کد خبر: 1020610
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵
همزمان با چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس چهار مرکز درمانی به مساحت بیش از ۳۷۰۰ متر مربع وابسته به مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان در شهر‌های خرم‌آباد، گچساران، آمل و اهواز افتتاح شد و مدیرعامل این مؤسسه نیز از اعزام جهادگران عرصه سلامت برای خدمات‌رسانی به ساکنان مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور خبر داد.
محمدرضا هادیلو
سرویس ایران جوان آنلاین: همزمان با هفته دفاع مقدس و به همت مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان، فاز دوم مرکز دیالیز ولایت با مساحت ۴۳۷ متر مربع در طبقه چهارم مرکز درمانی ولایت شهرستان آمل به بهره‌برداری رسید. این مرکز با ظرفیت ۲۰ تخت و پذیرش روزانه بیش از ۴۰ بیمار در دو شیفت کاری صبح و عصر با هزینه‌ای بالغ بر ۶۷ میلیارد ریال احداث شده است.

در همین هفته، مرکز درمانی شهدای بسیج شهرستان گچساران نیز با مساحت ۱۱۸۶ متر مربع در سه طبقه با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال توسط مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان به بهره‌برداری رسید.

با توجه به اینکه مرکز شهدای بسیج گچساران در منطقه محروم این شهرستان احداث شده است، شامل بخش‌های پزشک تخصصی، پزشک عمومی، اورژانس، بخش‌های پاراکلینیک و دندانپزشکی می‌باشد. لازم به ذکر است چند سال پیش که هواپیمای تهران - یاسوج سقوط کرد سه تن از کارکنان و جهادگران عرصه سلامت مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان نیز در آن هواپیما حضور داشتند و برای تکمیل و انجام امور مرکز درمانی شهدای بسیج شهرستان گچساران عازم این منطقه بودند که در آن سانحه جان خود را از دست دادند.

خدمات سلامت جهادگران به نیازمندان مناطق کم برخوردار

مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان در رابطه با اعزام جهادگران به مناطق محروم و کم‌برخوردار و خدمات‌رسانی به نیازمندان در عرصه سلامت نیز فعالیت دارد که دکتر عیسی مالمیر مدیر عامل این مؤسسه در این‌باره به «جوان» می‌گوید: «در برنامه اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم کشور با هدف ارتقای سلامت در نقاط کم‌برخوردار، فراگیر کردن بسیج در اقشار، اقوام، مذاهب و جغرافیای کشور و ایجاد پیوند و همبستگی بین بسیج و آحاد مردم و بخصوص نیازمندان، از سال ۱۳۹۵ با اعزام ۲۸۰ گروه جهادی به مناطق محروم کشور به بیش از ۱۵۸ هزار نفر از هموطنان خدمات پزشکی و دندانپزشکی، توزیع بسته‌های آموزشی، خدمات مشاوره و روانشناسی خانواده، خدمات ارائه شده است.»

وی ادامه می‌دهد: «این مؤسسه در رابطه با حمایت از زوج‌های نابارور بسیجی، طرح رویش امید را اجرایی کرده است. با توجه به بند چهار سیاست‌های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقای پویایی و بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری و با عنایت به اینکه توسعه جمعیت، مسئله‌ای بنیادین در امر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی آینده کشور است، حل مشکلات و موانع رشد جمعیتی از جمله حل مشکل ناباروری می‌تواند تأثیر بسزایی در افزایش نرخ رشد جمعیت ایفا کرده و آینده‌ای روشن را برای کشور به ارمغان آورد. در همین راستا سالانه حدود ۱۵۰۰ زوج بسیجی از طریق این طرح توسط مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان به مراکز ناباروری طرف قرارداد معرفی می‌شوند که از آذرماه سال ۱۳۹۵ تاکنون بیش از ۶ هزار زوج بسیجی جهت سیر مراحل درمان به این مراکز مراجعه کرده‌اند.»

در ادامه ساخت و بازسازی مراکز درمانی در مناطق محروم کشور، مرکز درمانی ولایت شهرستان خرم‌آباد با مساحت ۶۴۰ متر مربع در ۵ طبقه و با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال به همت مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان بازسازی و تغییر کاربری داده شد.

این مرکز شامل بخش‌های پزشک تخصصی، پزشک عمومی، اورژانس، بخش‌های پاراکلینیک و دندانپزشکی می‌باشد.

مرکز درمانی شهدای فولاد خوزستان نیز با مساحت ۱۵۰۰ متر مربع در دو طبقه با هزینه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال توسط شرکت صنایع فولاد خوزستان احداث و به مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان واگذار شد. این بخش‌های پزشک تخصصی، پزشک عمومی، اورژانس، بخش‌های پاراکلینیک و دندانپزشکی در این مرکز آماده خدمات‌رسانی به هموطنان هستند.

لازم به ذکر است مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان از سال ۱۳۷۲ و در راستای اجرای بند «ب» ماده ۴ اساسنامه بنیاد تعاون بسیج تشکیل و ضرورت آن در راستای ارائه خدمات سلامت به بسیجیان و همچنین جهت عمق بخشی فعالیت‌های بسیج با ارائه خدمات به آحاد جامعه، به عنوان یکی از مؤسسات بنیاد تعاون بسیج تأیید شد که در نهایت پس از تصویب اساسنامه این بنیاد در تاریخ هفتم مرداد ماه سال ۱۳۷۵ فعالیت رسمی خود را به منظور ارتقای سطح سلامت و ارائه خدمات درمانی مستقیم و غیر مستقیم به جامعه هدف آغاز کرد.

در حال حاضر این مؤسسه دارای ۶۰ مرکز درمانی به مساحت ۵۷ هزار متر مربع است که اکثر این مراکز در نقاط محروم کشور احداث شده است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۰ تعداد این مراکز به ۶۵ مرکز ارتقا یابد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار