کد خبر: 1020037
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
معاون موسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی؛
در سال زراعی جاری، ۱۲ تن خرما از اراضی موقوفه آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) برداشت خواهد شد.

معاون موسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی گفت: امسال انواع محصول خرما از جمله کبکاب، زاهدی و مضافتی از اراضی موقوفه آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) در طبس در حال برداشت است.
مهدی قاسم زاده میزان اراضی کشاورزی موقوفه موسسه را 13 هکتار عنوان کرد و افزود: امسال سطح زیر کشت خرما و نارنج 5 هکتار و زیتون 8 هکتار بوده است.
وی تصریح کرد: فعالیت کشاورزی آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) در زمینه کشت و برداشت محصول از سال ۱۳۷۳ آغاز شده است که خرما اولین محصول برداشت شده در اراضی موقوفه موسسه است.
معاون موسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی با اشاره به تولید محصولات با کیفیت در اراضی موقوفه این موسسه افزود: تغذیه مناسب، استفاده به موقع از کودهای حیوانی و شیمیایی در فصل پاییز، بهره گیری از کودهای ریزمغذی در طول فصل رشد، سم‌پاشی به موقع علیه آفات گیاهی، مبارزه شیمیایی و مکانیکی علیه علف‌ های هرز و هرس به موقع درختان از جمله عواملی است که منجر به افزایش تولید محصول باکیفیت در اراضی موقوفه این موسسه می‌شود و ضمن زیباسازی آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم در افزایش روحیه زائران و مجاوران عزیز موثر است.
قاسم زاده حذف درختان خرمای نامرغوب از مجموعه و جایگزین کردن ارقام پر محصول و با کیفیت و استفاده از روش ‌های آبیاری تحت فشار برای صرفه‌ جویی در مصرف آب را از جمله برنامه ‌های آتی این موسسه در زمینه کشاورزی و باغات عنوان کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار