کد خبر: 1020470
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۴
طی ۲۴ ساعت منتهی به روز دوشنبه ۳۱ شهریور ماه، ۳ هزار و ۳۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۹۴ نفر از آن‌ها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۲۵ هزار و ۴۸۱ نفر رسید. همچنین ۳هزارو۹۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
زهرا چيذری
سرویس جامعه جوان آنلاین: روند افزایشی ابتلا، بستری و فوتی‌های کرونا حالا شکل جدی‌تری به خود گرفته‌است. روز گذشته هم گزارش ۲۴ ساعته وزارت بهداشت درباره وضعیت کرونا در کشور، از شناسایی ۳ هزار و ۳۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور حکایت داشت که یک هزار و ۴۹۴ نفر از آن‌ها بستری شدند. همچنین با مرگ ۱۷۷ بیمار کرونایی دیگر مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۲۴ هزار و ۴۷۸ نفر رسید. آمار بیماران در وضعیت شدید هم بالاتر رفته و به ۳هزارو۹۱۲ نفر رسیده‌است. رنگ قرمز کرونا همچنان بخش اعظم نقشه کشورمان را در برگرفته و طبق گزارشات اپیدمیولوژی وزارت بهداشت ۱۰ استان کشور شاهد پیک این بیماری هستند. در این میان اگر چه قابل اعتمادترین نسخه ممکن برای مقابله با کرونا همان رعایت توصیه‌های بهداشتی است، وزارت بهداشت با تمام، اما و اگر‌های موجود پیرامون واکسن کرونا، رایزنی‌هایی را برای خرید این واکسن انجام داده‌است. حالا آنطور که سخنگوی وزارت بهداشت خبر داده، ایران هم مانند ۱۸۰ کشور دیگر دنیا، سبدش را در صف خرید واکسن کرونا گذاشته و برای پیش خرید این واکسن ثبت‌نام کرده‌است.

طی ۲۴ ساعت منتهی به روز دوشنبه ۳۱ شهریور ماه، ۳ هزار و ۳۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۹۴ نفر از آن‌ها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۲۵ هزار و ۴۸۱ نفر رسید. همچنین ۳هزارو۹۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

طی همین زمان، ۱۷۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۲۴ هزار و ۴۷۸ نفر رسید.

تا کنون ۳۶۱ هزار و ۵۲۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

بنابر اعلام سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

همچنین استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

۵/ ۲ درصد قربانیان کرونا در ایران

لاری با اشاره به اینکه تقریباً هفت ماه است کشور درگیر بیماری کروناست، گفت: «تا کنون ۹۶۵ هزار نفر در دنیا قربانی این بیماری شدند که ۵/ ۲ درصد آن‌ها در کشور ما بوده است.» به گفته وی بیماری همچنان روند رو به افزایش خود را در پیش گرفته و با شرایطی که واکسن و داروی قطعی برای آن وجود ندارد، بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک است. اکنون مدت طولانی است که بیماری با ما زندگی می‌کند پس باید به فکر تغییر سبک زندگی‌مان باشیم.

لاری با ابراز نگرانی از پاییز پیش رو تأکید کرد: «در شرایطی که در برخی مکان‌ها امکان موج سوم بیماری وجود دارد، درصد رعایت نکات بهداشتی کاهش پیدا کرده است.»

رایزنی‌های وزارت بهداشت برای پیش‌خرید واکسن کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت درباره واکسن کرونا هم اینگونه توضیح داد: «در کشور گروه‌هایی مشغولند و دارند کار انجام می‌دهند و وزیر بهداشت نیز شخصاً این موضوع را رصد می‌کنند و موفقیت‌ها را خودشان اطلاع می‌دهند. در مجموع ایران نیز پا به پای دنیا در زمینه تولید واکسن کرونا فعالیت می‌کند. در عین حال منطقی نیز آن بود که ما هم سبد خود را برای خرید واکسن بگذاریم. در این زمینه مجمعی به نام کووکس فعال است که ۱۸۰ کشور در آن ثبت‌نام کرده‌اند و ۱۸ سازمان و شرکت در زمینه تولید واکسن در آن مشارکت دارند. ایران هم در لیست این ۱۸۰ کشور است.»

به گفته وی شرط این شرکت‌ها برای فروش واکسن آن بوده که کشور متقاضی ۱۵ درصد پیش‌پرداخت برای این واکسن داشته باشد و اگر موفق هم نشدند، این پول به ما عودت نمی‌شود. لاری افزود: «در عین حال در آخرین جلسه ستاد ملی مقرر شد که این ۱۵ درصد پرداخت شود و فکر می‌کنم مقرر شد ۱۰ سپتامبر این مبلغ پرداخت شود. در مجموع ما نیز سبدمان را برای خرید واکسن کووید ۱۹ گذاشتیم و ثبت‌نام کردیم؛ واکسن آکسفورد، چند شرکت چینی و شرکت‌های مختلفی که معتبرند در این گروه قرار دارند، اما باز همه تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد نگذاشتیم. همانطور که وزیر بهداشت گفتند، با یک فرد ایرانی‌الاصل در هند نیز برای خرید واکسن مذاکره کردیم.»

وی در عین حال با تأکید بر استراتژی انتقال تکنولوژی تولید واکسن خاطر نشان کرد: «البته برآورد‌ها نشانگر این است که قطعاً زودتر از شش ماه دسترسی به واکسن نخواهیم داشت و این واکسن هم شامل گروه‌های آسیب‌پذیر می‌شود. این موضوع در همه دنیا هست و باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.»

افزایش مرگ افراد بالای ۷۰ سال

لاری درباره تأثیر بازگشایی مدارس در ابتلای کودکان به کرونا گفت: «فعلاً نمی‌توان چیزی گفت و باید سه تا چهار هفته صبر کرد. البته باید در مورد حضور دانش‌آموزان نیز آمار دقیق داشته باشیم.»

به گفته وی الگوی بیماری همچنان ابتلای بیشتر افراد مسن و آسیب‌پذیر است؛ با آغاز موج سوم بیماری آمار فوتی‌های کرونا در سنین بالای ۷۰ سال افزایش یافته‌است که این موضوع می‌تواند به علت عدم رعایت نکات بهداشتی و سهل‌انگاری‌های صورت گرفته باشد.

لاری با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی بستری‌های کرونا در تهران طی هفته گذشته، خواستار بازگشت دورکاری در تهران شد.

وی درباره تمهیدات وزارت بهداشت برای تأمین واکسن آنفلوآنزا گفت: در بهترین حالت واکسن آنفلوآنزا نیز ۳۰ تا ۶۰ درصد ایمنی‌زایی می‌کند. اولویت دریافت واکسن با افراد آسیب‌پذیر است.

۴۲ تا ۲۰۰ هزار تومان قیمت اعلامی وزارت بهداشت برای واکسن آنفلوآنزا!

به گفته لاری قیمت واکسن آنفلوآنزا بستگی به تبادل ارز دارد. بر اساس آخرین تصمیم‌گیری‌ها قرار بر این شد که حدوداً ۱۲ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا با ارز دولتی خریداری شده و با قیمت حدوداً ۴۲ هزار تومان عرضه شود. البته در صورتی‌که تقاضا بیشتر از این باشد، ممکن است واکسن با ارز نیمایی خریداری شود که قیمت آن بیشتر بوده و حتی شاید تا ۲۰۰ هزار تومان نیز برسد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
0
0
مراقب باشید دنیا تحت نظر گلوبالیستهاست و به هیچ موسسه ای در جهان نمیتوان اعتماد کرد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار