کد خبر: 1019877
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
پاندمیک کرونا افسرده‌های جهان را چند برابر کرده، این افسردگی هم به سراغ بیماران مبتلا به کرونا می‌رود و هم به سراغ سایر افراد. اما یک دلیل کاملا واضح برای افسردگی وجود دارد، شرایط بد اقتصادی.
سرویس جامعه جوان آنلاین: جهان گیج و ترسان است. شیوع ویروس کرونا به شدت بالا رفته به خصوص در کشور‌هایی همچون آمریکا، برزیل و هند و البته روسیه.

چشم انداز سال آینده در بهترین حالت نامشخص است. کشور‌ها در حال تولید و توزیع واکسن با سرعت زیادی هستند، برخی ترجیح می‌دهند آزمایشات فاز مهم را دور بزنند و زودتر از این‌ها بخواهند واکسن را به دست مردم برسانند.

با تمام خبر‌های امیدوارکننده در رابطه با ساخت واکسن کرونا همه چیز به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است. تعداد بیکاران جهان روز به روز بالاتر می‌رود. جهان دچار یک افسردگی شده است. فلاکت اقتصادی مهم‌ترین نقش را در این افسردگی جهانی ایفا می‌کند، حتی بیشتر از خود ویروس کرونا. حالا این فلاکت اقتصادی نقش زیادی در وخیم شدن اوضاع روحی بسیاری از مردمان جهان ایفا می‌کند.

اثرات بد و عمیق رکورد‌های اقتصادی در سراسر جهان به مدت طولانی باقی می‌ماند و به این زودی رفع نمی‌شود. باید سال‌ها صبر کرد تا برخی از زمینه‌های اقتصادی به حالت اول خود برگردد.

افسردگی دوره انقباض اقتصادی بدون وقفه نیست. در = دوره‌هایی می‌تواند پیشرفت موقت وجود داشته باشد که ظاهر بهبودی را ایجاد می‌کند. این اتفاق در آمریکا افتاد. رکود بزرگ دهه ۱۹۳۰ با سقوط بازار سهام در اکتبر ۱۹۲۹ آغاز شد و تا اوایل دهه ۱۹۴۰ ادامه داشت؛ زمانی که جنگ جهانی دوم زمینه رشد جدید را ایجاد کرد. آن دوره شامل دو آفت اقتصادی جداگانه بود: اول از ۱۹۲۹ تا ۱۹۳۳ و سپس دوباره از مه ۱۹۳۷ تا ۱۹۳۸. همانند دهه ۱۹۳۰، در این دوره افسردگی احتمالاً شاهد لحظات گسترش خواهیم بود.

ویروس کرونا نابرابری بیشتری را در ثروت بین افراد ایجاد می‌کند و به همان مثال معروف می‌رسد؛ ثروتمندان ثروتمندتر می‌شوند و فقیران، فقیرتر.

برآورد می‌شود که اکنون بسیاری از مردمان جهان تحت تاثیر سقوط اقتصاد که در پی شیوع ویروس کروناست به افسردگی دچار شده باشند.

در رابطه با آمریکا اوضاع سخت‌تر است. دفتر بودجه کنگره این کشور هشدار داده است که نرخ بیکاری تا دهه آینده سرسختانه بالا باقی می‌ماند و تولید اقتصادی برای سال‌ها راکد خواهد ماند مگر اینکه در نحوه مالیات و هزینه‌های دولت تغییراتی ایجاد شود. این انواع تغییرات به تشخیص گسترده بستگی دارد که اقدامات اضطراری برای بازگرداندن سلامت ایالات متحده به اندازه کافی کافی نیست. آنچه در ایالات متحده درست است، در هرجای دیگر نیز صادق خواهد بود.

بدان معنا که ابر وسیعی از افسردگی سراسر دنیا را برگرفته است. برای تقابل با این افسردگی کار‌های زیادی لازم است. دنیا در بدترین شرایط بحرانی به سر می‌برد و به نظر نمی‌رسد به این زودی به حالت طبیعی برگردد.

افسرده‌های دنیا زیادتر شده اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار