کد خبر: 1020397
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل:
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: تولید برق امسال در نیروگاه برق آبی مغان بیش از برنامه پیش‌بینی شده افزایش یافته و به ۳۶گیگاوات ساعت رسید.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، عباس جنگی مرنی در بازدید از نیروگاه آبی مغان با بیان اینکه تولید برق در این نیروگاه برای امسال ۵۸ گیگاوات ساعت پیش بینی شده است، اظهار داشت: طبق پیش بینی در ۶ ماهه اول امسال باید حدود ۳۴ گیگاوات ساعت از این نیروگاه برق تولید می‌شد که این میزان به بیش از ۳۶ گیگاوات ساعت برق رسیده است.

وی بیان کرد: در چهار ماه پیک مصرف در ماه‌های خرداد، تیر، مرداد و شهریور برای کمک به گذر از پیک مصرف امسال، در نیروگاه برق آبی مغان بیش از ۲۷ گیگاوات ساعت برق تولید شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در ادامه گفت: برای نیل به تولید حداکثری و جلوگیری از آسیب دیدگی تجهیزات و تاسیسات نیروگاه، کلیه تجهیزات و لوازم ضروری واحدهای نیروگاه برق آبی مغان در نیمه دوم پارسال و اوایل امسال با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال تعمیر شده است.

جنگی مرنی اضافه کرد: آشغالگیر ورودی نیروگاه در بهره برداری سنوات قبل آسیب دیده بود و کارکرد مناسبی نداشت و با ورود آشغال به تونل و مسیر پنستاک نیروگاه و ایجاد صدمه و خسارت به تاسیسات داخلی، موجب تریپ و خارج شدن نیروگاه از مدار تولید برق می گشت که اقدام به تهیه و نصب آشغالگیر جدید گردید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل یادآور شد: برغم شیوع ویروس کرونا و در نتیجه کاهش درآمدها و محدودیت‌های مالی شدید شرکت آب منطقه اردبیل، انجام عملیات تعمیرات تکمیلی و اورهال نمودن نیروگاه برق آبی مغان در برنامه قرار دارد تا در زمان پیک مصرف برق در سال آینده نیز با آمادگی کامل، تولید برق لازم را انجام دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر