کد خبر: 1019544
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران، گفت: براساس قوانین عراق مدرک فارغ‌التحصیلان ۱۰ دانشگاه برتر ایران که دانشگاه تبریز نیز جزو آن‌ها می‌باشد، معادل‌سازی شده و اعتبار لازم را دارد.

امجد المظفر  با رئیس دانشگاه تبریز و جمعی از دانشجویان عراقی شاغل به تحصیل در دانشگاه تبریز ضمن تجلیل از شأن و اعتبار علمی دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی، بر اهتمام و عزم جدی دانشگاه‌های عراق بر گسترش تبادلات علمی با دانشگاه تبریز مخصوصا در حوزه آزمایشگاهی، پژوهشی و ارتقاء توان علمی اساتید و دانشجویان پست دکترای در قالب فرصت‌های مطالعاتی به میزبانی دانشگاه تبریز  و عقد تفاهم‌نامه همکاری مابین دانشگاه‌های عراق و دانشگاه تبریز تاکید کرد.

امجد المظفر با تاکید براینکه براساس قوانین وزارت تعلیمات و فرهنگ کشور عراق متقاضیان ادامه تحصیل در ایران باید فقط در 10 دانشگاه برتر ایران به تحصیل بپردازند، افزود: براساس قوانین عراق مدرک فارغ‌التحصیلان 10 دانشگاه برتر ایران که دانشگاه تبریز نیز جزو آنها می‌باشد معادل‌سازی شده و اعتبار لازم را دارد، از این‌رو انتظار داریم دانشجویان عراقی در دانشگاه تبریز صرفا در دانشگاه مادر و به‌صورت حضوری و تمام وقت و صرفا با اخذ ویزای تحصیلی به تحصیل بپردازند.

وی ضمن استقبال از فعالیت‌های دانشگاه تبریز در زمینه آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی و اصطلاحات تخصصی هر رشته، یادآور شد: وجود امکانات رفاهی و آموزشی مطلوب، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی برای دانشجویان از امتیازات تحصیل در این دانشگاه است.

رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران همچنین اضافه کرد: دانشگاه تبریز به‌واسطه دارا بودن اساتید بارز در همه رشته‌ها و در همه مقاطع تحصیلی گزینه مناسبی برای ادامه تحصیل دانشجویان عراقی است و امیدواریم این همکاری‌ها در چارچوب قوانین و مقررات اداری دو کشور تداوم یابد و خواستار اعطای بورس تحصیلی یا تخفیف شهریه برای دانشجویان ممتاز عراقی شد.

مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز نیز در این دیدار  ضمن اشاره به قدمت تاریخی آموزش عالی در منطقه آذربایجان و شهر تبریز افزود: شهر تبریز از دیرباز به‌عنوان مهد فرهنگ و علم به‌شمار می‌ رود و هفتصد سال قبل در این شهر در مجموعه ربع رشیدی به‌عنوان دانشگاه جامع و کارآفرین افراد زیادی در رشته‌های مختلف از گوشه و اکناف منطقه به تحصیل می‌­پرداختند.

رئیس دانشگاه تبریز ضمن اشاره به برخی از فعالیت‌های دانشگاه تبریز در هشت دهه اخیر و امکانات و زیرساخت‌های علمی و آزمایشگاهی متذکر شد: دانشگاه تبریز به‌عنوان دومین دانشگاه ایران از نظر قدمت تاریخی، در سه دانشکده اقماری و 2 پردیس و 16 دانشکده در سطح دانشگاه تبریز با داشتن اساتید مبرز و آزمایشگاه‌های مجهز فعالیت می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر