کد خبر: 1020657
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
قالیباف:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خون شهید قاسم سلیمانی هیبت آمریکا را شکست و در گام دوم انقلاب اسلامی ریشه غرب زدگی و غرب گرایی را از کشور خواهد کند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در برنامه روایت حبیب به مناسبت هفته دفاع مقدس، اظهارداشت: آغاز هفته دفاع مقدس را به همه ملت چه کسانی که بعد از دوران دفاع مقدس پا به عرصه هستی گذاشتند و چه کسانی که در این دوران بودند، تبریک عرض می‌کنم و قطعاً همه ما مدیون شهدا، ایثارگران و جانبازان هستیم.

وی بیان کرد: بنده در عملیات فتح المبین که در چذابه مستقر بودیم و جنگ بسیار شدید بود، برای اولین بار سردار سلیمانی را دیدم اما در عملیات بیت المقدس با وی بیشتر آشنا شدم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر این اساس اولین آشنایی ما در جبهه و در دوران دفاع مقدس بود، متذکر شد: بعد از دوران دفاع مقدس، بنده در تهران خدمت می‌کردم و ایشان در کرمان بود اما با وجود آن ارتباط ما همچنان ادامه داشت.

قالیباف با تاکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس شایسته پروری، شایسته گزینی و شایسته سالاری مورد توجه بود، گفت: متأسفانه این مسئله امروز در سیستم‌های مدیریتی ما بسیار ضعیف و یا ناقص است اما در دوران دفاع مقدس چون میدان عمل بود، افراد در میدان عمل انتخاب شدند و کسانی که روحیه شجاعت بیشتری داشتند، انتخاب می‌شدند.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی یکی از فرماندهان مؤثر دوران جنگ بود گفت: شخصیت حاج قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس شکل گرفت. حاج قاسم سلیمانی در ۶۳ سالگی به درجه شهادت نائل شد و در دوران جنگ تنها ۲۵ سال داشت و مراحلی را در دوران زندگی خود طی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با آنکه بنده پس از دوران جنگ در تهران مستقر شدم و ایشان در کرمان و در بخش‌های مختلفی از کشور فعالیت می‌کرد، اما ارتباط ما برقرار بود و حداقل هر دو روز یکبار با یکدیگر تلفنی صحبت می‌کردیم.

قالیباف با بیان اینکه اساس و چارچوب اصلی شخصیت حاج قاسم سلیمانی در دوران جنگ شکل گرفت، اظهار داشت: حدود یک دهه نیز شخصیت حاج قاسم سلیمانی در شرق کشور و مجاهدت‌هایی که در این بخش انجام داد شکل گرفت و ایشان بیش از دو دهه هم فرمانده نیروی قدس بود و رشادت‌هایی هم در این عرصه از خود به جا گذاشت.

سردار سلیمانی قدرت داشت اما در اوج قدرت اهل گذشت بود

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مهمترین موضوع در دوران دفاع مقدس آن بود که همه فرماندهان و همچنین رزمندگان به سنت‌های الهی باور و ایمان کامل داشتند.

وی ادامه داد: در واقع در دوران جنگ برای رزمندگان و فرماندهان اهمیتی نداشت که دشمنان، صدام و منافقین چقدر توپ و تانک دارند بلکه هدف صرفاً این بود که عده و عده خود را جمع کنیم و با قدرت به سمت دشمن بتازیم.

قالیباف گفت: حاج قاسم سلیمانی هم همواره به این فرهنگ توجه می‌کرد و سنت‌های الهی را مبنای کار خود قرار داد و از این طریق تجربیات بسیار زیادی در عرصه نظامی و مدیریتی پیدا کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقداماتی که حاج قاسم سلیمانی برای محرومیت زدایی مردم انجام داد، گفت: در آن ایام بسیاری از روستاها و مناطق کشور گاز و برق نداشتند که حاج قاسم سلیمانی اقدامات جهادی بسیار زیادی در آن مقطع انجام داد چرا که حاج قاسم‌سلیمانی فردی رنج دیده و زحمت کشیده و از چهره‌های برجسته دوران دفاع مقدس بود و تأثیر بسیار زیادی در میدان جنگ داشت.

وی با بیان اینکه قاسم سلیمانی اخلاق و شرع را همواره رعایت می‌کرد و فردی با محبت بود و در دل همه رسوخ می‌کرد، گفت: زمانی بود که حاج قاسم سلیمانی با برخی از مدیران برخورد می‌کرد و به آنان تشر می‌زد اما هیچیک از این افراد از دست حاج قاسم سلیمانی ناراحت نمی‌شدند چراکه می‌دانستند این تشر برای نفس خودش نیست بلکه برای کار مردم است.

قالیباف تاکید کرد: سردار سلیمانی قدرت داشت اما در اوج قدرت اهل گذشت بود و از سوی دیگر مردم داری یکی از ویژگی‌های بارز حاج قاسم سلیمانی بود. شهید کاظمی همیشه گریه می‌کرد و می‌گفت که ما جا مانده از کاروان شهدا هستیم و شهید حاج قاسم سلیمانی هم اینگونه بود.

وی با بیان اینکه حاج‌قاسم‌سلیمانی در هر تصمیم خود مردم را مبنا قرار می‌داد، اظهار داشت: سردار سلیمانی از ابتدای جنگ تا لحظه شهادت مجاهدت کرد. مجاهدت‌های سردار سلیمانی دو وجه داشت؛ از یک سو با افراد شرور مقابله و از سوی دیگر به مردم و به ویژه محرومان رسیدگی ویژه می‌کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی آشنایی مردم با حاج قاسم سلیمانی چند سال بیشتر نبود، گفت: حاج قاسم ۳۵ سال در این کشور خدمت رسانی کرد و هیچ‌گاه نخواست مردم او را بشناسند، او فرمانده نیروی قدس سپاه بود و افتخارات بسیاری به دست آورده بود اما کسی او را نمی‌شناخت اینها ویژگی‌های مکتب سلیمانی است.

قالیباف گفت: حاج قاسم پخته شده و تجارب دفاع مقدس را داشت و یک فرمانده باتجربه و اثر گذار است دستگاه استکبار را به درستی شناخته بود و با باوری که به مردم داشت توانست از رود سند تا مدیترانه امت اسلامی را از سیاه و سفید، سنی یا شیعه را پای کار انقلاب آورد و تفاوتی میان آنها نگذاشت او هرکس را که به فرهنگ اهل بیت احترام می‌گذاشت پای کار آورد.

حاج قاسم آمریکا را ۲۰ سال در منطقه خلیج فارس زمین گیر کرد

وی با اشاره به شکست‌های پی در پی استکبار جهانی در منطقه، گفت: حاج قاسم آمریکا را ۲۰ سال در منطقه خلیج فارس زمین گیر کرد، او با سنت‌های الهی تکریم مردم و اخلاص توانست به این موفقیت‌ها برسد، او فردی بود که تا جوانی در یک منطقه محروم زندگی می‌کرد و پرورش یافته مکتب حسینیه جماران و امام این مردم بود.

رئیس مجلس گفت: حاج قاسم سلیمانی به همه مردم احترام می‌گذاشت و حتی اگر سلیقه سیاسی کسی را هم نمی‌پذیرفت به او احترام می‌گذاشت و احترام و ارتباطش را با او قطع نمی‌کرد. او هیچگاه ارتباطش را با رزمندگانی که تغییر سلیقه داده بودند نیز قطع نمی‌کرد اما هیچگاه ذره‌ای در سربازی ولایت تردید پیدا نکرد.

قالیباف خاطر نشان کرد: حاج قاسم ازآبروی خودش برای کمک به رزمندگان هزینه می‌کرد، هیچگاه برای خودش زندگی نکرد، او تنها برای این مردم و این انقلاب زندگی و تلاش می‌کرد.

وی بابیان اینکه حاج قاسم سلیمانی واقعاً یک شهید زنده بود، گفت: غصه ما این است که چطور آن فرهنگ گرانبها بعد از جنگ به دلایلی انتقال پیدا کند؛ در حالی که فرهنگ حاج قاسم سلیمانی در نیروی قدس و قدرت منطقه‌ای که برای ایران ایجاد کرد همان فرهنگ دفاع مقدس است که توانست زینبیون، فاطمیون و علویون را تشکیل و سامان ببخشد.

وی تشکیل گروه‌های مقاومت در منطقه را نتیجه فکر عمل و تلاش حاج قاسم سلیمانی دانست و گفت: ابعاد کار حاج قاسم بسیار گسترده و پیچیده است که هر کدام از اینها نیاز به زمان زیادی برای بررسی دارد.

رئیس مجلس با اشاره به مطالب مطرح شده بعد از پایان جنگ که چرا بعد از فتح خرمشهر آتش‌بس را نپذیرفته و جنگ ادامه پیدا کرد، گفت: در زمانی که بسیاری تحت تأثیر فرهنگ غربی بودند حاج قاسم در حال انتقال فرهنگ غنی دفاع مقدس به جوانان بود.

قالیباف با اشاره به عملیات‌های مشترکی که با حاج قاسم در زمان دفاع مقدس انجام داده، گفت: امام فرموده بودند که مهران باید حفظ شود. در آن منطقه ما و آقای مرتضی قربانی و حاج قاسم سلیمانی عملیات انجام می‌دادیم و در زمانی که گرما بسیار شدید بود رزمندگان ما با دهن روزه توانستند آن عملیات عظیم را انجام بدهند.

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی با روحیه دفاع مقدس وارد نیروی قدس شد و اگر خاطرتان باشد در روزهای اولیه شهدای مدافع حرم در غربت و بسیار غریبانه تشیع می‌شدند اما او به اهدافش معتقد بود و در زمانی که برخی از لحاظ فرهنگی در همین تهران شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران سر می‌دادند، حاج قاسم سلیمانی با وجود این شرایط ایستاد. حتی در سوریه شرایط آنچنان سخت شد که در مرکز دمشق با اسلحه سبک ساختمان‌های دولتی را هدف قرار می‌دادند اما ایستادگی و مقاومت او و همراهانش فرج و پیروزی را به ارمغان آورد.

رئیس مجلس تصریح کرد: اخلاص شهید سلیمانی موجب شد که بعد از شهادت او اتفاقات مهم در منطقه رخ دهد. او یک شهید زنده بود. امروز هم که در بین ما نیست اخلاص، اثر و فرهنگ شهادت او در جامعه وجود دارد و شما دیدید که چه تشییع باشکوهی در تهران، بغداد، نجف و کربلا رخ داد که شبیه آن وجود ندارد.

قالیباف خاطر نشان کرد: حاج قاسم سلیمانی با اخلاص بود و برای خدا کار کرد و هنوز هم مردم داغدار او هستند و خانواده‌اش نیز همچنان نتوانستند داغ او را فراموش کنند و شرایط عادی پیدا کنند زیرا تشنه محبت او هستند. رفتار او در خانواده و با دوستان یک الگو بود که ویژگی‌های بارزی داشت.

خون شهید سلیمانی هیبت آمریکا را شکست

وی حاج قاسم را سید شهدای مقاومت اسلامی و نهضت اسلامی دانست و گفت: او شهیدی بود که خون او مثل خون شهید بهشتی که در ابتدای انقلاب ریشه نفاق را کند، خون شهید قاسم سلیمانی نیز هیبت آمریکا را شکست و در گام دوم انقلاب اسلامی ریشه غرب زدگی و غرب گرایی را از کشور خواهد کند.

رئیس مجلس یادآور شد: رفتار و منش حاج قاسم سلیمانی از روزی که رزمنده بود تا روزی که به آن افتخارات رسید با مردم تغیر نکرد و همواره مقابل ظالم می‌ایستاد. او ذهنی فعال و مؤثر داشت و کارهای فراوانی را یک تنه انجام می‌داد. ایشان از حق افراد دفاع می‌کرد و اقدامات ارزشمندی را در این حوزه از ایشان شاهد بودیم.

قالیباف با بیان اینکه با تمام مشغله و کاری که داشتند گاهی شاهد مباحث ارزشمندی از سوی ایشان بودیم، گفت: برای مثال فرزند شهیدی از ایشان تقاضا می‌کرد که در مجلس عروسی او حاضر شوند، حاج قاسم هم با وجود تمام مشغله‌هایی که داشت سعی می‌کرد در چنین مجالسی شرکت کند. ایشان همیشه در تمامی امور فردی دقیق و ذهنی طراح داشتند و با انعطاف خوبی امور را دنبال می‌کردند.

وی افزود: ایشان در تمامی حوزه‌ها همچون کارهای امنیتی، اطلاعاتی، سیاسی و مبارزاتی کارها را دنبال می‌کردند. گاهی حتی تمامی این امور را یک نفره انجام می‌دادند؛ برای مثال گاهی شاهد بودیم ایشان هم در میدان مبارزه حاضر می‌شدند و هم در جلسات سیاسی مهم گروه‌های مختلف حضور داشتند.

قالیباف یکی دیگر از مباحث قابل توجه را باوفایی ایشان نسبت به دوستانش عنوان کرد و ادامه داد: پس از مراسم تشییع و دفن شهید کاظمی یکی از نزدیکان آقا برای من تعریف کرد که ایشان فرمودند که به اینها یعنی حاج قاسم، شهید کاظمی و من می‌گویند رفیق چرا که یک بار ما سه نفر قصد داشتیم با هم به سفر برویم اما آقا فرموده بودند سه نفری به سفر نروید.

وی گفت: پس از مدتی آقا فرمودند آیا به سفر رفتید و ما عرض کردیم خیر چون شما اجازه ندادید این کار را انجام ندادیم چراکه قصد داشتیم هر سه با هم به سفر برویم.

رئیس مجلس ادامه داد: وفاداری حاج قاسم به دوستانش اینگونه بود و دو سال پیش هم زمانی که حاج قاسم در قید حیات بودند من در خدمت حضرت آقا بودم و ایشان فرمودند هرگاه تصویری از شهید کاظمی می‌بینم بلافاصله در ذهن من تصویر شما سه نفر منعکس می‌شود. ایشان همچنین دعا فرمودند که انشاالله عاقبت هر سه نفر شما به شهادت ختم بشود البته پس از خدمت به مردم. حاج قاسم نیز پس از شهادت شهید کاظمی بارها می‌گفتند که امیدوارم خدا هم عاقبت من را به شهادت ختم کند.

قالیباف با تاکید بر اینکه حاج قاسم در اوج اخلاص، عظمت و اقتدار به شهادت رسید، گفت: ایشان دلداده امام حسین، حضرت عباس و حضرت زهرا بودند که هنگام شهادت سردار سلیمانی ویژگی این سه بزرگواران را در او شاهد بودیم چراکه ایشان به دست شقی‌ترین افراد به شهادت رسید، علمداری بود که دستش از تن جدا شد، پهلو و قلب او شکافته شد.

وی در پایان تصریح کرد: سر از تن ایشان جدا و بدنش اربا اربا شد. حتی زمان به خاک سپردن ایشان به دلیل وجود آن جمعیت عظیم نتوانستیم در ابتدا بدن ایشان را به خاک بسپاریم به همین دلیل این کار را بدون اطلاع کسی در تاریکی اذان صبح انجام دادیم. شهید سلیمانی با آن همه عظمت بدون اطلاع دیگران در تاریکی همچون حضرت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Germany
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
0
1
با سلام، سردار سرافراز و سربدار جهان اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی بی نظیر است ، چون سرباز مخلص حضرت حجت «عج » و محو و ذوب در ولایت بود وبه همین سبب خون پاک و مطهر او یقه ساکنان کاخ سیاه را گرفته است و بزودی تومار زندگی شیاطین را در هم خواهد پیچید . والسلام
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار