کد خبر: 1019592
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
گود مرزداران از سال ۹۴ رها شده است و در طی این مدت بالغ بر ۵۰ اخطار به مالک پروژه داده شده که خروجی را در پی نداشته است؛ این روز‌ها ساکنان اطراف این پروژه در حال تخلیه خانه‌های خود به دلیل خطر احتمالی و ریزش گود هستند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: وضعیت گود‌های رها شده در پایتخت از مواردی است که مسئولان بار‌ها در ارتباط با آن اظهار‌نظر و نسبت به حوادث احتمالی برای شهروندان در این زمینه هشدار داده‌اند، اما متأسفانه تعداد این گود‌ها در سال‌های اخیر نه تنها کاهش نیافته است بلکه در مناطق مختلف تهران افزایش چشمگیری هم داشته است.

در همین ارتباط، علی اعطا؛ سخنگوی شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت گود‌های رها شده در سطح شهر تهران می‌گوید: بخشی از گود‌های رها شده به دلیل مشکل حقوقی، بخشی دیگر مشکل مالی و بخشی دیگر اختلافات بین مالک، پیمانکار یا شرکا است. نکته قابل توجه این است که طبق بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها وظیفه رفع خطر از بنا‌ها و اماکن عمومى را بر عهده دارند. البته حدود این مسئولیت محل اختلاف است، اما به طور کل گودی تبدیل به گود پرخطر شود با معیار‌هایی که مرجع ذی صلاح مطرح می‌کند شهرداری باید برای رفع خطر آن اقدام کند.

منطقه ۲ یکی از مناطق تهران است که دارای چندین گود رها شده خطرناک است؛ احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران با اشاره به تعداد گود‌های رها شده در منطقه ۲ می‌گوید: این منطقه را باید منطقه گود‌ها و مال‌های رها شده بنامیم! همچنین حدود یک سال پیش (سال ۹۸) ۳۵ گود رها شده در منطقه ۲ وجود داشت که آمار قابل توجهی است.

گود معروف به "گود مرزداران" یکی از چند گود رها شده در منطقه ۲ محسوب می‌شود که از سال ۹۴ و پس از گودبرداری از سوی مالک رها شده است و این در حالیست که خطر این گود، ساکنان اطراف آن را تهدید می‌کند همچنین در کنار این گود، ساختمان پزشکان و واحد‌های مسکونی وجود دارد که تعداد قابل توجهی در این واحد‌ها تردد می‌کنند و در صورت وقوع اتفاق می‌تواند خطرات جدی را برای اهالی این منطقه ایجاد کند، موضوعی که بار‌ها از سوی اهالی محل به شهرداری منطقه ۲ و همچنین صاحب پروژه عنوان شده است، اما هیچ اثری نداشته است.

ارتفاع این گود حدوداً ۳۵ متر است که در اطراف آن تأسیساتی از جمله لوله آب غرب تهران و همچنین کابل فشار قوی برق عبور کرده است همچنین بنا بر اعلام آهنگران؛ پیمانکار سابق این پروژه این گود با توجه به گذشته چندین سال هم اکنون ناایمن و پرخطر اعلام شده است.

همچنین وی از پیگیری و درخواست حکم اعسار از مرجع قضایی برای صاحب پروژه اشاره کرد و گفت: وی مدتی پیش از مراجع قضایی درخواست حکم اعسار با توجه به دریافت حقوق ۵ میلیون تومانی در ماه را داده است و این در حالیست که هم اکنون ۲۳ نفر این پروژه را توقیف کرده‌اند.

مازیار بنایی؛ معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۲ نیز از ارسال بالغ بر ۵۰ اخطار از سال ۹۴ تا ۹۹ در ارتباط با ناایمن سازی دیواره گود به صاحب پروژه خبر داد و گفت: در جلسه کمیسیون رفع خطر در گود مرزداران که تاریخ ۲۱ مرداد امسال به دستور شهردار منطقه تشکیل شد، درخواست حکم قضایی برای احذ مجوز برای پر کردن این گود داده شده است که به‌زودی عملیاتی می‌شود.

در حالی مسئولان شهری در منطقه ۲ از پیگیری و اجرای حکم برای این پروژه خبر داده‌اند که مالک این پروژه عنوان می‌کند: که برخی از آقایون بی‌مورد حرف می‌زنند و این پروژه در حال انجام است!

همچنین انتظار می‌رود مسئولان شهری نسبت به خطرات احتمالی گود رها شده به وظایف نظارتی و قانونی خود عمل کنند تا شاهد اتفاقات تلخی در آینده نباشیم.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار