کد خبر: 1019470
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
درخواست ۷۰۰ استاد ایرانی خطاب به همتایان اروپایی:
۷۰۰ تن از استادان دانشگاه‌های ایران، در نامه‌ای به استادان دانشگاه‌های اروپایی، خواستار شکستن سکوت آن‌ها در برابر توهین بی‌شرمانه به پیامبر اسلام و همچنین تذکر به سیاستمداران و ایجاد نهضت روشنگری در جامعه اروپایی شدند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: در این نامه آمده است: با نهایت تأسف و تألم بار دیگر شاهد نمایش تروریسم فرهنگی نشریه‌ای فرانسوی در ترور شخصیت رسول الهی و محبوب جهان و اسلام؛ پیامبر رحمت حضرت محمد (صلی‌الله علیه و آله و سلم) بودیم؛ عملی شنیع که دوباره پس از پنج سال تکرار شده است. تلخی و تأسف عمیقِ ما که جمعی از استادانِ دانشگاه‌های ایران هستیم، موجب گردید که به تناسبِ مسئولیت‌ها و تعهّدِ معرفتی و فکری خویش نسبت به واقعیت‌های جهانی و غربی، به‌اجمال و گذرا، مسئله‌ها و دغدغه‌های مهمی را با شما عالیجنابان در میان بنهیم و بابِ گفتگو و تأمّل را در اکتشاف تجربه‌های حقیقی و اخلاقی بگشاییم.

در ادامه این نامه تصریح شده است: باید میانِ «آزادی» و «گفتگو»، «تبادل‌نظر» و «نقادی» و «اندیشه‌ورزی» ازیک‌سو، و «هتاکی» و «اهانت»، «تخریب» و «تمسخر» و «پرده‌دری» ازسوی‌دیگر، تفاوت نهاد و هر آنچه گفته یا نوشته می‌شود را به پای گوهر شریف آزادی ننوشت و بیش از این به آزادی، «ظلم» روا نداشت.

ارزش و اعتبارِ آزادی، آن‌گاه که دست‌مایۀ «غرض‌ورزی‌ها»، «سیاسی‌کاری‌ها» و «خدعه‌گری‌ها» قرار می‌گیرد و به بهانه‌ای برای زیرپانهادنِ «ارزش‌های عالی انسانی» و «مقدّساتِ مسلّمِ بشری» فروکاهیده می‌شود، به‌سادگی رنگ می‌بازد؛ چنان‌که اینک در تمدّنِ غربی، چنین وضعی پدید آمده است.

استادان ایرانی خطاب به همتایان اروپایی خود نوشته اند: با تأسف عمیق آنچه در میانِ مردمانِ غربی از اسلام نشان داده می‌شود، «بازنمایی‌هایی صهیونیستی و معارف هالیودی از اسلام» است که با حقیقت، نسبتِ «وارونه» دارد. همکاران شما در ایران بزرگ از شما اهلِ معرفت و اندیشه توقع دارند تا حقیقت را در معرکۀ این تروریسم فرهنگی و درّنده، «تنها» و «بی‌دفاع» نگذارید، به صحنه بیایید و دستِ یاری به‌سوی او دراز کنید. باید قاطعانه، «دروغ‌گویی» و «وارونه‌نمایی» و «تحریف‌گری» نهادینه‌شده در غرب را که شما گرامیان را از مرجعیت اجتماعی دور کرد افشا نمود و نقشه‌های جنگ افروزانه صهیونیست‌ها و همکاران افراطی و جنگ طلب امریکایی شان را نقشِ بر آب نمود.

در بخش پایانی نامه استادان ایرانی آمده است: همۀ آنچه در تمدّنِ غربی می‌گذرد، حاصلِ ارادۀ آگاهانۀ مردمانِ غربی نیست و برخلافِ شعار و آرمانِ آزادی که لیبرال- دموکراسی، خویش را پرچمدارِ آن می‌شمارد، قدرتِ پنهان، امّا تعیین‌کننده در تمدّنِ غربی، در اختیارِ «کلان‌سرمایه‌دارانِ صهیونیست» است که در پسِ پردۀ سیاست و اقتصاد و فرهنگ، نشسته‌اند و عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی خویش را، آن‌گونه‌که می‌خواهند، به حرکت درمی‌آورند.

به نظر همکاران شما در ایران، اهانتِ تلخ و اندوه‌بار به رسولِ اعظم که خود مبشر گوهر آزادی و کرامت و آزادگی انسان در تمامی اعصار است نیز، تنها برخاسته از خدعه و خیانتِ صهیونیست‌های سیاست‌پرداز و بازی‌گردانی است که باواسطه و به‌طورِ غیرمستقیم، نفرّتِ شیطانی خویش را نسبت به اسلام راستین، ابراز می‌کنند و زخمِ بر دلِ میلیون‌ها مسلمانِ شیفتۀ رسولِ اعظم - صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌سلّم - و خردمندان جهان می‌نشانند. دشنام به رسول الهی و ارزش‌ها و سنت‌های بیش از یک میلیارد انسان در حالی با ادعای آزادی بیان از سوی سیاستمداران اروپایی مجاز شمرده شده در حالیکه توهین به مقامات غربی و همچنین پرسش در چیستی و چگونگی هولوکاست در همین کشور‌ها جرم انگاری شده است؛ تناقض‌هایی که نمی‌شود از زیر بار مسئولیتش شانه خالی کرد!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار