کد خبر: 1020526
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
همزمان با اولین روز هفته دفاع مقدس «زنگ مقاومت» مدارس آذربایجان‌شرقی به صورت نمادین در محل دبیرستان سلمان فارسی تبریز نواخته شد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی  در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اظهار کرد: مقاومت ملت رشید ایران در چهل سال گذشته در تمام ابعاد مختلف جواب استکبار جهانی را داده است .

وی مقاومت جانانه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را نمادی از پیروزی ذکر کرد و گفت: ایثار مردان جبهه های حق علیه باطل به ما یاد داد که با مقاومت می شود تمام امور کشور را مدیریت کرد و این را جوانان جبهه های امروز علیه استکبار جهانی به خوبی نشان داده اند .

پاشایی با یادآوری فرهنگ ایثار و مقاومت و جانبازی رزمندگان و شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: شهدا مردانه جنگیده و از وطن و دین خود دفاع کردند؛ آنها با امکانات بسیار اندک مردانه ایستادند و امنیت کشور و حریم مرزها را حفظ نمودند که نمونه بارز امروزی شهدای دفاع مقدس حاج قاسم سلیمانی است که نماد غیرت و تبلور عینی مقاومت بود .

وی شهدای هشت سال دفاع مقدس را افراد تشنه شهادت معرفی کرد و گفت: مرام شهدا دوران هشت ساله دفاع مقدس، اسلام و دفاع از ولایت بود که آنها عاشقانه راه خویش را برگزیدند .

در ادامه برنامه؛ سردار باغبان از رزمندگان جان برکف حرمین شریف طی سخنانی یاد و خاطره شهدای حریم ولایت و حرمین شریف و هشت سال دفاع مقدس را با ذکر خاطرات گرامی داشتند و از کتاب زیر خمپاره های آبی که توسط هنرمند بسیجی امید پوررضا  به رشته تحریر در آمده است، رونمائی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر