کد خبر: 1019494
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۷
فریدون حسن
چندی پیش وقتی کنفدراسیون فوتبال آسیا جلوتر از فیفا در اقدامی شک‌برانگیز به اساسنامه فدراسیون فوتبال کشورمان در حالی که مورد تأیید فیفا بود ایراد وارد کرد، می‌شد تصور کرد که زیاده‌خواهی‌ها و اهداف سیاسی پشت پرده کنفدراسیونی که زیر نفوذ سنگین عربستان سعودی قرار دارد به ایراد وارد کردن به اساسنامه خلاصه نمی‌شود.

اظهارات اخیر و مداخله‌جویانه علی بن‌حسین، رئیس اردنی فدراسیون فوتبال غرب آسیا در خصوص مسئله «نوید افکاری»، کشتی‌گیر مجرمی که اعدام شد و تلاش او برای مجاب کردن فیفا و کمیته بین‌المللی المپیک برای محروم کردن ایران از شرکت در مسابقات بین‌المللی مؤید این است که کنفدراسیون فوتبال آسیا با دخالت در مسائل داخلی کشورمان و سیاسی‌کاری درصدد ضربه زدن به ورزش ایران است. جالب اینکه این دخالت‌ها و شیطنت‌ها در حالی روی می‌دهد که همین چند روز قبل توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به صورت شفاف و صریح در خصوص اقدام ایران در پرونده نوید افکاری اعلام کرد که این موضوع یک مسئله داخلی است و هیچ ارتباطی به ورزش و المپیک ندارد.

به اظهارنظر باخ باید نظرات فیفا در خصوص اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران و تأیید آن را هم اضافه کرد تا مشخص شود که کنفدراسیون فوتبال آسیا به رهبری و هدایت عربستان و بازی کسانی، چون رئیس فدراسیون فوتبال اردن چگونه درصدد ضربه زدن به فوتبال و بالاتر از آن ورزش ایران است. جای سؤال دارد که چگونه داستان قصاص یک کشتی‌گیر اینگونه از سوی مجامع فوتبالی پیگیری می‌شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا در حالی روی این مسئله حساس شده‌اند که طی سال‌های گذشته به‌رغم اینکه می‌توانستند کمک‌حال فوتبال کشورمان در دوران تحریم باشند، هیچ کمکی نکردند و فقط چوب لای چرخ فوتبال ایران گذاشتند و حالا هم با یک نگاه کاملاً سیاسی و دخالت آشکار در امور داخلی کشورمان سعی دارند هر طور شده ورزش ایران را به انزوا بکشند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز جلوتر از فیفا حرکت می‌کند و به دنبال این است که هر طور شده تحریم ایران را کلید بزند و سعی دارد با نفوذی که امثال علی بن‌حسین در فیفا دارند سران فدراسیون جهانی فوتبال را هم با خود همراه کنند. موضع‌گیری فیفا در این خصوص پیش از اجرای حکم افکاری و تلاش برای حساس کردن کمیته بین‌المللی المپیک برای نشان دادن واکنش در این زمینه نمونه سیاسی‌کاری‌های کنفدراسیون فوتبال آسیاست. در این خصوص آنچه حائز اهمیت است روشنگری در داخل و خارج از کشور در مورد این پرونده برای جلوگیری از موج‌سواری دشمنان قسم‌خورده ایران است.

آنچه مسلم است شفاف‌سازی از سوی مسئولان دستگاه قضا برای تنویر افکار عمومی در داخل و تلاش برای روشنگری در مجامع بین‌المللی ورزش، به‌خصوص فیفا و کمیته بین‌المللی المپیک از سوی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال می‌تواند باعث شکست تلاش‌های تیم وابسته به سعودی در کنفدراسیون فوتبال آسیا شود. باید به فیفا و کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کنیم که این یک پرونده داخلی و مربوط به دستگاه قضایی کشور و کاملاً بی‌ارتباط با ورزش است و طبیعی است که ورود نهاد‌های بین‌المللی ورزشی به این موضوع یک اقدام غیرقانونی باشد. پس این نهاد‌ها بهتر است به جای دخالت در امور داخلی کشورمان اندکی به فکر برطرف کردن مشکلات ریز و درشت ورزش ایران به سبب تحریم‌ها باشند، اما آن‌ها این کار را که وظیفه اصلی‌شان است انجام نمی‌دهند و در عوض با مستمسک قرار دادن یک موضوع داخلی سعی در افزایش فشار بر ایران از طریق تحریم‌های ورزش و برهم زدن جو عمومی داخلی کشور و امنیت ملی ایران را دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار