کد خبر: 1020293
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹
فرمانده کل سپاه: امریکا هرگز شرایط ایجاد یک جنگ جدید را آن هم با ایران ندارد و هیچ یک از شاخص‌های قدرت در امریکا، نظام سیاسی این کشور را به سمت جنگ هدایت نمی‌کند
سرویس سیاسی جوان آنلاین: امریکا در میدان حریف ما نیست. این میدان اگر میدان جنگ باشد، ما «تکلیف» مشخص داریم با امریکا و با همه دنیا.

یک بار همین ۳۰ سال پیش با همه دنیا جنگیدیم، با همه زر و زور و تزویر دنیا، با سلاح‌های دنیا، با شیمیایی دنیا، با دیپلماسی دنیا، با حقه‌های سیاسی دنیا، با همه بی‌وفایی‌های غرب و شرق دنیا جنگیدیم. بعد از آن هم با تحریم‌های دنیا جنگیدیم. با دشمنی‌های سیاسی و تبلیغاتی دنیا جنگیدیم. امریکا همسایگان ما را به دو بخش تقسیم کرد، بخشی را اشغال خود و بخش دیگری را آشغال خود کرد! اما نتوانست سراغ ایران بیاید. در این زمانه پس از جنگ، برای اولین بار هواپیمای امریکایی را زدیم، پایگاه بزرگ نیرو‌های امریکایی را زدیم و امریکا هر بار ملاحظه انتقام بعدی ایران را کرد و همین حالا در هراس از انتقام بزرگ ایران نشسته است.

اما این میدان اگر میدان دیپلماسی هم باشد، تکلیف ما روشن است. ما در این میدان هم اهل منطق و گفتگو و تعامل و احترام متقابل و صداقت هستیم و امریکا با همه ناراستی‌هایش حریف این همه راستی ما در میدان دیپلماسی نیست و اگر گاهی کار خودش را جلو برده با پارس کردن در دل جهان و با حقه و ناراستی و لجن‌پراکنی بوده است.

سردار سلامی به درستی گفت که «حتی اگر کلمات امریکا به عمل تبدیل شود، ما می‌جنگیم، اما می‌دانیم که امریکا اراده و توان برای جنگیدن ندارد. امریکا بی رمق است و نشاط سیاسی خود را از دست داده است. چهره امریکا تخریب شده و آنچه امروز از امریکا می‌بینیم، دود و آتش و فشردن زانو بر گلوی یک سیاهپوست و ناتوانی در اداره مردم و بیکاری و نژادپرستی و فقر است.»

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه با حضور در برنامه نگاه یک سیما به مناسبت هفته دفاع مقدس، شهدا را ستارگان راهنمای راه برشمرد و اظهار داشت: شهدا از همه آرزو‌های خود چشم‌پوشی کردند تا این ملت به آرزو‌های خود برسد و امروز جهان ثمرات و نشانه‌های قد کشیدن شجره‌های مبارک انقلاب را می‌بیند. در بین این ستارگان درخشان، یک چهره به خوبی می‌درخشد و او سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است. او مردی بود که ۴۱ سال لباس جهاد را از تن خارج نکرد، شمشیر را زمین نگذاشت، بیرق جهاد را برافراشته نگه داشت و هیچ آرزویی جز عزت مسلمانان نداشت. فدا شدن منش او بود و «فدای شما بشوم» تکیه‌کلام این جوانمرد بود که ناجوانمردانه به شهادت رسید. ایران و جهان اسلام هیچ‌گاه خاطرات ماندگار مجاهدت‌های این بزرگمرد را فراموش نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه ملت ایران می‌تواند فشار‌های سیاسی و اقتصادی و روانی را مهار کند، خاطرنشان کرد: دشمن همه‌جانبه حمله کرده بود تا ملت ایران را بشکند، هرچه تلاش کرد هیچ نتیجه‌ای نگرفت. مقاومت این ملت متوقف نمی‌شود و امروز عزیز و سربلند است. مشکلات امروز کشور ما در پیشرفته‌ترین جوامع هم وجود دارد؛ آن‌ها همه عاجز و ناتوانند، اما اینجا وضعیت متفاوت است.

امریکا شرایط تحمیل جنگ علیه ایران را ندارد

فرمانده کل سپاه در پاسخ به سؤالی پیرامون تهدیدات نظامی امریکا گفت: این اطمینان خاطر را می‌دهیم که هیچ قدرتی از جمله امریکا شرایط تحمیل یک جنگ جدید علیه ملت ایران را ندارد و از این بلوف‌های اغراق‌آمیزی که رئیس‌جمهور امریکا مطرح می‌کند ابداً نگران نباشند. وقتی رهبر یک کشور به‌اصطلاح بزرگ مثل امریکا فاقد دانش و تجربه سیاسی لازم و فاقد شناخت دقیق از قدرت نظامی است و هیچ جنگی را تجربه نکرده، طبیعی است به بیان اعداد اغراق‌آمیز روی بیاورد.

سرلشکر سلامی با تأکید بر اینکه اساساً قدرت‌های این‌چنینی همیشه در بلوف زندگی می‌کنند و بخشی از قدرتشان را در ارعاب‌های اغراق‌آمیز به دست می‌آورند، عنوان کرد: امریکا هرگز شرایط ایجاد یک جنگ جدید را آن هم با ایران ندارد و هیچ‌یک از شاخص‌های قدرت در امریکا، نظام سیاسی این کشور را به سمت یک جنگ هدایت نمی‌کند.

وی ادامه داد: به دلیل سوءتدبیر، زوال عقل سیاسی سران امریکا و انحطاط در تدبیر که در دوران ترامپ به اوج خود رسیده، ارتش امریکا را به یک ارتش فرسوده و خسته تبدیل کرده و این ارتش امروز ارتشی نیست که قدرت گسترش بر روی زمین را داشته باشد. سلاح‌هایی که دست این ارتش است هنوز متعلق به چند دهه قبل است و قدرت نوسازی خود را از دست داده و روحیه آن‌ها بسیار خسته است.

قادریم تمام منافع امریکا در منطقه را به آتش بکشیم

فرمانده کل سپاه ادامه داد: شاخص‌های اقتصادی آن‌ها به‌گونه‌ای نیست که بتوانند یک جنگ جدید را مدیریت کنند. جامعه امریکا هم ظرفیت پذیرش تلفات جدید را ندارد، چراکه جنگ با ایران متفاوت خواهد بود. اگر امریکایی‌ها بخواهند با ما بجنگند باید در منطقه باشند، آن‌ها نمی‌توانند بیرون از منطقه با ما بجنگند، وقتی در منطقه مستقر هستند، همه‌جا زیر دید و تیر ما هستند و ما قادریم تمام منافع و پایگاه‌های آن‌ها در منطقه را به آتش بکشیم و اشغال کنیم. ما می‌توانیم منطقه را جارو کنیم. سرلشکر سلامی با تأکید بر اینکه قدرتی که ما امروز انباشته‌ایم، بر اساس بدبینانه‌ترین فرض برای جنگ با امریکا و ائتلافی با امریکاست، تصریح کرد: ابزار‌های یک جنگ گسترده را در دریا، زمین و هوا فراهم کرده‌ایم و با این منطق قدرت دفاعی‌مان را توسعه دادیم که در یک جنگ وسیع با امریکا پیروز شویم. وی با بیان اینکه ما معادله غلبه را با آنچه در دفاع مقدس آموخته‌ایم در ارتش و سپاه و بسیج ساخته‌ایم، گفت: ما اهل تعقیب و تنبیه متجاوز هستیم و هزاران گردان نیرو روی زمین داریم که اگر به حرکت درآیند همه منافع امریکا در منطقه را تحت تصرف و آتش قرار خواهند داد. امریکایی‌ها بر سر یک دوراهی هستند یا باید بمانند و شکست را بپذیرند یا بروند و شکست را بپذیرند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: امریکایی‌ها دیوانه نیستند که خود را در معرض یک نیروی مسلح قدرتمند قرار دهند، وقتی عین الاسد را زدیم بر مبنای این فرض زدیم که امریکایی‌ها واکنش نشان می‌دهند و برای ادامه کار صد‌ها موشک آماده کرده بودیم.

موشک بخش کوچکی از قدرت دفاعی ماست، اگر این شیر آرمیده به حرکت درآید هیچ قدرتی یارای ایستادگی در برابر آن را نخواهد داشت. این‌ها لفاظی نیست و من از جنگ روانی متنفرم، از اغراق‌های بی مورد متنفرم، من فردا باید در این جنگ پاسخگو باشم، اعلام می‌کنم ما هیچ نگرانی از هیچ جنگی نداریم. توان انهدام و تعقیب دشمن را داریم.

فروپاشی نظام سلطه تاوان ترور حاج قاسم

وی شکست استکبار جهانی را تنها پاسخ به خون شهید حاج قاسم سلیمانی دانست و گفت: ما به دنبال تحقق خواسته آن شهید بزرگوار هستیم که به واقعیت نزدیک می‌شد و این خط را دنبال می‌کنیم. امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و نتوانسته کند. طبس و آتش گرفتن امریکایی‌ها در طوفان شن یک مصداق واقعی است. شکست خوردن امریکایی‌ها در دفاع مقدس یک واقعیت زنده است. از سوی دیگر ناتوانی امریکایی‌ها در تحریم اقتصادی ملت ایران یک مثال واقعی است آن‌ها در تهاجم فرهنگی و روانی علیه ملت ایران هم شکست خوردند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه مقصود ما از هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد مورد اصابت قرار دادن سربازان امریکایی نبود، گفت: ما تنها تأسیسات پایگاه را نشانه گرفتیم و تنها می‌خواستیم ثابت کنیم زمانی که می‌گوییم می‌زنیم، می‌زنیم. انتقام حاج قاسم ابعاد وسیعی دارد که شامل سربازان امریکایی نمی‌شود. تاوان این شهادت و ترور را نظام سیاسی امریکا باید بدهد. نظام سلطه که چنین تصمیماتی در آن گرفته شده باید به فروپاشی برسد.

سردار سلامی گفت: روح انتقام سخت جهان اسلام را دربر گرفته و من معتقدم تأثیر شهادت حاج قاسم بیش از حیات او در استحکام‌بخشی به جبهه مقاومت و محکم کردن پایه‌های این جبهه مؤثر بود. شهید حاج قاسم سلیمانی از قاسم سلیمانی زنده‌تر و قوی‌تر در جهان اسلام حرکت می‌کند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
asghar
|
Canada
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
0
1
با سلام درود بر رزمندگان میهنم ایران اسلامی
ملایری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
0
1
امریکا تا نفوذی های تعلیم دیده و کار کشته خود را در مصادر تصمیم گیری به خدمت دارد! مگر دیوانه است که با جنگ نظامی خسارات جانی و مالی بی پایان را متحمل شود!؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار