کد خبر: 1019714
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: با دستور دادستانی مرکز استان تمامی محصولات زراعی و صیفی‌جات آبیاری شده با فاضلاب در تبریز معدوم می‌شود.

 احمد موقری  در جلسه پیشگیری از استفاده از آب و فاضلاب شهری و پساب های صنعتی برای آبیاری اراضی زراعی و باغی، بر جلوگیری از آبیاری مزارع با فاضلاب های خام و صنعتی و آب های سطحی در راستای پیشگیری از مخاطرات زیست محیطی و انسانی تاکید کرد.

وی  با اشاره به ورود فاضلاب به کانال ایلی سوی کلانشهر تبریز و  آجی چای، تکمیل شبکه فاضلاب در تمام مناطق این شهر توسط شرکت آب و فاضلاب شهرستان، اصلاح و هدایت آب های سطحی هدایت شده به سمت غرب و جنوب تبریز و کنترل آن در محدوده شهر  توسط شهرداری را خواستار شد.

موقری اظهار داشت: عدم تکمیل شبکه فاضلاب شهر تبریز در محدوده های مزبور و هدایت پساب های خانگی به این کانال و تغییر کاربری کانال از کانال آب های سطحی به کانال انتقال فاضلاب و همچنین نبود مدیریت و نظارت کافی شهرداری بر کانال مذکور و تخریب آن توسط کشاورزان منطقه برای برداشت غیرمجاز از جمله مخاطرات و تهدیدات زیست محیطی این شهر به شمار می رود.

وی هدایت فاضلاب خام خارج از ظرفیت تصفیه خانه شهر تبریز به آجی چای در مجاورت تصفیه خانه و عدم ساماندهی لجن کش های شهری را از دیگر عوامل ایجاد معضلات زیست محیطی در منطقه غرب تبریز بیان کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر