کد خبر: 1019477
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳
رئیس‌جمهور امریکا بار دیگر از تمایلش برای نامزد شدن برای سومین دور متوالی در انتخابات سال ۲۰۲۴ صحبت کرد. این در حالی است که حتی نظرسنجی‌های رسانه‌های نزدیک به او هم عقب بودنش را نسبت به رقیب آشکار کرده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش روزنامه دیلی‌میل، دونالد ترامپ در نوادا گفت مایل است برای سومین بار هم در انتخابات سال ۲۰۲۴ نامزد ریاست جمهوری شود. او به جمعیت صد‌ها نفری حامیانش که اکثرشان ماسک نداشتند و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکرده بودند، گفت: ۵۲ روز دیگر قرار است ما در نوادا پیروز شویم و قرار است برنده چهار سال ریاست جمهوری دیگر در کاخ سفید شویم. رئیس‌جمهور امریکا خاطرنشان کرد: و بعد از آن ما مذاکره خواهیم کرد، درست است؟ چون ما احتمالاً به سبب چگونگی رفتاری که با ما شد لیاقت یک چهار سال دیگر را بعد از آن دور داریم!

ترامپ چند بار گفته خواستار حضور در ریاست جمهوری برای بیش از دو دور است که این صحبت زنگ خطر را برای منتقدانی که تمایل او را به نقض محدودیت‌های قانون اساسی جدی می‌گیرند، به صدا در آورده است. او ماه گذشته میلادی هم صحبت‌های مشابهی را در تجمعی در اوشکوش ویسکانسین مطرح کرد و گفت: ما قرار است برنده یک چهار سال دیگر هم بشویم و بعد از آن هم به دنبال چهار سال دیگر خواهیم بود، زیرا آن‌ها از کمپین من جاسوسی کردند. ما باید یک چهار سال را بازتکرار کنیم!

ترامپ همچنین ادعا کرد که در صحبتش در خصوص رسیدن به ریاست جمهوری برای بیش از دو دوری که قانون اساسی امریکا مجاز کرده، شوخی می‌کند. در نوامبر ۲۰۱۸ رئیس‌جمهور امریکا بعد از ضبط شدن صدایش در حال تحسین شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین به خاطر حذف محدودیت دور‌های ریاست جمهوری در قانون اساسی کشورش مجبور شد تأیید کند که خواستار دور ریاست جمهوری اضافی‌تر نیست. بعد از انتشار آن کلیپ ترامپ به کریس والاس مجری فاکس‌نیوز گفت، به دنبال اصلاح قانون اساسی که به او اجازه سومین دور متوالی ریاست جمهوری را بدهد، نیست.

او گفت: من فکر می‌کنم محدودیت هشت ساله برای ریاست جمهوری چیز خوبی است و چیز بدی نیست.

کشته شدن یک سیاه‌پوست دیگر

در پی تیراندازی دوباره پلیس امریکا به یک جوان ۲۷ ساله سیاهپوست، آتش اعتراضات بار دیگر در ایالت پنسیلوانیا شعله‌ور شد.

بر اساس این گزارش، فعالان جنبش «جان سیاهپوستان مهم است» در شهر لنکستر در ایالت پنسیلوانیا به خیابان‌ها آمدند و خواهان برقراری عدالت برای «ریکاردو مونوز» جوان ۲۷ ساله‌ای شدند که از سوی پلیس هدف اصابت گلوله قرار گرفت و جان سپرد. در پی این حادثه که اوایل بامداد روز دو شنبه به وقوع پیوست، مردم به سوی ایستگاه پلیس در جنوب غربی شهر لنکستر سرازیر شدند و شعار «تیراندازی نکن» را سر دادند.

کلیسا‌های سیاهپوست علیه کمپین ترامپ

گروهی از رهبران سیاهپوست کلیسا در امریکا در تدارک برای انتشار یک بیانیه با هدف محکوم کردن یک تبلیغ منتشر شده از سوی کمپین ریاست جمهوری دونالد ترامپ هستند و قصد دارند این تبلیغ را مصداق همدستی با «تروریسم سفیدها» در امریکا به خاطر مرتبط کردن کلیسا‌های سیاهپوستان با معترضان خشونت‌طلب بخوانند. به گزارش ایسنا، پایگاه ریلیجن نیوز سرویس (RNS) گزارش کرد، قرار است کشیش ارشد کلیسای افریکن متودیست اپیسکوپال (AME) در ولمینگتون دلاور بیانیه‌ای را منتشر کند. رهبران این کلیسا می‌گویند که تبلیغ جدید کمپین ترامپ تحت عنوان «ملاقات با حامیان جو بایدن» سیاهپوستانی را که به کلیسا می‌روند، یک سری «قانون‌شکن اوباش» به تصویر کشیده است.

سیلوستر بیمن، از کشیش‌های این کلیسای اسقفی به پایگاه آران‌اس (RNS) گفت: این تبلیغ علناً نژادپرست و در سطوح مختلف توهین‌آمیز است. این یک حمله نژادپرستانه به کلیسای آفریقایی-امریکایی‌ها بوده و، چون یک حمله به کلیسای مسیحیت است باید برای همه مسیحیان و پیروان مذاهب توهین‌آمیز باشد. در پیش‌نویس بیانیه تنظیم شده از سوی بیمن و دیگر رهبران کلیسا نیز آمده است: این تبلیغ به صورت ظریفی تروریسم سفید‌ها را علیه مردم رنگین‌پوست تحریک می‌کند و به کلیسای سیاهپوستان و مردم سیاهپوست به خاطر خودداری از سر خم کردن در برابر بتی به نام برتری سفیدپوستان حمله می‌کند.

این تبلیغ شامل تصاویری از خشونت و غارتگری رخ داده در حاشیه اعتراضات اخیر امریکاست، اما بیمن به‌ویژه به تصاویر اواخر ویدئو اشاره دارد که نشان می‌دهد خود او و سیاهپوستان اهل کلیسا پشت جو بایدن زانوزده هستند و بعد از آن عبارت «جو بایدن و آشوبگرانش را متوقف کنید» دیده می‌شود. همچنین در این تبلیغ صدای خانم کامالا هریس، نامزد سیاهپوست پست معاونت جو بایدن شنیده می‌شود که در حال خندیدن است.

پیشتازی ۵ درصدی بایدن در نظرسنجی فاکس‌نیوز

نخستین نظرسنجی شبکه فاکس‌نیوز از زمان برگزاری کنوانسیون ملی دموکرات‌ها و نخستین نظرسنجی این شبکه با مشارکت رأی‌دهندگان احتمالی نشان داد که جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ با کسب ۵۱درصد آرا از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا و رقیب جمهوریخواه وی با ۴۶ درصد آرا پیشتاز است.

به گزارش «هیل»، این نظرسنجی که روز یک شنبه منتشر شد، نشان داد که بایدن در بین زنان، ساکنین حومه شهرها، سالمندان، نسل هزاره، امریکایی - اسپانیایی‌ها و امریکایی - آفریقایی‌ها محبوب است، در حالی که ترامپ در بین رأی‌دهندگان سفیدپوست، مردان، رأی‌دهندگان روستایی، کاتولیک‌ها، نسل ایکس و کهنه‌سربازان محبوبیت دارد. رأی‌دهندگان در خصوص مسئله نابرابری نژادی با اختلاف ۱۲ درصد، نحوه مدیریت ویروس کرونا با ۸ درصد، خدمات درمانی با ۸ درصد، نامزد‌های دیوان عالی با ۷ درصد و مهاجرت با ۷ درصد بایدن را به ترامپ ترجیح می‌دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار