کد خبر: 1019486
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۳
مردی که با چک سرقت شده در تهران موفق به خرید محموله میلیاردی آهن شده‌بود، شناسایی و بازداشت شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین:  سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده، رئیس پایگاه هفتم پلیس‌آگاهی تهران توضیح داد: چندی قبل مردی با مرکز فوریت‌های پلیس‌۱۱۰ تماس گرفت و گزارش سرقت لوازم داخل خودرواش را اعلام کرد. لحظاتی بعد که مأموران کلانتری‌۱۱۳ بازار در محل حاضر شدند شاکی گفت که لپ تاپ، مدارک شخصی و دسته‌چک‌وی از داخل خودرو‌اش سرقت شده‌است. وقتی پرونده در پایگاه‌هفتم پلیس‌آگاهی تهران بررسی شد، شاکی در توضیح بیشتر ماجرا گفت: روز حادثه خودروی پرایدم را کنار خیابان پارک کردم و به برای انجام کاری راهی بازار شدم. وقتی برگشتم متوجه شدم که لوازم داخل ماشین از جمله لپ‌تاپ، دسته چک و اوراق شخصی‌ام سرقت شده است.

شاکی گفت: هر چند من اشتباه کردم که این لوازم را داخل خودرو گذاشتم با این حال برای بازداشت سارق درخواست کمک دارم. در حالی که تحقیقات پلیس در این باره جریان داشت شاکی بار دیگر به اداره پلیس مراجعه کرد و اطلاعات تازه‌ای در اختیار مأموران قرار داد. او گفت: امروز از طریق بانک متوجه شدم که مردی به نام مسعود یک فقره از چک‌های سرقت شده با درج مبلغ ۴ میلیاردو ۲۰۰‌میلیون تومان برای نقد کردن به بانک برده، اما از آنجا که در حسابم موجودی نداشتم، چک برگشت خورده است. با اطلاعاتی که شاکی از طریق بانک در اختیار پلیس گذاشت کارآگاهان مسعود را‌که مردی سالخورده و از افراد سرشناس بازار آهن بود، شناسایی و او را به اداره پلیس دعوت کردند. مسعود گفت: من از سال‌ها در کار خرید و فروش آهن هستم و در بازار هم اعتبار خوبی دارم و از ماجرای سرقتی بودن چک خبر نداشتم. من در قبال فروش آهن به مردی به نام رضا که در حال حاضر در کشور قزاقستان است از او چک گرفتم. رضا هم چک را با پیک برایم فرستاد. رضا گفت که صاحب چک دوستش بهروز است که حسابش اعتبار دارد که من هم اعتماد کردم. مسعود گفت که تنها راه اتباط او با رضا شماره تلفنی بود که آن را در اختیار پلیس گذاشت.

در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان با بررسی شماره تلفن رضا متوجه شدند که صاحب خط تلفن مردی به نام داوود است که او را به اداره پلیس دعوت کردند.

داوود هم بعد از حضور در اداره پلیس مورد تحقیق قرار گرفت. او گفت: مدتی قبل سیمکارت خودم را در اختیارم عمویم که بهروز نام دارد قرار دادم. بررسی‌های پلیس در این باره نشان داد که بهروز خودش را با نام رضا به شاکی معرفی کرده بود و مرد کلاهبردار همان بهروز است.

بعد از به دست آمدن این اطلاعات بود که مشخص شد بهروز به قزاقستان هم سفر نکرده است. بعد از آن بود که مخفیگاه وی حوالی میدان امام خمینی شناسایی و متهم بازداشت و در اداره پلیس از سوی مسعود شناسایی شد.

در بررسی‌های بیشتر پلیس همچنین مشخص شد که همه بارنامه‌هایی که برای انتقال محموله آهن صادر شده بود به نام رضا ثبت شده است. در تحقیقات بعدی مسئولان باربری و راننده‌هایی که محموله آهن را جابه‌جا کرده‌بودند، بهروز را به عنوان مرد کلاهبردار شناسایی کردند. سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده، رئیس پایگاه‌هفتم پلیس‌آگاهی تهران گفت: با کامل شدن تحقیقات متهم به دستور قاضی روانه زندان شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار