کد خبر: 1019479
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰
همزمان با برگزاری مذاکرات صلح افغانستان، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت که برپایی امارت اسلامی و آزادی ۷ هزار زندانی این گروه در دستورکار طالبان برای مذاکرات بین‌الافغانی قرار دارد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: مذاکرات گروه‌های افغانی با طالبان در قطر درحالی برگزار می‌شود که اختلافات بین دو طرف همچنان وجود دارد و این گروه بر خواسته‌های خود برای رسیدن به صلح ادعایی در افغانستان پافشاری می‌کند. به گزارش بی‌بی‌سی، محمد نعیم وردک، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرد که برپایی امارت اسلامی و نیز آزادی ۷ هزار زندانی این گروه در دستور کار آن‌ها برای مذاکرات با دولت افغانستان قرار دارد. روز یک شنبه گروه تماس طالبان و دولت افغانستان در دیدار با یکدیگر درباره دستورکار، جدول زمانی، رهنمود‌ها و دیگر مسائل مربوط مذاکرات گفتگو کردند. معصوم استانکزی، رئیس تیم مذاکره‌کننده دولت ضمن مثبت خواندن این دیدار گفت که تلاشی برای کشاندن مذاکرات به سمت مسائل جنجالی صورت نگرفت.

سخنگوی طالبان پیش از آغاز مراسم افتتاحیه مذاکرات بین‌الافغانی به رسانه‌ها گفت که این گروه تا برپایی «نظام اسلامی» به مبارزه ادامه خواهد داد. منظور طالبان از نظام اسلامی عمدتاً «امارت اسلامی» است. دولت افغانستان بار‌ها اعلام کرده که اولویتش در این مذاکرات برقراری آتش‌بس در این کشور است و ادامه جنگ همزمان با جریان داشتن مذاکرات را غیرقابل پذیرش می‌داند. از سوی دیگر، سخنگوی دولت افغانستان هم هدف از حضور هیئت نمایندگی این کشور در مذاکرات دوحه را برقراری آتش‌بس، پایان خشونت‌ها و تأمین صلح و ثبات پایدار در کشور خواند. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست‌جمهوری افغانستان روز دو شنبه در توئیتی نوشت: «حضور هیئت مذاکره‌کننده دولت جمهوری اسلامی افغانستان در گفتگو‌های صلح، با هدف برقراری آتش‌بس، پایان خشونت‌ها و تأمین صلح و ثبات پایدار در کشور می‌باشد.» همچنین امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری افغانستان دیروز در سخنانی اظهار داشت: طالبان یک گروه «کوچک زشت و خشن» است و جمهوریت یک اکثریت ارزش‌محور و انسانی. مردم نگران نباشند و منتظر ذوب‌شدن طالبان در کوره جامعه باشند. صالح همچنین تأکید کرد که تاریخ گواه پیروزی زشتی بر زیبایی نیست و نخواهد بود. وی با مقایسه نظام جمهوری اسلامی با رویکرد طالبان، نوشت که جمهوریت نظام عدلی و قضایی دارد، اما طالبان به دادگاه صحرایی اعتقاد دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار