کد خبر: 1020295
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰
رئیس‌جمهور سی‌ام شهریور ۹۹ را شکست قطعی امریکا توصیف کرد
رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت اعلام کرد که با شکست قطعی تلاش‌های بیش از دو ساله امریکا در تحمیل تحریم‌های شورای امنیت بر ایران، سی‌ام شهریور ۹۹ روزی به‌یادماندنی در تاریخ دیپلماسی کشورمان خواهد بود.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر ریاست جمهوری دکتر روحانی عصر دیروز در جلسه هیئت دولت در عین حال هشدار داد که اگر امریکا بخواهد قلدری کند و در مقام عمل بخواهد اقدامی برای حرف نادرستی که می‌گوید من توانستم قطعنامه‌ها را برگردانم و هیچ‌کس هم آن را قبول ندارد، انجام بدهد، حتماً با پاسخ قاطع ایران اسلامی مواجه می‌شود و کاملاً روشن است که ایران زیر بار قلدری امریکا در هیچ مقطعی نرفته و در این مقطع هم در برابر قلدری امریکا ایستادگی خواهد کرد. رئیس‌جمهور تصریح کرد: وقتی یک درخواست غیرحقوقی و ناصحیحی امریکا مطرح کرده و در برابر آن درخواست، اکثریت قاطع قریب به اتفاق اعضای شورای امنیت ایستادگی کرده و آن را رد کرده‌اند، دیگر از این به بعد حرف زدن امریکا جز یاغی‌گری معنای دیگری نخواهد داشت و کسی زیر بار این حرف نخواهد رفت و عواقب اینگونه حرف‌ها و اینگونه موضع‌گیری‌ها به خود امریکا برمی‌گردد.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه سخن امریکا برای استفاده از مکانیسم ماشه نیز حرف نامعقولی بود که برای هیچ‌کس در دنیا قابل پذیرش نبود، گفت: کاملاً روشن بود که امریکا در این زمینه دچار شکست حتمی می‌شود، اما در عین حال شیوه‌ای که شورای امنیت اتخاذ کرد یک شیوه بسیار ارزشمندی بود «شیوه بی‌اعتنایی به تقاضا و نامه امریکا» و اینکه هیچ جلسه‌ای برای بررسی درخواست امریکا تشکیل نداد.

روحانی اظهار داشت: ما همواره گفته‌ایم که در برابر ملت ایران یک راه بیشتر وجود ندارد و آن احترام به حقوق ملت ایران و با زبان تکریم با ملت ایران سخن گفتن است و هر کس بخواهد با قلدری با مردم ایران مواجه شود، پایان آن راه، قطعاً شکست خواهد بود و پاسخی نخواهد گرفت.

رئیس‌جمهور در ادامه با قدردانی از همه اعضای شورای امنیت که در یک ماه گذشته در برابر درخواست غیرقانونی و غیرمنطقی امریکا ایستادگی کردند، گفت: از اندونزی و نیجر به عنوان روسای دوره قبلی و فعلی شورای امنیت قبلی، به خاطر ایستادگی در برابر حرکت‌های غیرقانونی امریکا و از روسیه و چین به عنوان کشور‌های دوست به این دلیل که با استحکام و قدرت در برابر بی‌منطقی امریکا هم در مقاطع قبلی و هم در این مقطع ایستادگی کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم. همچنین از سایر اعضای شورای امنیت شامل کشور‌های اروپایی و غیراروپایی که با حمایت از ایران، در برابر امریکا ایستادگی کردند باید قدردانی کنم. روحانی تأکید کرد: همچنین یک بار دیگر به ۱+۴ اعلام می‌کنم در صورتی که پنج کشوری که امروز در توافق هسته‌ای باقی مانده‌اند به همه توافق و اصولی که در این توافق متعهد شدیم، عمل کنند ما هم به طور کامل به تعهد خودمان برمی‌گردیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار