کد خبر: 1020436
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
یک عضو مجلس شورای اسلامی می‌گوید کمیته ملی المپیک به طور قانونی و رسمی حق ورود به مسائل مربوط به فدراسیون‌ها را دارد و باید برای باز شدن قفل اساسنامه فدراسیون فوتبال تلاش کند.
 احسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مجلس شورای اسلامی در برنامه رادیویی "تهران ورزشی" درباره روند اصلاح اساسنامه و عدم پاسخگویی نهادهای بین‌المللی مانند فیفا و AFC به فوتبال ایران از دو ماه گذشته تاکنون گفت: ما الان شاهد سکوت فیفا و AFC درباره اساسنامه هستیم. به اعتقاد من ما باید در بخش بین‌المللی فعال شویم و این موضوع را از این حالت خارج کنیم. اساسنامه فدراسیون فوتبال و مذاکرات فدراسیون و نهادهای بین‌المللی در شرایط قفل یا اسنداد قرار گرفته و شاهد هستیم که پاسخی ردوبدل نمی‌شود،

وی با اشاره به نقش کمیته ملی المپیک ایران برای همراهی فدراسیون‌های ورزشی اظهار کرد: تنها نهادی که قانونا و رسما این حق را دارد که در امور فدراسیون‌های ورزشی همراهی و پیگیری کند و امور آن‌ها را به جریان بیاندازد، کمیته ملی المپیک است. این کمیته آنچنان که باید و شاید در طول مدت زمان اخیر نقش تاثیرگذار و موثر خود را ایفا نکرده است. زمانی که اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی دچار مشکل می‌شود، کمیته ملی المپیک می تواند نقش کلیدی ایفا کند.

این عضو مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این کمیته در مسائل دیگری مانند مسائل مربوط به فدراسیون جودو یا شطرنج هم نقش آفرینی کرده است. در حال حاضر ضرورت دارد که کمیته ملی المپیک بیش از پیش در مسئله فدراسیون فوتبال حساس شود. ما در صحبت‌های متعدد این موضوع را به عنوان مطالبه جدی بیان کردیم که عزیزان در کمیته ملی المپیک وظایف خود را در قبال چنین اتفاقاتی انجام دهند.

قاضی‌زاده تاکید کرد: مسئله فدراسیون فوتبال یک اتفاق بی‌نظیر نه اما کم نظیر است که شاهد چنین اتفاقاتی هستیم و به نظرم کمیته ملی المپیک باید ورود جدی داشته باشد و به ارکان و نهادهای داخلی پاسخگو باشد. تاکنون تلاشی از سوی کمیته ملی المپیک نداشتم اما ان شاء الله این قفل با همراهی کمیته ملی المپیک باز می‌شود.

عضو مجلس شورای اسلامی درباره طولانی شدن پروسه تصویب اساسنامه و برگزاری انتخابات و احتمال برگزاری آن در سال آینده گفن: من عزمی برای اساسنامه و برگزاری انتخابات برای پاییز نمی‌بینم. نه تنها انتخابات بلکه درباره تصویب اساسنامه هم اطلاعاتی وجود ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار