کد خبر: 1020626
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۵
معمولاً دو طرفی که درگیر هستند، آتش‌بسی می‌دهند تا مذاکره کنند، اما شرایط در افغانستان همیشه عجیب بوده است و حال هم تداوم مذاکره در حین مبارزه، ملغمه‌ای است از مذاکره و مبارزه.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش یورونیوز، گروه‌های مذاکره‌کننده به نمایندگی از طالبان و دولت افغانستان از ۲۲شهریور برای مذاکره در پایتخت قطر گردهم آمده‌اند، اما در این گفتگو‌ها به ویژه در مورد اجرای آتش‌بس که بسیاری از کشور‌ها خواستار آن شده‌اند هنوز پیشرفت چندانی به دست نیامده، زیرا گروه طالبان پیشنهاد آتش‌بس را رد می‌کند. در چنین شرایطی مقامات امنیتی افغانستان روز دو شنبه اعلام کردند درگیری‌های شبانه نیرو‌های دولتی با نیرو‌های طالبان در مناطق مختلف این کشور منجر به کشته شدن دست کم ۵۷ نفر از اعضای نیرو‌های امنیتی و زخمی شدن ده‌ها شده است

سید محمد سادات، معاون والی ولایت اروزگان گفت خونین‌ترین درگیری‌های یک شنبه شب در این ولایت روی داده که طی آن ۲۴ نفر از نیرو‌های دولتی در حمله جنگجویان طالبان به مراکز بازرسی پلیس کشته شدند. خبرگزاری رویترز نیز به نقل از برخی مقامات محلی نوشت که درگیری‌ها و تلفات در ولایت‌های تخار، هلمند، کاپیسا، بلخ، میدان وردک و قندوز نیز گزارش شده است. به گفته منیر احمد فرهاد، سخنگوی والی بلخ، طالبان در این ولایت سه عضو ریاست امنیت ملی را نیز به گروگان گرفته است. طالبان تلفات نیرو‌های خود را تأیید نکرده، اما به گفته عبدالهادی جمال، سخنگوی اردوی ملی در پامیر، ۵۴ تن از شورشیان در درگیری‌های یک شنبه شب در ولایت‌های قندوز، تخار و بغلان کشته شده‌اند. محب‌الله شریف‌زی، سخنگوی ولایت میدان وردک نیز گفت که در جریان درگیری‌ها ۲۶جنگجوی طالبان کشته شده‌اند. طارق آرین، سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت که در حملات طالبان طی دو هفته گذشته در ۲۴ولایت مختلف دست کم ۹۸ غیرنظامی کشته و ۲۳۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. دست کم ۱۲غیرنظامی روز شنبه در حملات هوایی نیرو‌های دولتی به یک پایگاه طالبان در شمال شرقی ولایت قندوز کشته شدند. مقامات وزارت دفاع افغانستان بدون تأیید تلفات غیرنظامیان، گفتند که ۴۰جنگجوی طالبان کشته شده‌اند.

با وجود فشار‌های بین‌المللی، طالبان درخواست آتش‌بس را نپذیرفته است. اتحادیه اروپا نیز گفته است که از افزایش خشونت‌ها و تلفات غیرنظامیان در افغانستان عمیقاً نگران است و از طالبان می‌خواهد که به آتش‌بس تن بدهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار