کد خبر: 1020679
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
فرمانده سپاه استان البرز:
فرمانده سپاه استان البرزگفت: اسطوره های دفاع مقدس را باید به دانش آموزان معرفی کرد که دراین راه معلمان نقش مهمی برعهده دارند.

سردار سید یوسف مولایی در یادواره شهدای خیبر که در دبیرستان شهیدان نعمتی ها درآموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزارشد، اظهارداشت: دنیا برای اینکه آینده گان را بسازد باید اسطوره پروری کند.
وی بیان داشت: هر کشوری برای کودکان ، نوجوانان و جوانان خود افسانه های تاریخی همانند پتروس دارد که آن را به صورت کتاب برای آینده گان نوشتند.

مولایی با اشاره به اینکه تاریخ ایران از جمله در شاهنامه سرشار ازافسانه است ، یادآورشد: کشوری که می خواهد موفق باشد به دنبال اسطوره پروری هستند.

وی افزود: این اسطوره سازی را با هدف اینکه مردم امنیت و رفاه دیگران را حفظ کند ، یک نفر باید خود را فدا کند.

فرمانده سپاه استان البرزادامه داد: در دفاع مقدس فرزندان ایران برای دفاع از کشور، انقلاب و اسلام جانفشانی کردند که این ایثارگری افسانه نیست بلکه هرکدام از این عزیزان اسطوره تاریخ ملت ایران هستند.

وی تصریح کرد: امروز باید از ایثارگران دفاع مقدس که اسطوره های واقعی برای نسل امروز و آینده گان سخن بگوئیم که چگونه خود را فدا کردند تا مردم امنیت و آسایش داشته باشند.
مولایی اضافه کرد: در دفاع مقدس ۲۳۰ هزار شهید تقدیم انقلاب، اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی شد که هرکدام از ارزش ها دفاع کردند.

وی بیان داشت: دفاع مقدس را برای نسل نو تبیین کنیم تا در جامعه ارزش های انقلابی و اسلامی حفظ شود.

وی تاکید کرد: عملیات خیبر حماسه ای که نبوغ و ابتکار رزمندگان این مرزوبوم را به اثبات رساند و زمینه مساعدی برای پیشبرد سیاست‌های مسوولان فراهم کرد تا بدین گونه ایران به نقطه‌ای از عظمت و اقتدار برسد که با باز دارندگی دفاعی خود، عاملی برای هراس دشمنان ملت شود.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز دراین آیین گفت: برای معرفی دفاع مقدس به دانش آموزان نباید کم کاری شود زیرا جبران آن بسیار سنگین است.

فرزاد شعبانی افزود: باید رویداد دفاع مقدس را برای دانش آموزان تبیین کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ماندگار باشد.

وی خاطرنشان کرد: انتقال ارزش ها یک وظیفه ای است که برعهده آموزش و پرورش می باشد که باید به خوبی آن را انجام داد تا دانش آموزان دچارکج فهمی نشوند.

در این آیین از پدر و مادر شهید مدافع حرم شهید اینانلو تجلیل و کمک های مومنانه جمع آوری شده فرهنگیان و دانش آموزان نیز دربین خانواده های نیازمند توزیع شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار