کد خبر: 1020746
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
با اینکه اعلام شده بود با فرا رسیدن فصل سرما و احتمال ابتلای شهروندان به سرماخوردگی و آنفلوآنزا، کرونا هم جهش کرده و موج سوم این بیماری تعداد بیشتری از شهروندان را آلوده خواهد کرد، اما بی‌توجهی و سهل‌انگاری‌ها به پروتکل‌های بهداشتی، موج سوم را زودتر از موعد مقرر رساند. براساس گزارش‌های رسیده از استان‌ها تقریباً تمام مناطق ایران در وضعیت هشدار و قرمز قرار دارند و اگر این روند پیش برود تعداد جانباختگان روزانه کرونایی بیشتر هم خواهد شد. بعد از اعلام ابتلای تعدادی از معلمان و دانش‌آموزان خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت هم اکنون در هیچ مدرسه‌ای ابتلا به کرونا به صورت خوشه‌ای نداریم، اما در آذربایجان‌غربی‎ به دلیل افزایش آمار مبتلایان به کرونا، بستری و فوتی‌ها، ظرفیت تمام بیمارستان‌ها تکمیل و بیمارستان‌های خصوصی ملزم به پذیرش این بیماران شدند.
سيداحمدهاشمي اشكا
سرویس ایران جوان آنلاین: وضعیت کرونایی کشور قرمز است و مردم هم انگار دیگر نمی‌خواهند هشدار‌ها را جدی بگیرند. آمار استفاده از ماسک به ۵۰ درصد از شهروندان تنزل یافته و مسئولان بهداشتی کشور اعلام کرده‌اند اگر ۹۵ درصد مردم به پروتکل‌های بهداشتی توجه کرده و در سطح شهر و محل کار از ماسک استفاده کنند، تازه می‌توان حرف از کنترل کرونا زد. متأسفانه افزایش قیمت و هزینه‌های بستری شدن کرونایی‌ها در بیمارستان موجب شده تا بسیاری از شهروندان ترجیح دهند بدون مراجعه به مراکز درمانی خود را سالم قلمداد کنند که همین امر به شیوع بیشتر این ویروس کمک می‌کند. در همین رابطه مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ایران با اشاره به افزایش هزینه‌های بیمارستان‌ها بعد از شیوع کرونا در کشور گفته: «هزینه روزانه بستری بیماران کرونا در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی را از ۴۵۰ هزار تا ۸۰۰ هزار تومان است.» حسین کرمانپور با بیان اینکه این هزینه شامل بستری در بخش عادی است و اگر بیمار به بخش مراقبت‌های ویژه برود و بستری شود، هزینه‌ها به مراتب بیشتر می‌شود، ادامه داد: «بیمارستان‌ها برای هزینه‌های کرونا ردیف بودجه ندارند، متأسفانه بیمارستان‌های درگیر بیماران کرونایی به سختی سرپا ایستاده‌اند. زیرا رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بیمارستان که شامل تهیه دستکش و ماسک و لباس حفاظت شخصی برای کادر درمانی می‌شود، به شدت هزینه‌ها را بالا برده است. همچنین تهیه مواد ضد عفونی کننده نیز در کنار این وسایل، از نیاز‌های روزانه بیمارستان‌هاست که باید تأمین شود.»
وضعیت بحرانی آذربایجان‌غربی موجب شده تا بیمارستان‌های خصوصی هم ملزم به پذیرش کرونایی‌ها شوند. معاون درمان علوم پزشکی آذربایجان‌غربی ‎با بیان اینکه به دلیل افزایش آمار ابتلا، بستری و فوتی بیماران کرونا در استان، ظرفیت تمام بیمارستان‌ها تکمیل و بیمارستان‌های خصوصی ملزم به پذیرش شده‌اند، گفت: «تعداد بیماران بستری روز به‌روز افزایش می‌یابد و در حال حاضر بیش از ۵۰ ‏درصد از بیماران کرونایی استان در بیمارستان‌های ارومیه بستری هستند.» ابراهیم حسنی با تأکید بر اینکه در ارومیه به شدت تحت فشار هستیم و تعداد مبتلایان و بستری‌های مربوط به کرونا سیر صعودی دارد، افزود: «هم ‏اکنون ظرفیت بیمارستان‌های طالقانی، امام خمینی (ره) و امام رضا (ع) تکمیل شده است. ‏‏براساس تصمیم قرارگاه استانی مبارزه با کرونا، همه بیمارستان‌های دولتی، ‏خصوصی و خیریه ملزم به پذیرش بیماران کرونایی شده‌اند. ‏» وی با اشاره به اینکه رفتار ویروس کرونا با رفتار ما در ارتباط مستقیم است و با افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ‏سیر نزولی پیدا می‌کند، تصریح کرد: «در حال حاضر ۲۰ درصد مردم استان از ماسک استفاده می‌کنند یعنی از ۷۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافته است که می‌تواند باعث افزایش شیوع بیماری گردد و این یک هشدار است. در وضعیت بحرانی قرار داریم و به دلیل بی‌تفاوتی به این بیماری فاز جدیدی از بیماری را شاهد هستیم و هم اکنون تعداد مبتلایان و بیماران بد حال افزایش یافته و وقتی ویروس با ورژن جدید مجدداً باز می‌گردد بسیار خطرناک‌تر، کشنده‌تر و با علائم متفاوت‌تر خواهد بود.»

مدارس خوزستان ابتلای خوشه‌ای ندارند

در خوزستان و بعد از اینکه اعلام شد تعدادی از معلمان و دانش‌آموزان مبتلا به کرونا شده‌اند حالا رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفته: «در هیچ مدرسه خوزستان ابتلای خوشه‌ای به کرونا نداشته‌ایم.» دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر ابتلای دانش‌آموزان و معلمان خوزستانی به کرونا، اظهار کرد: «پیش از بازگشایی مدارس، تعداد محدودی از دانش‌آموزان و معلمان به کرونا مبتلا شده بودند و اکنون نیز این موارد وجود دارد، اما به نحوی نیست که باعث نگرانی والدین شود. در استان خوزستان در هیچ مدرسه‌ای ابتلا به کرونا به صورت خوشه‌ای نداشته‌ایم و گزارشی از ابتلای تعداد زیادی از معلمان و دانش‌آموزان در مدرسه وجود ندارد.» وی افزود: «در هفته اول شهریورماه تعداد محدودی از دانش‌آموزان و معلمان مبتلا به کرونا را داشتیم همچنان که در مشاغل دیگر نیز افراد مبتلا به کرونا وجود دارند. در هفته دوم و سوم شهریورماه نیز وضعیت اینگونه بود. پیش از بازگشایی مدارس، تعداد محدودی از دانش‌آموزان و معلمان به کرونا مبتلا شده بودند و اکنون نیز این موارد وجود دارد، اما به نحوی نیست که باعث نگرانی شود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار