کد خبر: 1019923
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
طرفین اروپایی برجام ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیرکل آژانس انرژی اتمی، مدعی لزوم شفاف‌سازی ایران در زمینه سوالات باقی‌مانده آژانس شدند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: طرفین اروپایی برجام طی بیانیه‌ای مشترک درباره توافق فعالیت‌های پادمانی اِن‌پی‌تی که در نشست اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرائت شد، خواستار آن شدند که ایران توضیحات لازم را به آژانس ارائه کند.

آلمان، فرانسه و انگلیس با اشاره به سفر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران و گزارش جدید او درباره فعالیت‌های پادمانی و عدم اشاعه در این کشور، گفتند: از تلاش‌های شخصی فشرده مدیرکل آژانس با هدف دسترسی به دو مکان مشخص در ایران و شفاف‌سازی سوالات مرتبط به مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده، تشکر می‌کنیم.

تروئیکای اروپایی ضمن استقبال از توافق ایران و آژانس برای بازرسی از دو محل مورد نظر آژانس، افزود: این اقدام راهی رو به جلو برای حل مسائل مربوط به اجرای پادمان‌های مشخص شده از سوی آژانس و همچنین اجرای الزامات قانونی ایران برای دسترسی به مکان‌های مشخص‌شده؛ فراهم کرد.

سه کشور اروپایی طرف برجام در ادامه مدعی شدند: از ایران انتظار داریم توافق مشترک را به صورت کامل اجرا کرده و دسترسی کاملی به مکان دوم در تاریخ توافق‌شده با آژانس ارائه کند. همچنین خواستار آن هستیم که ایران اطلاعات و شفاف‌سازی‌های مورد نظر آژانس را برای حل تمام سوالات باقی‌مانده درباره پادمان‌ها ارائه کند که شامل ذرات اورانیوم طبیعی با منشأ فعالیت انسانی می‌شود که توسط آژانس اتمی در سال ۲۰۱۹ در یک مکان اعلام‌نشده شناسایی شد. این مسئله تعهدات پادمانی الزام‌آور و قانونی ایران است.

این سه کشور در پایان از آژانس اتمی خواستند که گزارش‌های جدیدی را درباره مسائل ذکر شده، به شورای حکام ارائه کند.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار