کد خبر: 1019879
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
رییس اداره اوقاف وامور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان:
حجت الاسلام بیدرام گفت:: ناحیه دو اصفهان دارای ۷۰ بقعه متبرکه است که امسال با توجه به بحث کرونا و نذورات مردمی به امامزاده و همچنین قبوری که برای اموات در امامزادگان خریداری می‌شود پروژه‌های عمرانی بسیار خوبی انجام گرفت که در این راستا ۲۷ پروژه عمرانی در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل از امور فرهنگی اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان اصفهان ناحیه دو حجت الاسلام بیدرام با اشاره به انجام 27 پروژه عمرانی بقاع متبرکه گفت: هزینه ای بالغ بر 30 میلیارد ریال به بیست و هفت پروژه عمرانی بقاع متبرکه در ناحیه 2 اصفهان تعلق گرفته است.

وی در خصوص بقاع متبرکه این منطقه اظهار کرد: ناحیه دو اصفهان دارای 70 بقعه متبرکه است که امسال با توجه به بحث کرونا و نذورات مردمی به امامزاده و همچنین قبوری که برای اموات در امامزادگان خریداری می شود پروژه های عمرانی بسیار خوبی انجام گرفت.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو از وجود بیست و هفت پروژه در بقاع متبرکه این منطقه خبرداد و افزود: در شش ماه اخیر تا کنون 12 پروژه به بهره برداری رسیده است و مابقی پروژه ها تا دهه فجر به اتمام خواهد رسید.

حجت الاسلام بیدرام از هزینه 30 میلیارد ریالی بیست و هفت پروژه عمرانی سخن گفت و ادامه داد: این امکان وجود دارد که با نذورات و هدایای مردمی که انجام می شود پروژه های دیگری نیز در خط عمران قرار گیرد؛ همچنین لازم به توضیح است که هزینه های هر بقعه یا موقوفه و مسجد  صرف امور همان بقعه یا موقوفه و مسجد می شود.

این مقام مسئول  از 6 وقف جدید در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: این موقوفات جهت خیرات و مساجد و امور قرآنی به ثبت رسیده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان تشریح کرد: در اداره اوقاف دفتر مشاوره وقف وجود دارد تا افرادی که هنوز وقف نامه تنظیم نکرده اند با مشاوران وقف، موقوفه خود را در جهتی هدفمند به ثبت برسانند‌.

حجت الاسلام بیدرام وقف در حوزه سلامت را ضروری برشمرد و خاطر نشان کرد: چند قطعه زمین آماده واگذاری به واقفین است تا زمینهای ذکر شده ،خانه بهداشت یا بیمارستان و درمانگاه شود و توصیه می شود واقفین هزینه خود را در این زمینهای وقفی سرمایه گذاری کنند تا به بهره برداری رسیده و مورد استفاده همگان قرار گیرد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار