کد خبر: 1020303
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰
ایران‌خودرو و سایپا به ترتیب ماهانه ۱۸ هزار دستگاه و ۷ هزار دستگاه خودرو در قالب فروش فوق‌العاده اینترنتی عرضه خواهند کرد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: مهدی صادقی‌نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت در جلسه کمیته خودرو اظهار داشت: ایران‌خودرو و سایپا به ترتیب ماهانه ۱۸ هزار دستگاه و ۷ هزار دستگاه خودرو در قالب فروش فوق العاده اینترنتی با زمان تحویل حداکثر سه ماه تا پایان سال به متقاضیان عرضه خواهند کرد.

او افزود: این طرح در راستای اجرای مصوبات کمیته خودرو و به منظور مدیریت بازار و افزایش عرضه خودرو انجام خواهد شد. خودروسازان ۴۰‌درصد از تولیدات خود را به طرح‌های جدید فروش و ۶۰درصد را به انجام تعهدات قبلی خود اختصاص خواهند داد.

معاون امور صنایع وزارت صمت با تأکید بر ضرورت فروش اموال و املاک غیرمولد و مازاد شرکت‌های خودروساز گفت: منابع مالی حاصل از فروش این اموال باید صرف پروژه‌های ساخت داخل و داخلی‌سازی قطعات مورد نیاز شود. واردات قطعاتی که ساخت داخل می‌شوند، مشمول محدودیت واردات می‌شوند تا تمایل به سمت داخلی‌سازی قطعات افزایش یابد.

وی گفت: تولید قطعات اصلی که هنوز ارزبری دارند در قالب پروژه‌های ملی و حمایت بانک‌های عامل و بانک مرکزی باید به سمت داخلی‌سازی برود. همچنین کمیته‌ای در ایدرو با حضور معاونت طرح و برنامه وزارت متبوع و سایر ذی‌نفعان برای رصد برنامه‌های ساخت داخل و هماهنگی برای تأمین تسهیلات مورد نیاز باید تشکیل شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار