کد خبر: 1019713
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح تامین آب شرب دایمی عشایر در این استان خبرداد و گفت: این طرح برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود.

سیدمحمدحسن آل هاشم  در دیدار با فرماندار مراغه افزود: این طرح با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی تبصره چهار در ۲۷ منطقه قشلاقی آذربایجان شرقی  و با ۸۸ کیلومتر لوله گذاری اجرا می شود.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح، زمینه برای تامین آب شرب بهداشتی و دایمی با همکاری شرکت آبفای آذربایجان شرقی برای عشایر این استان فراهم می شود.

آل هاشم اضافه کرد: همچنین در این راستا، هشت مخزن تامین آب شرب با ظرفیت پنج هزار و ۵۰۰ مترمکعب احداث و ایجاد می شود.

وی افزود: همچنین برای بهسازی راه های دسترسی عشایر آذربایجان شرقی در سال جاری حدود هفت میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

آل هاشم گفت: هم اکنون ۱۳ هزار و ۲۹۷ خانوار عشایری با حدود ۷۰ هزار جمعیت در آذربایجان شرقی حضور داشته که از این میزان جمعیت، حدود پنج هزار و ۲۰۰ خانوار از استان های آذربایجان غربی، اردیبل و زنجان در فصل ییلاق میهمان این استان هستند.

وی با بیان اینکه ۲ درصد جمعیت آذربایجان شرقی را عشایر تشکیل می دهند افزود: ۲۰ درصد از مواد پروتئینی این استان را عشایر سخت کوش تولید می کنند.

وی اضافه کرد: سالانه حدود ۱۱۱ هزار تن گوشت، ۱۳۲ هزار تن شیر، ۱۶ هزار متر قالی و ۹ هزار متر مربع ورنی توسط عشایر در این استان تولید می شود.

وی افزود: هشت شرکت تعاونی و ۱۶ شرکت تعاونی خرد زنان عشایر در آذربایجان شرقی فعال بوده و به ارائه خدمات از جمله تامین نهاده ها و مایحتاج ضروری این قشر می پردازند.

معاون استاندار و فرماندار مراغه نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه عشایر در تولید و اقتصاد جامعه گفت: حمایت از این قشر تلاشگر اولویت دولت و دستگاه های اجرایی است.

سیدعلی موسوی حسینی افزود: در راستای ارائه خدمات به عشایر در طول یک سال اخیر ۴۱۶ میلیون تومان از محل اعتبارات مستمر، توازن و روستاهای فاقد دهیاری در این شهرستان هزینه شده است.

وی اضافه کرد: ایجاد نمایندگی امور عشایری به صورت فصلی در این شهرستان برای پیگیری امور عشایر و مشکلات آنها ضروری است.

معاون عمرانی فرماندار مراغه نیز در این دیدار گفت: تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پل توپراقلو در مسیر دسترسی عشایر شهرستان ضروری است.

نقی مسکینی افزود: همچنین ایجاد پایگاه بهداشتی برای خدمات رسانی به عشایر ییلاقی و قشلاقی این شهرستان ضروری است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر