کد خبر: 1019565
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی بیان کرد:
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان ویژه دهه پایانی ماه صفر با حضور اعضای کمیته‌های ۱۴ گانه برگزار شد.
محمدصادق براتی در این جلسه اظهار کرد: هر ساله در دهه پایانی ماه صفر شاهد حضور سیل عظیمی از مشتاقان اهل بیت علیهم السلام به شهر مقدس مشهد هستیم اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، برگزاری تمامی مراسمات منوط به تصمیم ستاد استانی و ملی کرونا است.
وی افزود: در صورت برگزاری مراسم پیاده‌روی زائران و مشتاقان حضرت رضا (ع) در ایام پایانی ماه صفر، تمامی امکانات را همچون سال‌های گذشته فراهم نموده تا زمینه زیارت آسان و با معرفت را برای مشتاقان آن حضرت فراهم نماییم. اما در صورت مخالفت ستاد ملی کرونا مبنی بر عدم برگزاری مراسم پیاده‌روی دهه پایانی ماه صفر، همچنان کمیته‌های ۱۴ گانه ستاد بر اساس آن شرایط وظایف خود را دنبال خواهند کرد تا بتوانیم با تمام توان زمینه زیارت از راه دور و ارتباط معنوی زائر با بارگاه منور رضوی را ایجاد کنیم.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: وظایف کمیته فرهنگی، اطلاع رسانی و تبلیغات، رسانه ملی و نیز نهادهای فرهنگی در شرایط عدم برگزاری مراسم بسیار مهم و خطیر خواهد بود، چراکه باید زمینه‌های ارتباط معنوی زائران آن حضرت در اقصی نقاط کشور را با آستان ملکوتی ثامن الحجج (ع) را برقرار کنند.
برای بیان کرد: طرح‌های مختلفی در این ایام توسط نهادهای فرهنگی استان برای برگزاری مراسم پیاده‌روی دهه پایانی ماه صفر متناسب با شرایط کرونایی استان تدوین و ارائه شده است که اجرای این طرح‌ها منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا است و پس از ابلاغ دستور از سوی ستاد در خصوص آن برنامه‌ریزی لازم صورت خواهد گرفت.
وی گفت: از دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی انتظار داریم متناسب با ایام پیش رو و با توجه به شرایط بیماری کرونا در زمینه تولید محتوا و محصولات فرهنگی بسیار جدی ورود کنند و با تولیدات فاخر در عرصه فضای مجازی ضمن برطرف نمودن نیازهای مخاطبان، فعال‌تر از همیشه حضور داشته باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار