجی اقدام به سهمیه بندی آهن اسفنجی در کشور نمود .

امین زاده با اشاره به ظرفیت تولید ۱.۷ میلیون تنی شمش (بیلت) در واحدهای فولادی استان گفت: بر اساس دستوالعمل وزارت صمت، بخش قابل توجهی از نیاز فولادگران به آهن اسفنجی از مجتمع فولاد میانه تامین می شود .

مدیر مجتمع فولاد میانه هم با بیان اینکه با تامین گندله مورد نیاز این مجتمع همه نیاز واحدهای فولادی استان رفع می شود، گفت: در حال حاضر تنها با نیمی از ظرفیت خود فعالیت می کنیم که همه محصولات خود را نیز طبق دستورالعمل وزارت صمت در اختیار واحدهای های معرفی شده قرار داده ایم .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها