کد خبر: 1019469
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۱
سفیر آلمان در تهران در اقدامی مداخله‌جویانه به احکام قضایی ایران اعتراض کرد!
سفارت آلمان در جمهوری اسلامی ایران در اقدامی غیردیپلماتیک و مداخله‌جویانه نسبت به اجرای حکم قصاص نوید افکاری واکنش نشان داد؛ واکنشی که گرچه با احضار سفیر به وزارت امور خارجه همراه بود، اما اخراج او از کشور کم‌ترین پاسخ به این عنصر جاسوس است. برای جاسوس بودن این سفیران غربی همین بس که در امور غیر موظف خود مداخله و اطلاعات غلط را مبنای همین مداخلات قرار می‌دهند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: بامداد شنبه حکم قصاص نوید افکاری به جرم قتل پس از انجام تشریفات قانونی استیذان و با اصرار اولیای دم و خانواده مقتول به مرحله اجرا گذارده شد؛ پرونده‌ای قضایی که روند رسیدگی به آن از سال ۱۳۹۷ آغاز شده بود که تا ابتدای امسال به طول انجامید.

این پروسه حقوقی و قضایی، اما به ناگاه و در اقدامی کاملاً حساب شده به یک پروژه امنیتی و سیاسی تبدیل شد که در داخل از سوی جریان «تحریف» طراحی و به اردوگاه «تحریم» سپرده شد.

وقاحت تا به آنجا ادامه یافت که از رئیس جمهور تروریست رژیم امریکا تا سفارت آلمان در تهران به این حکم حقوقی و اسلامی واکنش نشان دادند. به موازات این هجمه‌ها، ماشین تبلیغاتی غرب با تمام توان به میدان آمد و با انتشار ساعت‌ها خبر مخدوش و تحلیل‌های مغرضانه و جهت‌دار به بمباران تبلیغاتی افکار عمومی مردم ایران پرداختند تا به زعم خود مانع از اجرای حکم قصاص شوند که صد البته نقش پیاده نظام داخلی در ایجاد انحراف در یک پرونده حقوقی که بیشتر با هدف دوقطبی‌سازی جامعه، برای فرار از ناکارآمدی‌های اقتصادی دولت برآمده از اصلاحات طراحی شده بود از یک سو و پاس گل به دشمنان شناخته شده ایران اسلامی از سوی دیگر قابل انکار نیست.

رئیس‌جمهور امریکا که از خردادماه تاکنون در مقابل خشونت پلیس این کشور علیه معترضان سکوت و از پلیس جانبداری کرده بود و در ۴۸ ساعت گذشته دو بار خواستار اعدام افرادی شده که پلیس امریکا را هدف قرار می‌دهند، در موضعی متناقض برای حکم قصاص در ایران اشک تمساح می‌ریزد و به کمپین «اعدام نکنید» می‌پیوندد!

سفارت دولت آلمان در تهران نیز - همان دولتی که طی دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین صادرکننده تسلیحات شیمیایی به رژیم بعث عراق بود و آثار جنایت ضد بشری این دولت همچنان بر تن رزمندگان دفاع مقدس باقی است - در اقدامی مداخله‌جویانه و مشکوک و غیردیپلماتیک در حمایت از یک قاتل توئیت می‌کند: «دو برادر دیگر او (افکاری) در زندان هستند و به همبستگی ما احتیاج دارند!» موضوعی که با واکنش مسئولان قضایی کشورمان مواجه شد و معاون امور بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه هشدار داد: «کشور‌های اروپایی که سابقه طولانی در حمایت و پشتیبانی از دیکتاتورها، فروش سلاح‌های کشتارجمعی به صدام دیکتاتور و تحریم غذا و داروی مورد نیاز مردم عادی دارند، نمی‌توانند حتی ژست دفاع از حقوق بشر را بگیرند.»

دیروز هم رئیس قوه قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضایی بار دیگر بر حفظ حقوق متهم و اصحاب دعوا در محاکم قضایی تأکید کرد و اطمینان داد: قضات عدالتخواه و حق‌جو که خود را در مقابل خدای متعال می‌بینند، بر اساس قانون و شرع حکم می‌دهند و اجازه نمی‌دهیم حق کسی در دستگاه قضایی تضییع شود.

دولت اجازه ندهد سودجویان با اخلال در بازار مردم را رنج دهند

‌رئیس قوه قضائیه در سخنانی درباره روند دادرسی و رسیدگی به پرونده‌های قضایی اظهار داشت: رسیدگی به پرونده‌ها در دستگاه قضایی فرایندی قانونی دارد و قضات ما نهایت دقت را دارند تا قانون و حق و عدالت بر اساس همین مسیر قانونی پیگیری و اجرا شود.

آیت‌الله رئیسی افزود: ضمانت‌هایی نیز برای تضمین حقوق اصحاب دعوا و حقوق متهم وجود دارد که در تمامی مراحل دادرسی و در همه پرونده‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد و قضات عدالتخواه و حق‌جو که خود را در مقابل خدای متعال می‌بینند، بر اساس قانون و شرع حکم می‌دهند. بنای ما این است که اجازه ندهیم حق کسی تضییع شود.

تحریم کنندگان داروی مردم ژست حقوق بشری نگیرند

در این جلسه، اما معاون امور بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به فضاسازی‌های غرب علیه دستگاه قضایی کشورمان اظهار داشت: کشور‌های اروپایی که سابقه طولانی در حمایت و پشتیبانی از دیکتاتورها، فروش سلاح‌های کشتارجمعی به صدام دیکتاتور و تحریم غذا و داروی مورد نیاز مردم عادی دارند، نمی‌توانند حتی ژست دفاع از حقوق بشر را بگیرند.

علی باقری افزود: کشور‌های اروپایی سرسپرده به رژیم زورگوی امریکا که با اعمال تحریم‌های ظالمانه، ملت ایران را به خاطر پایداری و صیانت از حقوق خود به طور دسته جمعی و بدون تبعیض مجازات می‌کنند و حتی اجازه دسترسی به دارو هم به آن‌ها نمی‌دهند، نمی‌توانند مدعی حقوق بشر باشند.

وی در ادامه به طرح این پرسش از غربی‌ها که به اجرای احکام قضایی پس از طی فرایند دادرسی عادلانه در کشورمان معترض هستند پرداخت که قتل دسته جمعی ده‌ها کودک، زن و مرد بی گناه در فلسطین و یمن به وسیله سلاح‌های فرانسوی، آلمانی، انگلیسی و سوئدی بر اساس چه فرایند دادرسی صورت گرفته و حکم قتل انسان‌های بی گناه را کدام دستگاه قضایی صادر کرده است؟

معاون امور بین الملل قوه قضائیه با بیان اینکه ملت ایران به هیچ‌کس اجازه دخالت در امور داخلی خود را نمی‌دهد، افزود: ملت ایران در طول چهار دهه گذشته بهای سنگینی برای صیانت از استقلال و استقرار حکومت مبتنی بر مردم‌سالاری اسلامی پرداخته و امروز نیز شجاعانه و قاطعانه در مقابل دخالت بیگانگان خواهد ایستاد.

باقری همچنین خاطرنشان کرد دستگاه‌های مسئول در جمهوری اسلامی از جمله قوه قضائیه خود را موظف می‌دانند از کیان استقلال ملی دفاع نمایند و اجازه ندهند بیگانه در امور داخلی کشورمان دخالت کند.

‌وی تصریح کرد: از کسانی که دست‌شان تا مرفق به خون ملت ایران آغشته است و مسئول ترور ۱۷ هزار شهروند بی گناه ایرانی هستند، همین انتظار می‌رود که در پایتخت کشور‌های اروپایی فریاد بزنند «قاتل راهت ادامه دارد» ولی تعجب افکارعمومی این است که چرا اروپایی‌ها اجازه می‌دهند تروریست‌ها تحت پوشش حقوق بشر آزادانه فعالیت و از قتل و کشتار حمایت کنند!

معاون امور بین الملل قوه قضائیه با بیان اینکه فشار‌های خارجی نه تیغ تیز عدالت دستگاه قضایی را کند می‌کند و نه چتر گسترده رحمت و رأفت اسلامی قوه قضائیه را کوچک می‌کند، از سفرای برخی کشور‌های غربی در تهران خواست که اگر از انصاف، حق و عدل بویی نبرده‌اند، لااقل ادب دیپلماتیک را رعایت کرده و مانند یک گروه اپوزیسیون بلندگوی دروغ‌پراکنی نشوند.

احضار سفیر آلمان به وزارت خارجه

در پی توئیت‌های اخیر سفارت آلمان در تهران، سفیر آن کشور در تهران روز گذشته توسط مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه احضار شد. مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه اقدام خارج از عرف دیپلماتیک سفارت آلمان در تهران را به منزله دخالت در امور داخلی کشورمان دانسته و به شدت محکوم کرد و یادآور شد: «از سفارت آلمان انتظار می‌رود حد و حدود وظایف دیپلماتیک خود را شناخته و پا از آن فراتر نگذارد.» مدیر کل اروپا تصریح کرد: «مداخله در قوانین و مقررات و رویه‌های قضایی مستقل جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه قابل قبول و تحمل نیست و از سفارت آلمان انتظار می‌رود حد و حدود وظایف دیپلماتیک خود را شناخته و پا از آن فراتر نگذارد.»

سفیر آلمان اظهار داشت مراتب را به کشورش منعکس خواهد کرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
0
0
بهترین کار همانا بستن درب تمام سفرتخانه های خارجی مداخله گر در امور داخلی ایران و قطع روابط سیاسی با آنها است !!؟؟ما که در تحریم حد اکثری هستیم.روابط را میخواهیم چکار کنیم !!؟؟
آآآآه ه ه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
0
1
از دیپلماتهای برجامی بجز دیپلماسی لبخند و التماس؛ چیز دیگری نخواهید دید.
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
0
1
مردم یادتونه در مقابل جیبوتی کوتاه امدیم ؟ الان هم کوتاه می اییم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار