کد خبر: 1020364
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
مدیر عامل موسسه آفرینش‌ های هنری آستان قدس رضوی خبرداد؛
مدیر عامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی از مراحل پایانی ضبط و تولید مسابقه تلویزیونی «بسُرا» با محوریت معارف ناب رضوی خبرداد.

محمدعلی چمی‌گو در حاشیه بازدید از فرآیند ضبط و تولید مسابقه تلویزیونی «بسُرا» با محوریت زندگانی امام رضا(ع) در استودیو وحدت به چرایی تولید این مسابقه تلویزیونی به همت موسسه آفرینش‌های هنری با همکاری شبکه امید با مشارکت شهرداری مشهد و محوریت آستان قدس رضوی پرداخت و اظهار کرد: موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی طی دو سال گذشته با رصد اجرای گروه های سرود پسران در سراسر کشور در رده سنی نوجوان، اکنون بیش از 100 گروه سرود منتخب پسران را از سراسرکشور در این رده سنی شناسایی، ارزیابی و سازماندهی کرده است.
وی با بیان اینکه به همت موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی ویژه برنامه ‌ای به صورت داخلی در سال گذشته با حضور 100 گروه سرود شناسایی شده در مشهد برگزار شد، اضافه کرد: در این جلسه اجرای این گروه های سرود مورد ارزیابی مجدد قرار گرفت و در نهایت بیش از 13 گروه سرود برتر انتخاب شدند.
مدیر عامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با عنوان اینکه بر آن شدیم این 13 گروه برتر انتخاب شده از سوی موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با ساخت مسابقه تلویزیونی با عنوان«بسُرا» به رقابت با یکدیگر بپردازند، افزود: این مسابقه تلویزیونی در حال حاضر در مراحل پایانی ضبط است و تولید آن در قالب سیزده قسمت به مدت هفت روز به طول ‌انجامید.
چمی‌گو ادامه داد: شهروز حقی، سید جواد هاشمی و علیرضا بدیع اعضای هیئت داوران مسابقه تلویزیونی«بسُرا» هستند که اجرای هنرمندان بر روی صحنه این مسابقه را مورد ارزیابی و امتیازدهی قرار می‌دهند و گروه ‌های سرود برتر کشور پس از راهیابی به مرحله پایانی مشخص و معرفی می‌شوند.
وی هدف از راه‌ اندازی مسابقه تلویزیونی «بسُرا» را توجه به تولید سرود به عنوان یکی از محصولات هنری مولود انقلاب در ایران بیان کرد و گفت: این مسابقه علاوه بر یک ایجاد میدان رقابت، نوعی فعالیت تربیتی ویژه نوجوانان نیز هست.
مدیر عامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در بخش دیگر مسابقه تلویزیونی «بسُرا» علاوه بر حضور گروه ‌های سرود منتخب، پرده خوانی رضوی با محوریت سیره زندگانی امام رضا(ع) با هدف ترویج معارف ناب رضوی با حضور بهترین گروه ‌‌های نقاله خوانی کشور در رده سنی نوجوان ویژه دختران اجرا می‌شود، اضافه کرد: در همین راستا نقال‌ های حرفه ‌ای که در این برنامه به نمایش می ‌پردازند را شناسایی می‌ کنیم.
چمی‌گو خاطرنشان کرد: مسابقه تلویزیونی «بسُرا» برای نخستین بار با محوریت سیره زندگانی امام رضا(ع) در دو بخش گروه سرود و پرده خوانی رضوی در قالب 13 قسمت در حال سپری کردن مراحل پایانی تولید است که انشاءالله بعد از ماه محرم و صفر همزمان در ایام ماه ربیع به صورتی هفتگی از شبکه امید پخش خواهد شد. لذا امیدواریم با تجربه ‌ای که از ساخت این مسابقه تلویزیونی به دست می ‌آوریم همچون برنامه ‌هایی با کیفیت بالاتر برای آینده بسازیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار