کد خبر: 1020785
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی از توزیع بیش از 230 هزار بسته کمک‌های معیشتی و اقلام بهداشتی توسط خیریه‌ها و سمن‌ها و دفاتر تسهیل‌گری مستقر در سکونتگاه‌های غیررسمی خبر داد.

بدر شکوهی در جلسه هیات اندیشه‌ورز استان با استناد به نتایج پژوهش‌های صورت گرفته، اظهار داشت: کاهش عوارض روانی و روحی بیماری و زمینه‌سازی برای حفظ نشاط اجتماعی در اقشار مختلف مردم، باید در اولویت مداخلات دستگاه‌های اجرایی در مدیریت و کنترل بیماری کرونا قرار گیرد.
 
وی تصریح کرد: افراد و گروه‌های مختلفی که در شرایط فعلی نیاز به مددکاری و مشاوره دارند، باید توسط دستگاه‌های ذی‌ربط شناسایی شده و خدمات مشاوره‌ای جهت افزایش تاب‌آوری آنها ارائه شود.
 
شکوهی یادآور شد: با وجود ابعاد منفی و زیان‌آور شیوع بیماری در سطح استان، شاهد به فعلیت درآمدن ظرفیت‌های جدیدی از مواسات و نوع‌دوستی و کمک به مستمندان بودیم که در نوع خود در سطح کشور بی‌نظیر است.
 
وی با اشاره به توزیع بیش از 230 هزار بسته کمک‌های معیشتی و اقلام بهداشتی توسط خیریه‌ها و سمن‌ها و دفاتر تسهیل‌گری مستقر در سکونتگاه‌های غیررسمی از ابتدای سال تاکنون، بر ضرورت بسترسازی جهت نقش‌آفرینی بیشتر این نهادها در کمک به نیازمندان تاکید کرد.
 
شکوهی افزود: با توجه به مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته، نوع مواجهه افراد و اقشار مختلف با بلایای طبیعی ازجمله بیماری مسری کرونا متفاوت بوده است و  نقش اعتقادات دینی و تعهد اجتماعی به نحو بارزی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط افراد و یاری رساندن به هم‌نوع قابل مشاهده است.
 
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به ضرورت ارتباط سازنده و مستمر نخبگان و صاحب‌نظران با مدیران و متولیان دستگاه‌های اجرایی اظهار امیدواری کرد: با هم‌افزای‌ها و تعاملی که از ابتدای انقلاب اسلامی میان مردم و مسوولان وجود داشته و باعث‌گذار موفقیت‌آمیز نظام مقدس جمهوری اسلامی از کلیه بزنگاه‌های مهم تاریخی شده است، در موضوع مدیریت و کنترل بیماری کرونا هم شاهد چنین رویکردی باشیم.
 
در ابتدای این جلسه دکتر شالچی از اساتید و صاحب‌نظران حوزه روان‌شناسی و مددکاری استان، نتایج پژوهش صورت گرفته در حوزه پیامدهای روانی شیوع بیماری کرونا در سطح اجتماع را گزارش کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر