کد خبر: 1019517
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
قالیباف:
رئیس مجلس گفت: اگر امروزه مشاهده می‌شود برخی دولت‌های عربی تحت فشار مستکبران درصدد عادی سازی اجباری روابط با رژیم صهیونیستی هستند، باید به ملت‌های آن‌ها توجه شود، زیرا مردمان این کشور‌ها حاضر به تحمل رژیم صهیونیستی نیستند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که پیش از ظهر امروز (دوشنبه، ۲۴ شهریورماه) با نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون و نخست‌وزیر اسبق عراق دیدار و گفت گو کرد، با اشاره به اهمیت فعالیت پارلمان‌ها در پیشرفت کشورها، گفت: نمایندگان پارلمان می‌توانند با نظارت دقیق بر اجرای قوانین، زمینه رضایتمندی مردم را ایجاد کنند و دستیابی به این مهم عامل وحدت خواهد بود.

رییس قوه مقننه با اشاره به خصائص حکمرانی در جامعه اسلامی تصریح کرد: اگر مسئولان کشور‌ها خصوصا کشور‌های مسلمان به وظایف خود به خوبی عمل کنند، بدون شک توطئه‌های دشمنان نقش برآب خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اگر مشارکت و نقش مردم و ملت‌ها قوی شود، دولت‌ها نیز قوی خواهند شد، عنوان کرد: بر این اساس اگر امروزه مشاهده می‌شود برخی دولت‌ها تحت فشار مستکبران درصدد عادی سازی اجباری روابط با رژیم صهیونیستی هستند، باید به ملت‌های آن‌ها توجه شود، زیرا مردمان این کشور‌ها حاضر به تحمل سلطه مستکبران نیستند.

در ادامه این دیدار نوری مالکی، رهبر ائتلاف دولت قانون و نخست‌وزیر سابق عراق ضمن قدردانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی و سایر مسئولان جمهوری اسلامی ایران در حمایت مستمر از محور مقاومت، امنیت و ثبات منطقه و بویژه عراق گفت: قطعا مواضع جمهوری اسلامی ایران موجب شده جبهه مقاومت در برابر توطئه‌های دشمنان اسلام و مسلمانان ایستادگی کند و به پیروزی برسد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه عادی سازی روابط برخی کشور‌ها با رژیم صهیونیستی موجب بروز چالش برای جامعه اسلامی شده است، تصریح کرد: باید با همفکری و همگرایی در مقابل روند عادی سازی روابط با اشغالگران قدس ایستادگی شود.

رهبر ائتلاف دولت قانون عراق، اضافه کرد: روابط انور سادات در مصر با رژیم صهیونیستی در جریان جنگ و شرایط پس از این مهم رخ داد، اما این دسیسه اکنون با فشار‌های سیاسی و اقتصادی در حال رخ دادن است که باید برای آن تدبیر شود.

مالکی اظهار داشت: اعتقاد دارم ملت‌های قوی می‌توانند در برابر نفوذ بیگانگان ایستادگی کنند از این رو اگر دولت‌ها تسلیم فشار دشمنان شوند، ملت‌ها مقامت خواهند کرد.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار