کد خبر: 1019676
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
معاون کل وزارت بهداشت، نسبت به شیوع موج سوم کرونا در کشور هشدار داد و گفت؛ تهران از نظر پخش و انتشار بیماری وضعیت مناسبی ندارد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: ایرج حریرچی، افزود: برخی استان‌ها نیز وضعیت مناسبی ندارند و بیماری بدون هیچ ملاحظه‌ای منتظر غفلت ما است.

وی ادامه داد: تجمع در مکان‌های مختلف برابر با افزایش دوباره است و جامعه‌ای هوشمند است که تجمعات غیرضروری را در جامعه به صفر برساند بنابراین تاکید می‌شود هرنوع تجمعی موجب افزایش مبتلا به کرونا می‌شود.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: اکنون در کشور انگلستان به دلیل اینکه تجمع بیش از ۶ نفر را جرم دانسته اند شاهد کاهش موارد ابتلاء به کرونا هستیم. در فرانسه نیز تصمیمات سختی در مقابله با ویروس کرونا گرفته شده است.

حریرچی افزود: مهم‌تر از بیمارستان، درمان و اقدامات تشخیصی آنچه کرونا را افزایش می‌دهد تجمع مردم در مکان‌های مختلف است بنابراین تاکید می‌شود با توجه به نحوه انتشار ویروس کرونا باید موارد بهداشتی و فاصله گذاری را با دقت رعایت کرد.

وی اظهار داشت: پاساژ‌ها یکی از مکان‌هایی است که در آن موارد مقابله با کرونا کمتر رعایت می‌شود.

حریرچی گفت: رعایت نکردن موارد بهداشتی منجر به افزایش بی رویه ابتلاء به کرونا خواهد شد.

وی افزود: کاهش میزان مرگ و میر در بیمارستان‌ها نشان می‌دهد کادر درمان عملکرد خوبی دارند، اما افزایش میزان مراجعات به به بیمارستان‌ها گویای افزایش شیوع کرونا و رسیدن به موج سوم کرونا است.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: تهران از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی یکی از ضعیف‌ترین نقاط کشور است.

حریرچی ادامه داد: میزان ابتلاء در آذربایجان شرقی از متوسط کشوری بالاتر است، زنجان نیز با توجه به میزان بالای تجمع، اما با لغو مراسم محرم در حسینیه‌ها و تکایا توانستند میزان ابتلاء را کاهش دهند.

وی افزود: درصدی از مردم که موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند می‌توانند موجب افزایش شیوع کرونا شوند، اما استفاده بالایِ ۸۰ درصد از ماسک، تأثیر معنی داری بر میزان ابتلاء خواهد داشت.

حریرچی با اشاره به شیوع بیماری آنفلوانزا در فصل سرما و نگرانی از کمبود واکسن آنفلوانزا، گفت: جوان‌ها نیاز به تزریق واکسن آنفلوانزا ندارند.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار