کد خبر: 1020381
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
همزمان با کاهش ارزش دلار و در حالی که بحران کرونا سبب شده تا امید‌ها برای ترمیم سریع اقتصاد جهانی کمرنگ شود، قیمت طلا در معاملات اولیه امروز دوشنبه شاهد اندکی افزایش بود.
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: همزمان با کاهش ارزش دلار و در حالی که بحران کرونا سبب شده تا امید‌ها برای ترمیم سریع اقتصاد جهانی کمرنگ شود، قیمت طلا در معاملات اولیه امروز دوشنبه شاهد اندکی افزایش بود. سرمایه گذاران منتظر سخنان این هفته سیاستگذاران فدرال رزرو هستند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۱۹۵۲ دلار و ۹۲ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر با ۰.۱۵ درصد افت به ۱۹۵۹ دلار و ۱۰ سنت رسید.
شاخص ارزش دلار در برابر ارز‌های رقیب امروز ۰.۱ درصد کاهش داشت و موجب جذاب‌تر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارز‌های غیردلاری استفاده می‌کنند.

سیاستگذاران فدرال رزرو از روز جمعه شروع به تشریح سیاست جدید بانک مرکزی آمریکا در مورد نرخ تورم کرده اند، موضوعی که در شکل دهی به نحوه نگاه سرمایه گذاران و خانوار‌های آمریکایی به چشم انداز آینده اقتصادی اهمیت دارد.

سرمایه گذاران اکنون منتظر سخنرانی‌های عمومی چند سیاستگذار فدرال رزرو در اواخر این هفته هستند که می‌تواند سرنخ‌هایی از سیاست پولی آتی بانک مرکزی آمریکا به دست دهد.

تشدید مجدد شیوع کرونا در جهان طی ماه‌های اخیر سبب شده تا مقامات کشور‌های مختلف به تدریج اقدام به وضع مجدد برخی ممنوعیت‌ها از جمله اجباری شدن استفاده از ماسک در تمام مکان‌های سربسته عمومی کنند.

مت هانکوک وزیر بهداشت انگلیس دیروز گفت، اگر مردم از مقررات دولتی برای توقف شیوع کرونا تبعیت نکنند، یک قرنطینه سراسری دیگر برقرار خواهد شد. در عین حال برخی از شهر‌های اروپایی محدودیت‌های جدیدی را برای جلوگیری از گسترش ویروس اتخاذ کرده اند.

حجم دارایی‌های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه با ۱.۰۳ درصد رشد به ۱۲۵۹.۸۴ تن رسید.

جواهرفروشان در هند امیدوارند با آغاز فصل جشنواره‌های سنتی تقاضا برای خرید افزایش یابد. دلالان نیز برای تشویق مصرف کنندگان به خرید تخفیف‌هایی را ارائه کرده اند، اما فعالیت بازار طلا و جواهرات در آسیا همچنان رونق چندانی ندارد.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار